استفاده آینه در دکوراسیون خانه برای زیباتر شدن

استفاده آینه در دکوراسیون خانه برای زیباتر شدن

بر اساس فنگ شویی، اگر آینه ای را در مقابل میز غذاخوری نصب کنید، برای شما فراوانی، برکت و شانس به همراه می آورد، اما نصب آینه در مقابل تخت خواب باعث بروز بدشانسی می شود! شما می توانید با استفاده آینه در دکوراسیون ، خانه خود را دلباز تر کنید و خلاقیت خود را به نمایش بگذارید. با پویانو همراه باشید:

امروزه نسبت به دوران قدیم از آینه بیشتر در دکوراسیون منزل استفاده می شود. اگر می خواهید از آینه استفاده کنید بهتر است تا ابتدا با ویژگی های آینه ها آشنا شوید. آینه ها به 3 دسته تقسیم می شوند: آینه های تخت، آینه های کروی و آینه های پارابولیك. در خانه ها آینه های تخت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا در خانه، برای سالن پذیرایی، اتاق خواب، اتاق نشیمن، اتاق کودک و سایر مکان های خانه، آینه های کلاسیک، آینه های بیضی، آینه هایی با قاب های چوبی تزئینی، پلاستیکی یا فلزی مورد انتخاب قرار می گیرند. آینه ها علاوه بر زیبایی، با خاصیت بازتابندگی ای که دارند، وسیله ای دکوراتیو هستند که باعث روشن تر، بزرگ تر و زیباتر شدن فضا می شوند. امروزه گزینه های مختلفی مانند آینه های دکوراتیو بی رنگ، برنزی و رنگی برای انتخاب در بازار وجود دارند.

نکات کلیدی در استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی :

آینه ها بسیار کاربردی هستند و هم برای دکور کردن خانه وهم برای دلباز تر و روشن تر کردن مکان به کار می روند. آینه ها یک راه چاره برای مکان های کوچک هستند و باعث می شوند تا نقاط تاریک خانه روشن تر دیده شوند. با استفاده از مدل درست آینه، می توانید به راحتی به هدف خود دست پیدا کنید. حتی یک آینه بسیار ساده هم تاثیری بسیار متفاوت در مکان ایجاد می کند. برای مثال اگر از آینه در سقف استفاده کنید، ارتفاع سقف بسیار بلند تر به نظر خواهد رسید. قرار دادن آینه در مقابل پنجره باعث بازتاب بیشتر نور می شود. در تمام این موارد باید اندازه مکان را نیز در نظر گرفت. اندازه آینه باید متناسب با اندازه مکان باشد. برای مثال استفاده از یک آینه کوچک در یک سالن بزرگ بسیار نامتناسب خواهد بود.

  • استفاده آینه در دکوراسیون مانند تابلو : نیازی نیست که حتما آینه ها را به دیوار نصب کنید. می‌توانید تعدادی آینه را مانند تابلو های کوچک، روی یک طبقه چوبی و یا کنسول در کنار یکدیگر قرار داده و فضایی دکوراتیو ایجاد کنید.
  • دیوار های آینه ای: شاید یکی از مهم ترین ویژگی آینه ها این است که هم ابعاد فضایی که در آن وجود دارند را افزایش می دهند و هم باعث منعکس شدن نور می شوند. به همین دلیل می توانید یک دیوار را به طور کامل با آینه بپوشانید و این گونه از ویژگی های آینه، بیشتر بهره ببرید.
  • قرار دادن لوازم دکوری در مقابل آینه ! آینه ها باعث می شوند تا اشیائی که در مقابل آن ها قرار دارند بیشتر دیده شوند و در واقع باعث افزایش جلوه اشیاء می شوند.

 

  • استفاده آینه در دکوراسیون در نقطه مرکزی اتاق: می توانید با استفاده از یک آینه و قرار دادن یک مبل و یا صندلی در مقابل آن، یک نقطه مرکزی در اتاق ایجاد کنید. یکی از مهم ترین دلایلی که بر روی شومینه ها از آینه استفاده می شوند نیز، ایجاد نقطه مرکزی است.
  • سالن پذیرایی: در سالن های مربع شکل آینه ها نقش به سزایی دارند. زمانی که وارد سالن می شوید، آینه ها باعث می شوند تا فضا عمیق تر، دلباز تر و بزرگ تر به نظر برسد. اگر به سبک کلاسیک علاقه مند هستید، می توانید از آینه ای به سبک ویکتوریا استفاده کنید.
  • ترکیب بندی: یکی از وظایف آینه ها ایجاد یک ترکیب بندی هماهنگ و متعادل در مکان است. می توانید میان یک وسیله دکوری بلند و یک وسیله کوتاه، بانصب یک آینه میان آن ها تعادل و هماهنگی ایجاد کنید.

 

 

 

 

تحریریه پویانو