اتاق کودک با طبیعت : محبوبیت تم‌های طبیعی و رنگ آبی در اتاق کودکان

اتاق کودک با طبیعت : محبوبیت تم‌های طبیعی و رنگ آبی در اتاق کودکان

اتاق کودک با طبیعت : طراحی اتاق فرزندتان می‌تواند برایتان لذت زیادی داشته‌باشد –و تمیز و مرتب نگه‌داشتن آن زحمت زیاد! اگر این جمله‌ها در مورد شما هم صدق می‌کنند، بد نیست با تحقیقات تازه‌ای در این باره آشنا شوید. این تحقیقات نشان می‌دهند که کاربران سایت‌های دکوراسیون داخلی این روزها چه انتخابی برای اتاق فرزندانشان می‌کنند.

این تحقیق شامل داده‌هایی از بیش از دویست کاربر آمریکایی یک سایت طراحی داخلی است که اخیرا پروژه‌ای مربوط به اتاق کودکشان را به اجرا رسانده‌اند و یا در حال اجرای آن هستند و یا در حال برنامه‌ریزی برای انجام پروژه‌ای در اتاق کودکشان هستند. ادامه این مطلب را بخوانید تا ببینید چه تم‌ها، رنگ‌ها و دیگر اجزایی در اتاق کودکان بیش از هر چیز محبوب است.

 

طبیعت از ابرقهرمانان جلو می‌زند. بیش از دو-سوم پاسخ‌دهندگان (69درصد) معتقد بودند که اتاق کودک در خانه آنها دارای یک تم دکور است. از این اتاق‌های تم‌دار، بیشترین درصد (30 درصد) دارای تم طبیعت بودند. بعد از آن حیوانات (23 درصد)، ورزش‌ها (17 درصد) و شاهزاده‌ها (15 درصد) بیشترین فراوانی را داشتند. تم‌های دیگر با مقادیر کمتر فراوانی شامل تم‌های دریایی، نقوش هندسی و ابرقهرمان‌ها بود.

رنگ آبی پیروز مطلق است. بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان (59 درصد) رنگ غالب در فضای اتاق خواب فرزندشان را آبی عنوان کردند. تقریبا یک-سوم (31 درصد) رنگ سفید یا خاکستری (30 درصد) را سایه غالب بر آن فضا برشمردند. رنگ‌های سبز و صورتی در مقام دوم و سوم (به ترتیب 25 درصد و 20 درصد) قرار دارند. پاسخ دهندگان این تست می‌توانستند بیش از یک رنگ را انتخاب نمایند.

اتاق کودک با طبیعتهزینه‌ها در طیف گسترده‌ای قرار داشت. همانطور که برای پروژه‌های مسکونی موضوعی معمول است، هزینه اتاق کودکان بسته به کاری که روی آن انجام می‌شود، محصولاتی که استفاده می‌شوند و موقعیتی از کشور که پروژه در آن واقع است متفاوت هستند. در میان پاسخ‌دهندگانی که طراحی اتاق کودکشان را مد نظر قرار داده‌بودند تنها کمتر از یک-سوم یک‌هزار دلار یا کمتر هزینه صرف کرده‌بودند، نزدیک یک-سوم بین یک‌هزار تا سه‌هزار دلار و بقیه بیش از سه‌هزار دلار هزینه صرف این پروژه کرده‌بودند.

شما تنها کسی نیستید که با اسباب‌بازی‌ها مساله دارید. دو چالش اول مرتبط با کودک در خانه‌های پاسخ‌دهندگانی که دارای فرزند بودند، تمیز نگه‌داشتن وسایل (74 درصد) و جلوگیری از به‌هم ریختگی (69 درصد) بود. تنها 8 درصد از جامعه آماری معتقد بودند که وسایل مربوط به کودکانشان تقریبا همیشه مرتب است. 22 درصد از خانواده‌ها معتقد بودند که لوازم فرزند کوچکشان اغلب و حتی همیشه نامرتب است.

 

از دیگر چالش‌های مربوط به کودکان در این خانه‌ها می‌توان حجم زیاد لباس‌های کثیف (35 درصد)، لغزیدن و زمین خوردن روی وسایل کودک (30 درصد)، فضای محدود بازی (29 درصد) و آسیب به مبلمان (25 درصد)، آسیب به فرش (24 درصد) و دیوارها (22 درصد) را می‌توان نام برد. این دغدغه‌ها قسمت‌های دیگری از خانه را که به کودکان اختصاص دارد هم در بر می‌گیرد، از جمله فضاهای خارجی، اتاق بازی، فضاهای مطالعه و حل تکالیف درسی و فضای کاردستی.

در عین اینکه این افراد به دکور اهمیت می‌دهند، عملکرد نیز برای آنها یک اولویت در اتاق فرزندشان محسوب می‌شود. هفتاد و یک درصد از خانواده‌ها اشاره کردند که مایل به طراحی فضایی با امکان شستشو/ نگهداری راحت هستند، شصت و چهار درصد خواهان طراحی‌ای کاربردی بودند و چهل و هفت درصد استفاده از مصالح بادوام را از اولویت‌های خود برشمردند. از هر پنج پاسخ‌دهنده تنها یک نفر استفاده از مصالح غیرسمی را از اولویت‌های خود می‌دانست. در این جامعه آماری راه‌حال‌های پرطرفدار برای نگهداری وسایل شامل قفسه‌های کتاب و جعبه‌های نگهداری وسایل می‌شود.

 

 

 

اتاق کودک با طبیعت

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: houzz