اجرای رنگ خردلی در دکوراسیون داخلی ، با کاربرد این رنگ بیشتر آشنا شوید

کاربرد های رنگ خردلی در دکوراسیون داخلی

اجرای رنگ خردلی در دکوراسیون داخلی ، با کاربرد این رنگ بیشتر آشنا شوید

اجرای رنگ خردلی در دکوراسیون داخلی : هر فردی زمانی که می خواهد خانه جدید خود را دکوراسیون کند و یا دکوراسیون منزل کنونی خود را تغییر دهد، معمولا با تمرکز کردن بر مبلمان و اکسسوار ها و تعویض کردن آن ها این کار را انجام می دهد. در حالی که تنها با استفاده از رنگ ها نیز می توان فضایی تازه در محیط زندگی خود ایجاد کرد. تفاوتی ندارد که از چه سبکی از جمله سبک مدرن، کلاسیک، مینیمال، روستیک و یا هر سبک دیگری در دکوراسیون داخلی استفاده کنید، رنگ ها به هر خانه ای و با هر سبکی، انرژی و زندگی می بخشند.

البته این را در نظر داشته باشید که در هر سبک دکوراسیونی برخی از رنگ ها در الویت قرار دارند. به همین دلیل زمانی که می خواهید رنگی را انتخاب کنید باید سبک دکوراسیون داخلی خود را نیز در نظر بگیرید. برای مثال در سبک مینیمال، رنگ سفید رنگ اصلی به شمار رفته و در سبک اسکاندیناوی رنگ سفید همراه با رنگ سیاه به کار برده می شود. به غیر از سبک موجود در دکوراسیون داخلی، سلیقه و نظرات شخصی نیز می تواند انتخاب رنگ ها را تحت تاثیر قرار دهد.

در حالی که برخی از افراد به تمام تنالیته های رنگ صورتی علاقه مند هستند، برخی دیگر تحمل نگاه کردن به این رنگ را نیز ندارند. یک موضوع موثر دیگر در انتخاب رنگ مناسب به نوع معماری خانه بستگی دارد. برای مثال اگر اتاق خوابی باریک و با پنجره ای کوچک دارید، استفاده از رنگ تیره باعث می شود تا اتاق از آن چه که هست کوچک تر به نظر برسد.

حتی موقعیت جغرافیایی نیز می تواند در انتخاب رنگ تاثیر داشته باشد. برای مثال در کشور های شمال اروپا معمولا از رنگ سفید برای دیوار ها استفاده می شود، زیرا به دلیل این که در این نقاط اکثر زمان ها هوا ابری است، نیاز به روشنایی بیشتری در محیط زندگی خود دارند.

اجرای رنگ خردلی در دکوراسیون داخلی

زمانی که می خواهید رنگ خانه خود را تغییر دهید نیازی نیست که از اطلاعات بسیاری برخوردار باشید. تنها علاقه داشتن به یک رنگ نیز برای به کار بردن آن رنگ کافی خواهد بود، اما بررسی ای کوچک در مورد رنگ ها نیز می تواند در انتخاب رنگ مناسب الهام بخش شما باشد. همان طور که می دانید رنگ های آبی، قرمز و زرد رنگ های اصلی بوده و سایر رنگ ها از ترکیب این سه رنگ به دست می آیند.

با ترکیب رنگ های اصلی، رنگ هایی مانند بنفش، سبز و نارنجی تولید می شوند، اما 6 رنگ دیگر نیز وجود دارند که با ترکیب رنگ های اصلی و رنگ های مکمل به وجود می آیند. اگر نمی دانید که برای ایجاد دکوراسیونی رنگی از کجا باید شروع کنید، انتخاب یکی از این 12 رنگ می تواند نقطه شروع مناسبی باشد.

با انتخاب رنگ مورد علاقه خود می توانید تا رسیدن به طراحی مناسب انتخاب های خود را محدود تر کنید. بعد از انتخاب یک رنگ پایه، دست یافتن به رنگ های هم خانواده آن بسیار آسان خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای رسیدن به تنالیته تیره تر و یا روشن تر رنگ مورد نظرتان، آن را با رنگ های خنثی ترکیب کنید.

