اجرای سرامیک و سفال در طراحی داخلی رستوران در نابو، مرکز شهر نیویورک / توسط Pascale Girardin

اجرای سرامیک و سفال در طراحی داخلی رستوران در نابو، مرکز شهر نیویورک / توسط Pascale Girardin

اجرای سرامیک و سفال در طراحی داخلی رستوران ؛ در طول زمان طراحی رستوران جدید در نابو در مرکز شهر نیویورک، از هنرمند سرامیک کانادایی، پاسکال ژیراردین، خواسته شد تا سه سازه هنری بسازد که ظاهری منحصر به فرد را برای رستوران خلق کند.

اولین سازه که در فضای سرو اصلی رستوران واقع شده، از قطعاتی سرامیکی ساخته شده است که شبیه به بریکت هایی از چوب سوخته می باشند. این قطعات به گونه ای طراحی شده اند که مانند فضاهایی پر و خالی که از زدن قلم مو روی دیوار ایجاد می شود، دیده شوند. تمام 3500 قطعه ای که این نقاشی دیواری را تشکیل می دهند، در مونترال کانادا ساخته شده و به نیویورک منتقل شده اند، جایی که به صورت تک تک، روی دیوار گچی قرمز رنگ نصب شده اند.

سازه دوم، در فضای غذاخوری خصوصی قرار گرفته است. این بار این سازه هنری که قسمتی از دیوار را اشغال کرده است، الهام گرفته از بافت پارچه های از جنس بور ژاپنی می باشد. این نقاشی دو بعدی و سه بعدی، از بلوک های شیشه ای به شکل مربع تشکیل شده است که فضای داخلی را با اثری که پر از بافت می باشد پر کرده اند.  از طرفی نیز سایه هایی به رنگ آبی لاجوردی در فضا ایجاد می کنند و همچنین چراغ های LED را که باعث نورانی شدن این سازه هنری شده اند، در پشت خود پنهان می کنند.

آخرین سازه در اتاق خصوصی نوشیدنی قرار گرفته است؛ جایی که مجموعه ای از بیش از 70 بطری سفالی، دو قفسه باز را که از زمین تا سقف ارتفاع دارند، پر کرده اند. این ظروف که از خاک رس طبیعی ساخته شده اند، جهت بزرگداشت و به افتخار سنت سفالگری Seto و Mino که در جنوب مرکزی ژاپن رواج دارد، خلق شده اند. هر کوزه به صورت جداگانه توسط قلم مو و به رنگ آبی لاجوردی تزیین شده است، و همچنین داخل آن ها به صورت لعاب دار ساخته شده است تا کاملا کاربردی باشند.

اجرای سرامیک و سفال در طراحی داخلی

 

 

 

اجرای سرامیک و سفال در طراحی داخلی

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist