اتاق غذا خوری منزل : با این ایده ها یک نهار خوری ایده آل داشته باشید

اتاق غذا خوری منزل : با این ایده ها یک نهار خوری ایده آل داشته باشید

اتاق غذا خوری منزل ؛ اتاق غذاخوری یا ناهارخوری از فضاهایی است که در برخی از منازل به صورت مجزا در نظر گرفته شده و در نتیجه طراحی مخصوص به خود را می طلبد. این اتاق در برخی دیگر از خانه ها به عنوان جزیی از یک فضای بزرگ تر در نظر گرفته می شود و در گوشه ای از سالن نشیمن یا پذیرایی قرار می گیرد که در این حالت نیز نام فضای غذاخوری را به خود گرفته و بهتر است دکوراسیون متفاوتی داشته باشد تا عملکرد آن به خوبی از سایر فضاهایی که در مجاورت آن قرار دارند، تفکیک شود.

طی این مطلب شما را با چندین ایده خاص و موثر در طراحی دکوراسیون اتاق یا فضای غذا خوری آشنا خواهیم کرد که می تواند در جذاب به نظر رسیدن این فضا بسیار تاثیر گذار باشد.

نور طبیعی را به محیط غذا خوری دعوت کنید

برای این که طراحی داخلی سالن غذا خوری خود را به بهترین شکل انجام دهید، بهتر است از اولین اصل شروع کنید. ساده ترین نکته ای که می تواند به بزرگ ترین تاثیر در ظاهر فضای غذاخوری شما منجر شود، استفاده از نور طبیعی برای تامین روشنایی فضاست. یک سالن غذاخوری اگر از نور مناسبی برخوردار باشد، تا حد زیادی به وضعیت ایده آل خود نزدیک است. به عبارت دیگر، اگر سالن غذاخوری شما دارای پنجره است، آن را نادیده نگیرید و به عنوان یک امتیاز فوق العاده مورد استفاده قرار دهید. سعی کنید تا جایی که امکان دارد میز را نزدیک پنجره قرار دهید تا نور محیط غذاخوری شما را پر کند.

اتاق را به فضایی چند عملکردی تبدیل کنید

اگر فضای غذاخوری شما به اندازه کافی بزرگ و جادار باشد، می توانید از آن برای عملکردهای دیگر نیز بهره بگیرید. برای مثال، اتاق غذاخوری شما می تواند محل نوشیدن قهوه نیز باشد. شما می توانید با انتخاب یک میز مناسب که برای قهوه خوری نیز قابل استفاده است، این عملکرد را به فضای اتاق اضافه کنید. همچنین می توانید از همان میز برای شطرنج بازی کردن یا انجام سایر سرگرمی های مورد علاقه خود نیز استفاده کنید. اگر اتاق برای اضافه کردن چند صندلی جداگانه نیز فضای کافی داشته باشد، می توان با قرار دادن چند مبل در گوشه های فضا یک نشیمن یا فضای مطالعه نیز ایجاد کرد.

از رنگ های شاد در طراحی دکور استفاده کنید

احتمالا شما نیز شنیده اید که رنگ های شاد باعث افزایش میزان اشتها می شوند. شاید به همین خاطر باشد که بسیاری از رستوران ها در طراحی داخلی فضای غذا خوری خود از این دسته رنگ ها کمک می گیرند. شما نیز می توانید برای این که محیط غذاخوری تان را به محل جذاب تر و دلچسب تری تبدیل کنید، از رنگ های شاد در طراحی استفاده نمایید. رنگ هایی مثل زرد، سبز، قرمز و بسیاری از رنگ های دیگر می توانند برای این فضا مناسب باشند. با کمک گرفتن از این ایده، فضای غذاخوری شما بسیار خوش رنگ و لعاب تر از پیش به نظر خواهد رسید.

از نورپردازی برای جذابیت دادن به فضا کمک بگیرید

نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی یکی از ترفندهایی است که در بسیاری از قسمت های خانه به کار می آید و ظاهر فضا را تا حد زیادی تغییر می دهد. نورپردازی می تواند مثل یک معجزه در طراحی داخلی عمل کند و به سادگی یک فضای معمولی را به مکانی جذاب و خیره کننده تغییر دهد. سالن غذاخوری منزل شما نیز از جمله فضاهایی است که می توان از معجزه نورپردازی در طراحی داخلی آن کمک گرفت. شما می توانید از لوسترهای زیبا و چشمگیر در فضا استفاده کنید و یا طاقچه ها و دکورهای دیواری را با نور مخفی جلوه دهید.

با کوسن ها یک فضای گرم و صمیمی ایجاد کنید

جالب است بدانید که کوسن ها فقط به نشیمن و اتاق خواب تعلق ندارند. شما می توانید از کوسن های تزیینی در دکوراسیون اتاق غذاخوری خود نیز استفاده کنید. اگر مایل باشید، می توانید چند کوسن در طرح و رنگ مشابه با روکش صندلی های غذاخوری خود انتخاب کنید. کوسن ها می توانند در کنتراست با رنگ های به کار رفته در وسایل و دکوراسیون نیز قرار بگیرند که در این صورت جذابیت بصری خاصی ایجاد خواهند کرد.  لازم نیست همه صندلی ها را با کوسن پر کنید. تنها برخی از قسمت ها را با این ایده تزیین کنید تا فضا صمیمی تر و دوستانه تر به نظر برسد و مهمان های تان در هنگام صرف غذا احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

به جای لوستر از فانوس های آویخته استفاده کنید

برای این که سالن غذاخوری شما جذاب و متفاوت به نظر برسد، می توانید برخی از قوانین مرسوم را کنار گذاشته و با ایده های جدید به تزیین فضا بپردازید. برای مثال، می توان به جای استفاده از لوسترهای سنگین و بزرگ از چند فانوس آویز کوچک استفاده کرد. فانوس ها می توانند در ارتفاعی نزدیک به سطح میز آویخته شوند. این ایده در عین این که روشنایی مورد نیاز سالن غذاخوری شما را فراهم می کند، نور بسیار ملایم و آرامش بخشی در فضای غذاخوری ساطع خواهد کرد و زیبایی خاص و چشم نوازی نیز دارد که آن را در کنار عملکردی بودن به یک عنصر دکوراتیو تبدیل می کند.

طرح روکش صندلی ها را با پرده ست کنید

برای دادن ظاهری لوکس و شیک به اتاق غذاخوری می توان از ساده ترین اصول کمک گرفت. یکی از جالب ترین ایده ها برای این کار، ست کردن طرح روکش صندلی های غذاخوری با پرده اتاق است. شما می توانید پیش از خرید صندلی های خود به این نکته توجه کنید و انتخاب خود را بر مبنای این ملاک انجام دهید. اگر صندلی های خود را از پیش خریده اید، می توانید با سفارش یک طرح پارچه دلخواه، آن را برای دوخت پرده و روکش صندلی مورد استفاده قرار دهید. این ایده ساده می تواند ظاهر سالن غذا خوری شما را بسیار شیک و برازنده جلوه بدهد.

فضای غذا خوری را با پهن کردن فرش تفکیک کنید

برای منازلی که فضای غذاخوری شان قسمتی از یک فضای کلی است، می توان از تکنیک های مختلفی در تفکیک فضا کمک گرفت. یکی از ساده ترین مواردی که در این راستا قابل اجرا است، فرش کردن فضای غذاخوری است. اگر فضای غذاخوری شما در گوشه ای از سالن نشیمن یا پذیرایی قرار دارد و یا قسمتی از فضای غذاخوری تان را به کتابخانه یا محل نوشیدن قهوه اختصاص داده اید، می توانید قسمتی را که مخصوص صرف غذاست با پهن کردن فرش از سایر قسمت ها جدا کنید. به این شکل غذاخوری شما محدوده مشخصی پیدا خواهد کرد و این طور به نظر می رسد که حریم معینی دارد.

قسمتی از فضا را به فضای سبز اختصاص دهید

این که گیاهان تا چه حد در طراحی داخلی منازل به کمک ما می آیند، قابل وصف نیست. شاید کمتر مطلبی به قلم من خوانده باشید که در آن از خصوصیات معجزه گر فضای سبز در طراحی داخلی صحبت نشده باشد. اگر همه چیز در فضای غذاخوری شما رو به راه است و احساس می کنید از لحاظ ظاهری هیچ کم و کسری دیده نمی شود، به شما پیشنهاد می کنم به کارگیری فضای سبز را امتحان کنید. گیاهان با ظاهر با طراوت و زیبای خود می توانند رنگ و روی جدیدی به سالن غذاخوری شما بدهند و آن را از آن چه هست نیز زیباتر و دوست داشتنی تر جلوه دهند.

کمی نقش و نگار به دکوراسیون اتاق غذا خوری منزل اضافه کنید

نقش و نگار هم از آن مواردی است که اگر به درستی در طراحی داخلی و انتخاب مبلمان و لوازم منزل به کار برده شود، می تواند ظاهر فضای مورد نظر شما را دگرگون کند. اگر می خواهید فضای غذاخوری چشم نواز و زیبایی داشته باشید و یا تمایل دارید با یک تغییر کوچک ظاهر آن را عوض کنید، این گزینه برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود. سلیقه به خرج دادن در انتخاب لوازم منزل و انتخاب بهترین قسمت ها برای به نمایش گذاشتن این نقش و نگار نیاز به فکر قبلی دارد. برای مثال، شما می توانید پرده ها، روکش صندلی ها، دستمال سفره و دیگر قسمت هایی را که احساس می کنید می توانند با نقش و نگار تاثیر خوبی بر ظاهر فضا بگذارند را در لیست خود وارد کنید.

اتاق غذا خوری منزلمتریال دیوار را با جسارت و سلیقه انتخاب کنید

اگر به دنبال این هستید که فضای اتاق غذا خوری منزل خود را با یک ظاهر کاملا متفاوت و خیره کننده طراحی کنید، بهتر است به فکر انجام کاری باشید که بقیه سراغش نمی روند. با یک انتخاب هوشمندانه و مناسب می توان به سادگی ظاهر فضای غذاخوری را چندین درجه متفاوت و دگرگون کرد. کافی است در طراحی دیوارهای سالن از یک متریال متفاوت و نامعمول استفاده کنید. برای مثال، آجر را به عنوان متریال تشکیل دهنده سطح دیواره ها انتخاب کنید. سعی کنید به دنبال گزینه هایی باشید که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. می توانید با رنگ کردن سطح آجرها به ظاهر دلخواه خود نزدیک تر شوید.

میز اتاق غذا خوری منزل را با لوازم دکوری تزیین کنید

این یک ایده ساده و بی دردسر برای رنگ و رو دادن به سالن غذاخوری است. تقریبا در هر اتاقی که برای غذاخوری در نظر گرفته باشید، می توانید از این ایده استفاده کنید. نکته ای که باید در انتخاب لوازم دکوری مخصوص غذاخوری به یاد داشته باشید، این است که این لوازم باید با محیط آن جا ارتباط داشته باشند. برای مثال، یک تلفن عتیقه یا یک ساعت رومیزی برای قرار گرفتن روی میز غذاخوری منایب نیستند. به جای این ها، باید از گلدان، شمعدان، بشقاب های تزیینی و موارد مشابه استفاده کنید. سعی کنید رنگ لوازم را در تناسب با یکدیگر و همچنین در هارمونی با مبلمان و دکور در نظر بگیرید.

 

 

 

اتاق غذا خوری منزل

تحریریه پویانو