اجرای رنگ خردلی در دکوراسیون داخلی

رنگ ها بر روی شرایط روحی انسان نیز تاثیر مستقیم دارند. رنگ های قرمز، نارنجی و زرد رنگ های گرم بوده و در هر مکانی که به کار برده شوند انرژی و زندگی به همراه خود می آورند. رنگ های آبی، بنفش و سبز نیز رنگ های سرد بوده و برای ایجاد حس آرامش در یک مکان می توان از آن ها استفاده کرد. برای استفاده از رنگ مناسب باید اندازه مکان را نیز در نظر بگیرید. برای مثال به کار بردن یک رنگ گرم در اتاقی کوچک ممکن است باعث ایجاد حس هراس و استرس در فرد بشود. همچنین استفاده از رنگ های سرد در مکانی بزرگ نیز ممکن است باعث دلگیر شدن فضا شود.

تا این جا تلاش شد تا اطلاعاتی کلی در مورد رنگ ها در اختیار شما قرار داده شود، اما نمی توان تمام رنگ ها را با جزئیات بررسی کرد. در ادامه رنگی را مورد بررسی قرار خواهیم داد که در سال های اخیر به یک ترند در دکوراسیون داخلی تبدیل شده است؛ رنگ زرد خردلی. اکنون برای آشنایی بیشتر با رنگ خردلی و نحوه استفاده و اجرای رنگ خردلی در دکوراسیون داخلی با پویانو همراه باشید:

رنگ خردلی و نحوه استفاده از آن در دکوراسیون داخلی با پویانو

اجرای رنگ خردلی در دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون داخلی قدرت رنگ ها از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از رنگ های پاستلی یا رنگ های درخشان می توانید ظاهری فوق العاده به هر مکان ببخشید. رنگ خردلی عمق بیشتر و درخشش کمتری نسبت به سایر تنالیته های رنگ زرد داشته و در هر مکانی که به کار برده شود به فضای آن انرژی تزریق کرده و به عنوان رنگی فراتر از زمان شناخته می شود. رنگ زرد معمولا با صفاتی مانند تفکر، عقل، شادی و خوش بینی در ارتباط است.

با رنگ زرد نگرش و تفکر ما تغییر کرده و به انسان هایی شاد و امیدوار تبدیل می شویم. به طور کلی تاثیری مثبت بر روحیه انسان دارد. اما از آن جایی که استفاده بیش از حد از هر چیزی تاثیرات منفی نیز به همراه خواهد داشت، استفاده زیاد از زرد درخشان نیز از نظر ذهنی تاثیر منفی ایجاد کرده و مغز را بیش از اندازه تحریک می کند. اما اجرای رنگ خردلی در دکوراسیون داخلی تاثیر ملایم تری نسبت به زرد درخشان ایجاد می کند. تنالیته های رنگ خردلی کاربرد بیشتری نسبت به تنالیته های زرد درخشان در دکوراسیون داخلی دارند.

رنگ خردلی و تنالیته های آن

  • رنگ های هماهنگ با رنگ خردلی

هر چه قدر هم که رنگ خردلی رنگی ملایم باشد، اگر به هماهنگی آن با رنگ های دیگر توجه کنید به نتیجه بهتری دست خواهید یافت. یکی از رنگ هایی که ترکیبی زیبا با اجرای رنگ خردلی در دکوراسیون داخلی ایجاد می کند، تنالیته های رنگ آبی است. انرژی رنگ زرد، سردی رنگ آبی را متعادل می کند. اما اگر نمی خواهید در استفاده از رنگ ها کنتراست ایجاد کنید، می توانید رنگ های مشابه را در کنار هم به کار ببرید. رنگ های صورتی و نارنجی با تمام تنالیته های رنگ زرد هماهنگی زیبایی ایجاد کرده و انتخاب مناسبی خواهند بود.

رنگ های هماهنگ با رنگ خردلی

همان طور که در تمام رنگ ها تنالیته های تیره و روشن وجود دارد، در مورد رنگ خردلی نیز می توان تنالیته های متفاوتی از آن را به کار برد. اگر می خواهید از رنگ زرد خردلی درخشان استفاده کنید، بهتر است که به جای رنگ هایی مانند سبز تیره، آبی یا قرمز، رنگ های خنثی ای مانند طوسی یا بژ را در کنار آن به کار ببرید. البته اگر خانه ای بزرگ در اختیار دارید می توانید بدون هیچ هراسی از رنگ های درخشان در کنار یکدیگر بهره ببرید.

البته استفاده بیش از اندازه از رنگ های غالب ممکن است باعث ایجاد حس خستگی در چشم ها شود. اگر دوست دارید از رنگ خردلی روشن استفاده کنید، رنگ های نارنجی و صورتی رنگ های مناسبی برای ترکیب با آن خواهند بود.

رنگ خردلی روشن استفاده کنید، رنگ های نارنجی و صورتی رنگ های مناسبی

  • دیوار های خردلی !

در کشور های اروپایی معمولا از رنگ سفید برای دیوار ها استفاده می شود. در کشور ما نیز رنگ استخوانی و رنگ های خنثی کاربرد بیشتری در دیوار ها دارند. اما اگر دوست دارید از رنگی که کمی تیره تر باشد برای دیوار ها استفاده کنید، می توانید رنگ خردلی روشن و ملایم را انتخاب کنید. این رنگ با هر رنگ کفپوشی از جمله کفپوشی تیره هماهنگی زیبایی ایجاد خواهد کرد و باعث کوچک تر شدن فضای اتاق نیز نخواهد شد. حتی نوری که به آن تابیده شود را نیز به شکلی زیبا بازتاب خواهد کرد.

دیوار ها استفاده کنید، می توانید رنگ خردلی روشن و ملایم را انتخاب کنید. این رنگ با هر رنگ کفپوشی

  • مبلمانی به رنگ خردلی

یکی دیگر از راه های به کار بردن رنگ خردلی در دکوراسیون، استفاده از این رنگ در مبلمان است. به ویژه در اتاق نشیمن استفاده از مبلمانی به رنگ خردلی فضایی شیک و زیبا ایجاد خواهد کرد. البته از آن جایی که خردلی رنگی است که توجه ها را به خود جلب می کند بهتر است که فقط در یکی از مبل ها، مانند مبل سه نفره یا صندلی های تک نفره از این رنگ استفاده شود. می توانید از همان رنگ در یک پاف و یا کوسن های مبل های دیگر استفاده کرده و فضایی مدرن، پویا و شیک ایجاد کنید.

رنگ خردلی در دکوراسیون، استفاده از این رنگ در مبلمان است. به ویژه در اتاق نشیمن

  • فرشی به رنگ خردلی

رنگ خردلی بدون شک رنگی ملایم تر از رنگ لیمویی است، اما هنوز هم به غیر از صندلی های تکی و یا مبل های کوچک، برای اشیاء بزرگ تر مورد استفاده قرار نمی گیرد. معمولا افراد ترجیح می دهند که از رنگ های روشنی مانند سفید و یا بژ برای مبلمان خود استفاده کرده و با استفاده از رنگ های خنثی در مبلمان، رنگ های غالب تر را در اکسسوار ها به کار ببرند.

اگر شما هم می خواهید از رنگ خردلی در خانه خود استفاده کنید، اما تمایلی به استفاده از مبل خردلی رنگ ندارید، می توانید فرشی به رنگ خردلی را انتخاب کنید.  فرش خردلی هم با کفپوشی روشن و هم با کفپوش تیره هماهنگی ای زیبا ایجاد کرده و به مکان گرما می بخشد.

فرشی به رنگ خردلی رنگ خردلی بدون شک رنگی ملایم تر از رنگ لیمویی

  • استفاده از رنگ خردلی در آشپزخانه

رنگ خردلی را نه تنها در سالن پذیرایی یا نشیمن، بلکه در آشپزخانه نیز می توانید با خیال راحت به کار ببرید. امروزه متاسفانه به خاطر شرایط اجتماعی، اندازه و متراژ آشپزخانه ها مانند سالن ها بزرگ و باز نیست. به همین دلیل در اجرای رنگ خردلی در دکوراسیون داخلی آن از ترکیب خردلی با رنگ های دیگر بهره ببرید. برای مثال می توانید از رنگ خردلی در کنار رنگ سفید استفاده کنید، این گونه هم رنگ خردلی تاثیر بیشتری پیدا کرده و هم آشپزخانه را از آن چه که هست بزرگ تر و دلباز تر جلوه خواهد داد. همچنین رنگ های پاستلی نیز در کنار رنگ خردلی ترکیب زیبایی ایجاد خواهند کرد.

استفاده از رنگ خردلی در آشپزخانه رنگ خردلی را نه تنها در سالن پذیرایی یا نشیمن

  • اجرای رنگ خردلی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

اتاق خواب همیشه برای یک خواب راحت و استراحت کردن بعد از یک روز کاری و خسته کننده مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل باید دارای فضایی آرامش بخش باشد. اجرای رنگ خردلی در دکوراسیون داخلی اتاق در صورتی که به شکل رنگی غالب مورد استفاده قرار نگیرد می تواند رنگی مناسب باشد. رنگ خردل پاستلی نیز نه با رنگ هایی مانند سیاه، لاجوردی و یا قرمز، بلکه باید با رنگ های خنثی ترکیب  شود. برای مثال رنگ خردلی را در کنار رنگ طوسی به کار ببرید. این گونه می توانید اتاقی آرام و راحت به دست بیاورید.

اجرای رنگ خردلی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

  • طرح های خردلی رنگ !

تفاوتی ندارد که از رنگ خردلی در کدام اتاق و مکان استفاده کنید، اما بهتر است که همیشه یک رنگ دوم نیز در کنار آن به کار برده شود. این رنگ دوم بسته به کارآیی و اندازه اتاق می تواند رنگی خنثی و یا رنگی تیره باشد. سعی کنید خودتان را تنها با رنگ ها محدود نکنید. می توانید از رنگ خردلی در طرح های متفاوت نیز استفاده کنید. از آن جایی که زرد خردلی رنگ چشم گیری است در طرح های متنوع و در ترکیب با رنگ های پاستلی فضای زیبا و متعادلی ایجاد می کند.

برای مثال استفاده از کاغذ دیواری ای خردلی با طرح های سفید ظاهر زیبایی به مکان خواهد بخشید. هم چنین استفاده از کاغذ دیواری طوسی رنگ همراه با خطوط و تزئیناتی به رنگ خردلی در مکان ظاهری شیک ایجاد خواهد کرد.

استفاده از کاغذ دیواری طوسی رنگ همراه با خطوط و تزئیناتی به رنگ خردلی

  • استفاده از از رنگ خردلی در کفپوش ها

در مکان های باریک و کوچک استفاده از رنگ های درخشان راه حل مناسبی خواهد بود. زیرا استفاده از رنگ تیره در فضایی باریک باعث ایجاد حس ترس و اضطراب خواهد شد. اگر نمی خواهید در اتاقی با متراژ کوچک از رنگی غالب در دیوار ها و مبلمان و سایر لوازم استفاده کنید، کفپوش اتاق نیز می تواند یکی از انتخاب های شما باشد. برای داشتن یک زمین رنگی در اتاقی کوچک، رنگ خردلی نیز رنگ مناسبی خواهد بود.

استفاده از از رنگ خردلی در کفپوش ها

فراموش نکنید که انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی، به سلیقه شخصی و شرایط زندگی شما بستگی دارد، اما رنگ خردلی همیشه فضایی گرم و زیبا ایجاد کرده و در دنیای دکوراسیون و در نظر طراحان مطرح دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است. شما نیز می توانید با اجرای رنگ خردلی در دکوراسیون داخلی منزلتان ظاهری شیک، گرم، زیبا و متفاوت به زندگی خود ببخشید.

طرح های خردلی رنگ

 

 

اجرای رنگ خردلی در دکوراسیون داخلی

تحریریه پویانو