استفاده از رنگ های شاد خاص و منحصربه فرد در طراحی داخلی فضاهای خانه

رنگ های شاد خاص و منحصربه فرد در طراحی داخلی

استفاده از رنگ های شاد خاص و منحصربه فرد در طراحی داخلی فضاهای خانه

استفاده از رنگ های شاد : زمانی که پلن و طرح دکوراسیون آپارتمان خود را تحویل گرفته‌اید و طراحی آن کم و بیش تمام شده است نوبت رفتن به گام بعدی فرا می‌رسد. چطور باید طراحی فضای خود را خاص و متناسب با ذوق و سلیقه خود طراحی کنید؟

برای این که دکوراسیون داخلی منزل خود را جذاب و خوش سلیقه بچینید استفاده از عناصری نظیر رنگ ها، کاغذ دیواری ها و اکسسوری ها را فراموش نکنید. آن ها نه تنها جذابیت بصری و دیداری ایجاد می‌کنند بلکه جنبه‌های شخصیت شما را نیز بازتاب می‌دهند.

1-همانند صاحب این خانه از ترکیب کردن رنگ ها و نقش‌ها نترسید. تایل‌های کفپوش با رنگ‌های شاد در کنار کاغذ دیواری سیاه و سفید و وجود رنگ‌های متضاد شاید از نظر شما نوعی بی‌نظمی و آشفتگی تلقی شود اما زمانی که آن را به خوبی اجرا کنید به طراحی بسیار خاص و هماهنگ دست می‌یابید.

رنگ های شاد خاص و منحصربه فرد در طراحی داخلی

استفاده از رنگ های شاد خاص و منحصربه فرد

 

2-اگر شخصیتی سرزنده و پرشور دارید پس اکسسوری و دکوری‌هایی را انتخاب کنید که بیانگر این ویژگی شما باشد. در این جا می‌بینید که فرش ها و تابلوهای عکس، صندلی های وینتیج، شلف ها و آثار هنری که همه در رنگ‌های شاد و خیره کننده هستند این خانه جذاب و شگفت انگیز را پدید آورده اند که بیانگر شخصیت سرزنده و پرشور صاحبخانه است.

فرش ها و تابلوهای عکس، صندلی های وینتیج، شلف ها و آثار هنری که همه در رنگ‌های شاد

طراحان از کاغذدیواری های مختلفی بر روی هر دیوار

کاشی‌های طرح دار یا کاغذدیواری ها

 

3-کاشی‌های طرح دار یا کاغذ دیواری ها می‌توانند به طرز چشمگیری ظاهر یک اتاق را تحت تاثیر قرار دهند. این طراحان از کاغذدیواری های مختلفی بر روی هر دیوار استفاده کرده اند تا جلوه متفاوتی برای این اتاق خواب ایجاد کنند. به علاوه سینک رنگی راه راه در دستشویی که دیوارهای آن با کاشی‌های موزاییک پوشانده شده است به آن جلوه ای خاص و جالب بخشیده است.

کاغذدیواری های مختلفی بر روی هر دیوار اتاق خوابکاغذدیواری های مختلفی بر روی هر دیوار اتاق خواب

 

3-استفاده از خطوط مشکی تیره روی رنگ سفید در محیط های پذیرایی و اتاق ناهارخوری یک عنصر گرافیکی جالب به آن اضافه می‌کند.

فضای مطالعه زیر که به عنوان جایی برای به نمایش گذاشتن کفش های ورزشی و مدال های صاحبخانه نیز عمل می‌کند دارای کاغذ دیواری با طرح لباس استتار نظامی است که با کلکسیون روی قفسه هماهنگی دارد.

خطوط مشکی تیره روی رنگ سفید در محیط های پذیرایی و اتاق ناهارخوری

خطوط مشکی تیره روی رنگ سفید در محیط های پذیرایی و اتاق ناهارخوری

خطوط مشکی تیره روی رنگ سفید در محیط های پذیرایی و اتاق ناهارخوری

5- اتاق کودکان خود را با پارتیشن‌های رنگ روشن سرگرم کننده تر کنید. به منظور ایجاد مکانی امن و گرم برای دیدن رویاهای شیرین، بگذارید کودکان تان از تخت خوابی که حول آن را یک پارتیشن برش خورده احاطه کرده است بالا و پایین بروند.

اتاق کودکان خود را با پارتیشن‌های رنگ روشن سرگرم کننده

کودکان تان از تخت خوابی که حول آن را یک پارتیشن برش خورده

 

6-با انتخاب درست مبلمان و اکسسوری‌ها جلوه‌ای خاص از طراحی گلچین شده به سبک وینتیج را پدید بیاورید. از مقادیر زیادی لوازم چوبی استفاده کنید تا به محیط خانه تان گرما ببخشید. برای داشتن سبک وینتیج رنگ‌ها را با دقت انتخاب کنید، رنگ‌های خنثی و گرم ظاهر قانع کننده تری برای دکوراسیون داخلی منزل تان ایجاد می‌کنند.

انتخاب درست مبلمان و اکسسوری‌ها جلوه‌ای خاص از طراحی گلچین شده به سبک وینتیجانتخاب درست مبلمان و اکسسوری‌ها جلوه‌ای خاص از طراحی گلچین شده به سبک وینتیجانتخاب درست مبلمان و اکسسوری‌ها جلوه‌ای خاص از طراحی گلچین شده به سبک وینتیج

انتخاب درست مبلمان و اکسسوری‌ها جلوه‌ای خاص از طراحی گلچین شده به سبک وینتیج

7-بگذارید طیف‌های رنگ روشن بیانگر شخصیت پرجنب و جوش شما باشد. از دیوارها به عنوان بوم نقاشی خود استفاده کرده و آن‌ها را در رنگ‌های مورد علاقه خود رنگ آمیزی کنید. سپس دکوری ها و اکسسوری را در رنگ‌های متضاد با آن بیاورید تا بیشتر به چشم بیایند.

طیف‌های رنگ روشن بیانگر شخصیت پرجنب و جوش شما باشد

از دیوارها به عنوان بوم نقاشی خود استفاده کرده

دکوری ها و اکسسوری را در رنگ‌های متضاد با آن بیاورید

 

8- رنگ‌های شاد و درخشان را با رنگ‌های قهوه ای چوبی بیاورید تا جلوه متمایزی ایجاد کنید. این رنگ‌های روشن، پرشور و پرانرژی هستند و در عین حال استفاده از رنگ‌های چوبی جلوه کلی اتاق را به تعادل می‌رساند.

رنگ‌های شاد و درخشان را با رنگ‌های قهوه ای چوبی بیاوریدرنگ‌های روشن، پرشور و پرانرژی

طراحی دکوراسیون داخلی منزل روش خوبی برای به نمایش گذاشتن شخصیت و ذوق و سلیقه شماست

همانطور که می‌بینید، طراحی دکوراسیون داخلی منزل روش خوبی برای به نمایش گذاشتن شخصیت و ذوق و سلیقه شماست.

استفاده از رنگ‌های روشن در هر جای خانه ممکن است کار دلهره آوری باشد. درحالی که شما می خواهید با افزودن رنگ ها به دکوراسیون داخلی منزل تان چشم‌ها را مجذوب زیبایی آن کنید اما دانستن این که کدام رنگ را انتخاب ودر کجا به کار ببرید و این که آیا نتیجه نهایی با ظاهر کلی منزل شما هماهنگ می‌شود یا نه دشوار است.

در این جا می‌خواهیم به توصیفه های یک طراح حرفه ای در مورد این که چطور رنگ‌ها را در داخل هر اتاق منزل تان به کار ببرید تا ترکیب بندی منجسم و هماهنگ داشته باشند نگاهی بیندازیم.

استفاده از رنگ های شاد در اتاق پذیرایی

این طراح می‌گوید من برای طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی از رنگ هایی که مشخصه جزایر یونان است الهام می‌گیرم تا نور خورشید را به داخل اتاق تزریق کنم. این ترفند مخصوصا در اتاق هایی که نور طبیعی خوبی دارند عمل می‌کند و باعث می‌شود رنگ ها واقعا بدرخشند.

برای تفسیر این تصور به واقعیت، از پس زمینه سفید استفاده کنید تا اجازه بدهید نمای رنگ‌های موجود در اتاق تان به چشم بیایند و به خوبی بدرخشند. با تعادل رساندن آن با سطوح انعکاسی، تن ها و احساس مدیترانه را تداعی می‌شود و در همین حین فضای اتاق تان را بزرگ تر از آن چه که هست نشان می دهد.

طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی از رنگ هایی که مشخصه جزایر یونان

با اضافه کردن چند گیاه در گلدان‌های سفالی نه تنها به اتاق تان رنگ اضافه می‌کنید بلکه فضای آن را نیز را روح انگیزتر می‌کنید. هنگام استفاده از رنگ های شاد و درخشان، من سعی می‌کنم آن ها را در مقادیر کم استفاده کنم چون برای مثال یک دیوار که کل آن به رنگ روشن سبز باشند زننده و ناخوشانیداست اما استفاده از آن روی پنل که در جای مناسبی روی دیوار با رنگ متضاد مثلا سفید درخشان نصب شده باشد جلوه مدرن و پرنشاطی را به اتاق می‌دهد.

اضافه کردن چند گیاه در گلدان‌های سفالی نه تنها به اتاق تان رنگ اضافه می‌کنید

استفاده از رنگ های شاد در اتاق خواب

اتاق خواب باید فضایی گرم و آرامش بخش داشته باشد و از این رو من می‌خواستم یک پالت رنگی دلنشین انتخاب کنم که حس تازگی بهار را با خود به ارمغان بیاورد و جو دلپذیری ایجاد کند.

با الهام از تصویر زیبای شیرینی ماکارون های پاستلی، من این‌ها را با استفاده از غالب کردن تن‌های آبی ملایم به اتاق اضافه کردم. سپس با استفاده از رنگ‌های سفید، بنفش کم رنگ، خاکستری متمایل به قهوه ای و کرمی در مقادیر مساوی دکور اتاق را به تعادل رساندم.

رنگ‌های سفید، بنفش کم رنگ، خاکستری متمایل به قهوه ای و کرمی در مقادیر مساوی دکور اتاق

استفاده از چند رنگ کانونی در صورتی پاستلی ملایم و تمشکی، پالت نهایی را متعادل و منسجم کرده است. دراور لباس که با دست رنگ آمیزی شده و نیز پرده‌ها جلوه دل انگیز وینتیج را تداعی می‌کنند و رنگ آمیزی کردن کفپوش چوبی به رنگ سفید نیز باعث بزرگ تر دیده شدن و نیز دعوت کنندگی بیشتر اتاق می‌شود. کاغذ دیواری استفاده شده نیز اتاق را لوکس تر و باشکوه تر نشان می‌دهد.

اگر نمی‌خواهید کل اتاق را با کاغذ دیواری بپوشانید، یکی از دیوارها را برای این کار انتخاب کنید تا فضای اتاق را بیشتر نشان دهید. نتیجه نهایی اتاقی دل باز با ظاهر لوکس و زیبا(یک اتاق خواب رویایی) است.

کل اتاق را با کاغذ دیواری بپوشانید

استفاده از رنگ های شاد در حمام و سرویس

چیز رایجی که در طراحی حمام و سرویس وجود دارد این است که آن ها طوری ساخته می‌شوند که حس کلینیکی و بهداشتی بودن را القا کنند و برای همین این طور مرسوم است که همه چیز در رنگ سفید انتخاب شود اما در این جا این قانون را رعایت نمی‌کنیم.

همه چیز در رنگ سفید انتخاب شود اما در این جا این قانون را رعایت نمی‌کنیم

برای این یکی من از یک ایده نسبتا غیرمعمول الهام گرفتم که از یک کاسه بستنی که روی آن برگ نعنا بود برگرفته شده است.

رنگ کرمی سفید کلینیکی کاسه بستنی را لطیف تر نشان می داد و یک تصویر آرامش بخش و پرطراوت ایجاد کرده بود. این احساسی بود که من می‌خواستم در حمام و سرویس ایجاد کنم چرا که حمامی که کاملا سفید باشد ظاهر خنثی و فاقد جذابیت دارد و از طرف دیگر اگر مملو از رنگ‌های شاد باشد سریعا شلوغ و به هم ریخته به نظر می رسد.

تن‌های خنثی برای رنگ کاشی دیوار، کفپوش، دیوار و لوازم بهداشتی می‌توانید این مقدار پاشش از رنگ های شاد

با استفاده از تن‌های خنثی برای رنگ کاشی دیوار، کفپوش، دیوار و لوازم بهداشتی می‌توانید این مقدار پاشش از رنگ های شاد را که در اکسسوری ها و دیوار دوش حمام به کار بردیده اید به تعادل برسانید. من رنگ‌های سبز کیوی و تیره را به آن اضافه کردم تا فضایی با حس تمیزگی و طراوت و اندکی جذابیت ایجاد کنم.

 

 

 

استفاده از رنگ های شاد

تحریریه پویانو

منابع:

qanvast.com

countryliving.com