اجرای کمد دیواری ؛ بازسازی و تعریف مجدد فضای داخلی آپارتمان با طراحی کمددیواری

اجرای کمد دیواری ؛ بازسازی و تعریف مجدد فضای داخلی آپارتمان با طراحی کمددیواری

اجرای کمد دیواری ؛ گروه معماری MWAI آپارتمانی متعلق به دهه 1960 را در همپستد لندن و از طریق سازماندهی مجدد مجموعه‌ای از فضاهای زندگی حول یک کمد چوبی نوسازی کرده‌است.

مشتری این پروژه خواهان ارتقاء ترکیب‌بندی این آپارتمان بود، تا فضایی با پلان آزادتر حاصل شود و حرکت در میان فضاهای خانه آسان‌تر گردد.

با در نظر گرفتن محدودیت‌های ساختمان در مورد ستون‌های بتنی و دیوارهای بتنی، تمام دیوارهای جداکننده کنونی برداشته‌شدند تا فضای لازم برای قراردادن کمدی چوبی با نقش جداکننده آشپزخانه و اتاق نشیمن تامین شود.

آلسیا موسکی در مورد نقش مبلمان در فضا معتقد است: «مبلمان نقشی کلیدی را در تعریف فضا ایفا می‌کنند. مبلمان یک فضا همانند ابزاری هستند که برای انجام یک فعالیت در فضا مورد نیاز است.»

 

«در این نمونه احساس ما این بود که با یک اشاره می‌توان گردش فضایی حاکم بر فضای اصلی خانه را سازماندهی نمود.»

جداره‌های چوبی کمد دیواری با فولاد ضدزنگ پوشانده شده‌اند تا نور تابیده شده از پنجره‌های اطراف را بازتاب و پراکنده نماید. درحالیکه پشت کمد با گچ مشکی پوشانده شده تا مجموعه رنگی ملایم آشپزخانه همخوانی داشته‌باشد.

هاردوود (hardwood) آفریقایی استفاده شده در کمد، تا راهروهای خانه و تا جایی که پنل‌های دیواری قطع شده و با درب‌های چوبی چرخنده جابجا می‌شوند، ادامه می‌یابد

اتاق‌خواب، اتاق مطالعه و سرویس بهداشتی همگی با استفاده از یک مجموعه رنگی محدود بین سفید و خاکستری نوسازی شدند.

موسکی معتقد است: «ما سادگی ساختار بتنی را می‌پسندیم و فکر می‌کنیم می‌تواند زمینه‌ای مناسب را برای طراحی مینیمالیستی فراهم کند.» «ما قادر به تمرکز بر جزییات طراحی و ادغام نازک‌کاری، نورپردازی و معماری بودیم.»

وی در ادامه می‌افزاید: «اصلی‌ترین موتور محرکه طراحی این نقشه، سادگی بود.»

اجرای کمد دیواریفضاها دارای مبلمانی کلاسیک هستند که حسی آشنا و آسایش‌بخش به فضا می‌بخشند، از جمله این مبلمان می‌تواند به یک مبل پارچه‌ای آبی‌رنگ طراحی شده توسط معمار ایتالیایی، جیو پونتی، و یک لامپ طراحی شده توسط طراح ایتالیایی آچیل کاستیگلیونی اشاره نمود.

تیم MWAI همین دیدگاه را در پروژه‌های بازسازی قبلی‌اش در غرب لندن، از جمله آپارتمانی با تم رنگی خاکستری سرد، و یک آپارتمان ویکتوریایی اجرا نموده که در آن رنگ‌های تیره بکار رفته در فضای داخلی با اجزای مسی فضا در تضاد هستند.

 

 

اجرای کمد دیواری

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen