اتاق هایی قابل تغییر شکل در بازسازی آپارتمان در نیویورک / معمار Peter Kostelov

اتاق هایی قابل تغییر شکل در بازسازی آپارتمان در نیویورک / معمار Peter Kostelov

اتاق هایی قابل تغییر شکل ؛ این آپارتمان که در منهتن واقع شده است و بازسازی آن توسط معمار روسی Peter Kostelov انجام گرفته است، شامل مبلمانی جمع شده و دور از چشم قرار گرفته است که با توجه به نیازهای مصرف کننده می توان آن ها را وارد فضا کرد و مورد استفاده قرار داد.

این آپارتمان بالای شهر در اصل شامل دو اتاق خواب، یک سالن نشیمن، یک حمام و یک آشپزخانه بود – یک ترکیب بندی که هر فضا را از فضای دیگر جدا کرده بود.

اتاق هایی قابل تغییر شکل در بازسازی آپارتمان
اتاق هایی قابل تغییر شکل در بازسازی آپارتمان

Kostelov در نظر داشت که فضای خانه را باز کند و اتاق هایی خلق کند که بتوانند به صورت چندگانه کاربرد داشته باشند.

به گفته Kostelov: ” هدف اصلی این پروژه پیاده کردن مفهومی است از جا به جایی و تغییر شکل بدون دردسر؛ برای مثال، یک سالن نشیمن می تواند به راحتی به یک سالن ناهارخوری تبدیل شود، در حالی که دفتر کار در زمان ناچیزی به یک اتاق خواب میهمان تبدیل می شود. ”

برای سازگار کردن آپارتمان، طراح از پانل هایی چوبی استفاده کرده است تا سطح کف خانه را بالا ببرد، دیوارهایی کاذب بسازد و سقف را در میانه خانه پایین تر بیاورد.

حجم مرکزی آپارتمان به عنوان یک دفترکار / اتاق خواب عمل می کند، و همچنین قطعات مختلفی از مبلمان را داخل زمین و درون دیوارهایش نگه داشته است، مبلمانی که بیرون کشیده می شوند و در این فضا و اتاق های اطراف استفاده می شوند.

تخت خوابی در فضا وجود دارد که به صورت کشویی از دیوار بیرون کشیده می شود، در حالی که یک میز و دو نیمکت چرخ دار به اندازه بیش از دو متر از داخل دیوار بیرون کشیده می شوند و در فضای سالن نشیمن قرار می گیرند.

فضاهای ذخیره سازی که داخل دیوارها در نظر گرفته شده است، فضاهای خدماتی آشپزخانه را در طرف دیگر دفتر کار پنهان کرده اند.

آشپزخانه باریک آپارتمان روبروی یک دیوار آجری و در سراسر یک راهروی کاشی کاری شده قرار گرفته است، جایی که یک قفسه چوبی تاشو وجود دارد که می توان آن را باز کرد و به عنوان میز صبحانه مورد استفاده قرار داد و یا در زمان هایی که به فضای بیشتری نیاز می باشد، می توان آن را به عنوان یک کانتر اضافه نیز به کار برد. حمام، اتاق خواب اصلی و یک اتاق خواب سوم اضافی نیز از راهروی وروی قابل دسترسی می باشند.

همچنین معمار در این آپارتمان نیویورکی، ترکیب بندی پلان اتاق ها را نیز تغییر داده است تا هم فضاهایی روشن تر را ایجاد کند و هم فضاهای خواب و استراحت را از خیابان شلوغ دور نگه دارد.

Kostelov درباره ترکیب بندی جدید چنین توضیح می دهد: ” در پلان جدید، اتاق خواب اصلی به قسمت غربی ساختمان منتقل شده است، بنابراین دیگر سروصدای خیابان مزاحمتی برای خواب و استراحت افراد ایجاد نمی کند. در نتیجه این انتقال، سالن نشیمن در مقابل خیابان اصلی قرار گرفت که باعث شده است نور طبیعی بیشتری وارد فضا شود و همچنین تهویه طبیعی بهتری نیز در فضا انجام گیرد.

اتاق هایی قابل تغییر شکل در بازسازی آپارتمان
اتاق هایی قابل تغییر شکل در بازسازی آپارتمان

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع :  dezeen