اتاق نشیمن منزل خود را به مکانی زیبا تر تبدیل کنید!

اتاق نشیمن منزل خود را به مکانی زیبا تر تبدیل کنید!

اتاق نشیمن منزل از مهم ترین مکان های خانه است که راحتی آن بیشتر از زیبایی آن در نظر گرفته می شود. اما چگونه می توان مکانی برای استراحت و وقت گذراندن ایجاد کرد که هم راحت باشد و هم زیبا و شیک به نظر برسد؟ با پویانو همراه باشید.

اتاق نشیمن مکانی است که بخش زیادی از زمان ما در آن سپری می شود، به همین دلیل از مهم ترین نقاط خانه به شمار می رود. افرادی که به تماشای تلویزیون علاقه مند هستند، وقت بیشتری را در اتاق نشیمن سپری می کنند؛ به همین دلیل بسیار مهم است که این مکان از دکوراسیونی زیبا و شیک برخوردار باشد.

بسیاری از افراد به بحث زیبایی شناسی توجهی ندارند، اما این موضوع از مهم ترین نکاتی است که باید در نظر گرفته شود.  حس زیبایی ای که یک طراحی زیبا و شیک در دکوراسیون ایجاد می کند، می تواند کیفیت زمانی را که در اتاق نشیمن سپری می کنید را به میزان چشم گیری افزایش دهد. یک دکوراسیون نیمه تمام و متوسط تاثیری کاملا بر عکس بر روی شما خواهد گذاشت و به جای حس راحتی، باعث افزایش خستگی در شما خواهد شد.

در این مطلب توصیه هایی کارآمد برای زیباتر کردن اتاق نشیمن منزل مطرح شده است. البته نیازی نیست که تمام این توصیه ها را در خانه خود اجرا کنید، اما شاید تعدادی از این نکات بتواند ذهن شما را باز کرده و خلاقیت شما را در دکوراسیون اتاق نشیمن افزایش دهد.

ترند جدید: دیوارپوش هایی از سنگ های طبیعی

شاید سنگ های طبیعی از نظر نصب بر روی دیوار کمی دشوار به نظر برسند و از نظر مالی نیز، نیاز به هزینه بیشتری داشته باشند، اما به فضای اتاق نشیمن منزل شما زیبایی ای غیر قابل تصور خواهند بخشید. این دیوارپوش های طبیعی با دیوار های ساده قابل قیاس نیستند و فضای گرمی به خانه می بخشند. این سنگ ها معمولا تنها برای یک دیوار مورد استفاده قرار می گیرند. دیواری که تلویزیون در مقابل آن قرار دارد انتخاب مناسبی برای نصب این دیوارپوش ها است.

از رنگ های جسورانه نترسید!

استفاده از رنگ های جسورانه در تمام فضای اتاق نشیمن اقدام مناسبی نخواهد بود. قرار گرفتن طولانی مدت در اتاقی که تمام دیوار های آن با رنگ های درخشان پوشیده شده است آزار دهنده خواهد بود. در مقابل می توانید اتاقی داشته باشید که رنگ های ساده در آن قالب باشند، اما با استفاده از وسائلی مانند مبلمانی که رنگی جسورانه دارند فضای اتاق را تغییر دهید.

اتاقی مخصوص به خود طراحی کنید.

ممکن است که گاهی در اتاق نشیمن منزل از مهمان های خود پذیرایی کنید، اما فراموش نکنید که این اتاق متعلق به شما است. شما فردی هستید که بیشترین زمان خود را در اتاق نشیمن سپری می کنید، پس اتاقی مطابق با سلیقه و احتیاجات خود طراحی کنید. برای مثال اگر تنها زندگی می کنید، یک صندلی مخصوص و راحت برای تماشای تلویزیون، هم راحتی شما و هم زیبایی اتاق را افزایش خواهد داد. این کار هیچ قانون مشخصی ندارد؛ اجازه ندهید که هیچ چیزی شما را محدود کند.

شکل اتاق را نادیده نگیرید.

برای انجام یک طراحی درست در دکوراسیون، قبل از هر چیزی باید شکل اتاق را در نظر داشته باشید. شکل اتاق نشیمن در انتخاب های شما در دکوراسیون تاثیر گذار است. اتاقی که به شکل « ال» است را نمی توانید مانند یک اتاق مربع شکل و یا یک اتاق مستطیلی دکور کنید. به همین دلیل در نظر گرفتن شکل اتاق به شما در خرید لوازم مناسب کمک خواهد کرد.

مبل های فانتزی و غیر معمول

نیازی نیست که مبلمان خود را از همان فروشگاهی تهیه کنید که تمام دوستانتان از آن خرید می کنند. حتی اگر توانایی ساخت اشیاء را داشته باشید، نیازی نیست که حتما مبلمان خود را از جایی خریداری کنید. شاید پیدا کردن یک قطعه چوب بزرگ و طبیعی برای همه ممکن نباشد، اما می توانید با استفاده از سایر مواد موجود در طبیعت و یا لوازم قدیمی، مبلمان خود را بسازید. مطمئن باشید که خیلی سخت نخواهد بود. نشستن بر روی مبلانی که خودتان آن را ساخته اید لذتی بی مانند را به شما خواهد بخشید.