اجرای داربست برای نصب گلدان ها در طراحی داخلی کافی شاپ

اجرای داربست برای نصب گلدان ها در طراحی داخلی کافی شاپ

اجرای داربست برای نصب گلدان ؛ گیاهان گلدانی و علف‌های دارویی بر روی یک سازه شبکه‌ فلزی در این کافه در لندن –به طراحی گروه معماری نیهیزر آریگوس- تعبیه شده‌اند، که علاوه بر این دارای کانال‌های اکسپوز و دیوارهایی پوشیده شده از چوب‌پنبه نیز می‌باشد.

 

این استودیوی لندنی که توسط رایان نیهیزر و کریستینا آرگیروس اداره می‌گردد، تصمیم گرفت یک زمینه خنثی برای محصولات متنوع موجود در منوی کافه «الیو پلاس اسکواش» در نظر بگیرد.

این کافه شامل تو فضا با نازک‌کاری‌های متضاد است –یک قیمت غذاخوری و بیرون‌بر –که داراب ارتباط بصری با یک شبکه فلزی کف تا سقف هستند که یادآور داربست‌ های استفاده شده توسط سبزی‌کاران می‌باشد.

طبقه همکف دارای نازک‌کاری‌های تماما سفید است، درحالیکه قسمت غذاخوری طبقه اول دارای دیوارپوش‌ هایی از جنس چوب‌پنبه می‌باشد.

نیهییزر آراگوس چهارپایه‌ها و چراغ‌های آویخته با رنگ‌های روشن برای طبقه اول انتخاب نمود تا بر خلاف فضای ساده دیگر،جوش‌وخروش و حسی از یازیگوشی را فراهم کند.

اجرای داربست برای نصب گلدان
اجرای داربست برای نصب گلدان

نیهیزر به دیزین اینگونه توضیح می‌دهد: «فضای پایین خنثی، آرام و اتعطاف‌ناپذیر است و این به رنگ‌های روشن و هندسه گیاهان این اجازه را می‌دهد که مصالح اصلی فضا باشند. در بالا، مچموعه رنگی گرم، بافت‌دار و نرم است و بازدیدکنندگان را دعوت به جمع‌شدن و صبر کردن برای یک وعده بیشتر سوق می‌دهد.»

«این شبکه فلزی که برداشتی معاصرانه از داربست‌های سنتی کشاورزان است، گیاهان، گل‌ها، گیاهان دارویی، علامت منو، و صندلی‌های جاساز را در خود جای می‌دهد.» وی در ادامه افزود:« ما مجموعه‌ای از وسایل فلزی که قابل قرارگیری بر روی این شبکه فلزی بودند را در آن بکار بردیم تا از لحاظ عملکردی انعطاف‌پذیر شود.»

این شبکه فلزی، نرده‌های راه‌پله چوبی کافه را نیز شکل می‌دهد، و از محتویات آن انتظار می‌رود که رشد کرده و یا با نیازهای متغیر کافه در آینده تطبیق یابد.

درون پیشخوانی در طبقه همکف که بطور اختصاصی طراحی شده، بخش‌های طبقه‌ای ویترین متضمن آن اند که غذاها همواره در معرض دید مشتری خواهندبود.

معماران در ادامه افزودند: «در عین اینکه تمام مواد اولیه در سه ردیف مجزا قابل مشاهده‌اند، ایده ما مبنی بر نمایش رنگ و بافت هر ماده غذایی به این طریق پیاده شد.»

«از این رو ما فضاهای میان هر قسمت را با فواصل بصری به گونه‌ای تنظیم کردیم که هر قسمت به صورت مستقل از سایر قسمت‌های پیشخوان مشاهده و خوانده شود.»

اجرای داربست برای نصب گلدان
اجرای داربست برای نصب گلدان

 

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen