اتاق مشترک دختر و پسر : چند ایده دکوراسیون برای تفکیک و تزیین فضا

اتاق مشترک دختر و پسر : چند ایده دکوراسیون برای تفکیک و تزیین فضا

اگر شما هم از کسانی هستید که دغدغه ی دکوراسیون اتاق مشترک دختر و پسر خود را دارند، این مطلب را دنبال کنید. بسیاری از منازل آپارتمانی آن قدر فضا ندارند که بتوان اتاق کودکان را به صورت مجزا در نظر گرفت. در چنین منازلی باید یک اتاق را به گونه ای دکوراسیون کرد که برای استفاده ی دو نفر مناسب باشد و این کار چندان ساده ای نیست. اختلاف سلیقه ی دخترها و پسرها و تفاوت هایی که دنیای آن ها شامل می شود، انتخاب را برای انجام دکوراسیون داخلی اتاق مشترک آن ها دشوار می کند. به هر حال، روش های مختلفی برای این کار وجود دارد.

برای این که دکوراسیون اتاق مشترک یک دختر و پسر را طراحی کنید، باید علایق هر دوی آن ها را در نظر بگیرید. مهم ترین قسمت کار آن مرحله ای است که باید این علایق را در هم تلفیق کرده و به یک نتیجه ی مناسب برسید. این همان موضوعی است که در این مطلب با چندین ایده ی کارساز به آن خواهیم پرداخت. همراه پویانو باشید.

با رنگ ها تفاوت ایجاد کنید

یکی از اولین کارهایی که برای اختصاص دادن یک اتاق به دختر و پسر خود باید انجام دهید، استفاده از رنگ های درست است. زمانی که یک اتاق را به صورت مشترک به دختر و پسر خود اختصاص می دهید، باید سلیقه ی هر دوی آن ها را در نظر داشته باشید. این یعنی شما می توانید اتاق را دقیقا به دو قسمت فرضی تقسیم کرده و هر بخش را به صورت جداگانه دکوراسیون کنید. برای این کار هم بهترین و ساده ترین گزینه ی شما استفاده از رنگ های متفاوت است. در این باره هیچ شکی به دل خود راه ندهید و اجازه دهید فضا به دو قسمت با دو رنگ متفاوت تقسیم شود. برای این منظور می توانید از کاغذ دیواری یا رنگ استفاده کنید و وسایل را نیز با رنگ مشابه انتخاب نمایید.

فضا را پارتیشن بندی کنید

یکی دیگر از راه هایی که می تواند در زمینه ی دکوراسیون اتاق های مشترک مناسب باشد، تفکیک فضاست. کودکان شما حق دارند از استقلال برخوردار باشند. هر یک از آن ها می خواهند فضای مخصوص به خود را داشته باشند و این وظیفه ی شماست که احساس مستقل بودن را به آن ها بدهید. در این مورد، تفکیک فضا بهترین کار است. استفاده از هر روشی که فضای اتاق را تفکیک و تقسیم کند، می تواند به مستقل شدن بچه ها کمک کند. شما می توانید با استفاده از کمدها، پارتیشن ها یا حتی پرده این تفکیک فضا را به خوبی انجام دهید. لازم نیست فضاها را کاملا جداسازی کنید. تنها کافی است که مرز مشخصی بین دو قسمت تعیین نمایید.

حریم شخصی در نظر بگیرید

جدا از بحث استقلال، مورد دیگری در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مشترک دختر و پسر وجود دارد که اهمیت زیادی دارد. در نظر گرفتن حریم شخصی برای کودکانی که اتاق مشترک دارند، به احساس امنیت و آرامش آن ها کمک می کند. این موضوع در مورد کودکانی که دختر و پسر هستند، بیشتر اهمیت دارد. معمولا دخترها و پسرها هر یک دنیای مخصوصی دارند که نمی خواهند با دیگری شریک شوند. تخت خواب کودکان نیز از قسمت هایی است که این نکته درباره اش صدق می کند. اگر بتوانید حریم تخت خواب و حتی بعضی از دیگر قسمت ها را تعیین کنید، به کودکان خود احساس بهتری خواهید داد.

کمد را تقسیم بندی کنید

یکی دیگر از چیزهایی که باید در نظر بگیرید، این است که عدالت باید در یک اتاق مشترک برقرار باشد. شما باید در هنگام چیدمان، تقسیم بندی و تفکیک فضا به این موضوع توجه کنید که هر دو فرزندتان از فضا و امکانات برابری برخوردار باشند. برای مثال، کمدها و قفسه هایی که در اتاق قرار می دهید، باید برای هر دوی آن ها فضای کافی داشته باشند. اگر فضای مورد نیاز برای استفاده از دو کمد مجزا را در اختیار ندارید، می توانید یک کمد را تقسیم کرده و هر بخش را به یکی از آن ها اختصاص دهید. در مورد قفسه ها نیز همین طور است. بچه ها معمولا سر این قضیه به مشکل بر می خورند، پس سعی کنید به خوبی همه چیز را بین آن ها تقسیم کنید.

یک میز دو نفره تهیه کنید

یکی از دغدغه های چیدمان اتاق های مشترک، مبلمان و وسایلی است که باید به صورت مشترک استفاده شود. بیش تر اتاق های مشترک فضای کافی برای قرار دادن دو میز تحریر را ندارند. در چنین شرایطی، یکی از بچه ها مجبور به استفاده از فضای دیگری برای مطالعه می شود. راه حل این مشکل بسیار ساده است. میز تحریر اتاق مشترک را به صورت دو نفره تهیه کنید. میزهای دو نفره این قابلیت را دارند که به صورت همزمان توسط دو نفر مورد استفاده قرار گیرند و بنابراین از این لحاظ مشکلی به وجود نخواهد آمد. این میزها معمولا سایز بزرگ تری دارند و دو صندلی در دو طرف آن ها قرار می گیرد.

از تخت دو طبقه استفاده کنید

این پیشنهاد در رابطه با همه ی اتاق هایی که به صورت مشترک و نه لزوما برای یک دختر و پسر مورد استفاده قرار می گیرند، کارساز خواهد بود. زمانی که اتاق مد نظر شما خیلی کوچک است و در عین حال مجبورید آن را به دو نفر اختصاص دهید، باید از مبلمانی استفاده کنید که کم ترین فضا را اشغال کرده و بیش ترین کاربرد را داشته باشند. تخت های دو طبقه از این قبیل هستند. سطح اشغال این تخت ها به اندازه ی یک تخت است، اما برای استفاده ی دو نفر فضا ایجاد می کنند. با استفاده از این تخت ها می توانید فضای خالی بسیار زیادی را حفظ کرده و برای منظور دیگری مورد استفاده قرار دهید.

اتاق مشترک دختر و پسردر تفکیک اتاق مشترک دختر و پسر از تابلوها کمک بگیرید

یکی از راه هایی که می تواند به تفکیک فضا در اتاق مشترک دختر و پسر کمک کند، استفاده از لوازم دکوری است. لوازم دکوری، عناصری هستند که می توانند دو قسمت را از لحاظ بصری، متمایز جلوه داده و به نوعی تفکیک کنند. برای مثال، تابلوهایی که شما برای نصب در اتاق مشترک دختر و پسر خود انتخاب می کنید، می توانند به خوبی، مرز دو فضا را تعیین کرده و این درک را به وجود بیاورند که هر قسمت به چه کسی تعلق دارد. رنگ تابلوها، تم آن ها و موضوع شان در این رابطه تاثیر داشته و باید مد نظر قرار بگیرد.

تم همه پسند اجرا کنید

اگر با ایده های تفکیک فضا به صورت کامل موافق نیستید و نمی خواهید رنگ و مبلمان دو بخش را به صورت کاملا مجزا انتخاب کنید، هر دو بخش را یکی در نظر بگیرید و کار را به صورت دیگری پیش ببرید. گاهی اوقات، استفاده از دو رنگ متفاوت در فضای یک اتاق کوچک به کوچک تر به نظر رسیدن آن فضا منجر می شود. در این حالت، بهتر است که یک رنگ متناسب با روحیات پسرانه و دخترانه را انتخاب کنید. رنگ هایی مثل سفید، سبز، خاکستری و قرمز از جمله رنگ هایی هستند که معمولا هم در میان دخترها و هم در میان پسرها محبوبیت دارند. با استفاده از این رنگ ها و به کار گرفتن تمی که با سلیقه ی دخترانه و پسرانه سازگار باشد، می توانید فضای اتاق را برای هر دوی آن ها مناسب دکوراسیون نمایید.

 

 

 

اتاق مشترک دختر و پسر

تحریریه پویانو