اتاق خواب های کوچک و باریک با 10 راه حل دکوراتیو!

اتاق خواب کوچک و باریک

اتاق خواب های کوچک و باریک با 10 راه حل دکوراتیو!

با شرایط موجود در دنیای امروزی، زندگی در خانه های کوچک دیگر متعلق به افراد و گروه خاصی از جامعه نیست. اکنون خانه های شهری به دلیل شرایط زندگی مدرن، بسیار کوچک تر از خانه های قدیمی شده و با اتاق های کم تر و کوچک طراحی می شوند. مهم ترین دلیل این اتفاق این است که با مهاجرت بیشتر به شهر ها نیاز به منازل کافی برای زندگی افراد بیشتر شده است. دلیل دیگر نیز این است که با پیشرفت تکنولوژی و فشرده تر شدن زندگی کاری افراد، هر چیزی بسیار سریع تر و کاربردی تر تولید و مصرف می شود و طراحی خانه و دکوراسیون نیز برای این که با این سرعت و سبک زندگی هماهنگ شوند کوچک تر و ساده تر شده اند. به همین دلیل مبلمانی که امروز تولید می شوند نه برای پر کردن مکان های بزرگ، بلکه برای استفاده راحت تر و کاربردی تر در خانه های کوچک طراحی می شوند و این نشان دهنده این موضوع است که دکوراسیون کردن مکان های کوچک ساده تر شده است. اما در برخی از آپارتمان ها گاهی به دلیل وجود مشکلات معماری و یا به دلیل محدودیت فضای موجود و هم چنین به دلیل مشکلات نقشه کشی و گاهی به دلیل اشتباهات معماری اتاق های کوچک به دلیل شکل و اندازه ای که دارند صاحب خانه را دچار مشکل می کنند. این اتاق ها معمولا به عنوان اتاق خواب های کوچک و باریک مورد استفاده قرار می گیرند. برای این که بدانید چگونه می توانید اتاق های این چنینی را به اتاق خوابی مناسب تبدیل کنید با پویانو همراه باشید:

اتاق خواب کوچک و باریک

دکوراسیون کردن اتاق خواب کوچک و باریک طبیعتا سختی های خود را دارد، اما با پیشرفت مفهوم طراحی و با انتخاب سرویس خواب و اکسسوار های مناسب می توانید به راحتی این سختی ها را پشت سر بگذارید. به این موضوع توجه داشته باشید که در میان یک مکان کوچک و یک مکان باریک از نظر مفهموم دکوراتیو تفاوت های بسیاری وجود دارد. این موضوع بدین معنا است که می توانید اتاق کوچک را به راحتی دکوراسیون کنید، اما اگر اتاق کوچک از نظر فرم و شکل باریک نیز باشد کار شما دشوار خواهد شد. اگر اتاق خواب باریک به درستی دکوراسیون نشود ممکن است باعث ایجاد احساس زندگی در یک جعبه کوچک شود و این حس خفگی احساسی است که انسان نمی خواهد در اتاق خواب تجربه کند، زیرا آن جا مکانی است که شما در آن استراحت می کنید و جایی است که روز جدید را در آن آغاز می کنید و تا جای ممکن باید دلباز و آرامش بخش باشد.

دکوراسیون کردن اتاق خواب کوچک و باریک

تبدیل اتاق های باریک و بلند، اتاق های تنگ و کوچک و اتاق هایی با سقف کوتاه به اتاق خواب، همیشه کار دشواری است، اما فراموش نکنید که در دنیای دکوراسیون برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد! هنگام طراحی اتاق های تنگ، باریک و دارای فرم نامناسب از پتانسیل اتاق بیشترین استفاده را به عمل بیاورید:

  1. به جای تخت خوابی با ارتفاع زیاد از تختی نزدیک به زمین استفاده کنید!

اگر اتاق خواب شما دارای سقفی کوتاه و فضایی تنگ است تا جای ممکن از تخت خواب و لوازمی با ارتفاع کم و نزدیک به زمین استفاده کنید. تخت خواب و اشیاء با ارتفاع بیشتر باعث می شوند تا فضای میان سقف با لوازم کمتر شده و فضا از آن چه که هست کوچک تر به نظر برسد. هر چه فاصله میان اشیاء و سقف بیشتر باشد به فضای دلباز تری دست پیدا خواهید کرد.

اتاق خواب شما دارای سقفی کوتاه و فضایی تنگ

  1. استفاده بیشتر از رنگ سفید

انتخاب رنگ سفید برای دیوار ها همیشه راهی برای ایجاد فضایی بی نهایت به شمار می رود. به همین دلیل هنگام انتخاب رنگ برای اتاق باریک، استفاده از ظرافت رنگ سفید انتخاب مناسبی خواهد بود. اگر نمی خواهید تنها از یک رنگ استفاده کنید و  تصور می کنید که رنگ سفید باعث ایجاد فضای یک نواخت می شود، از تنالیته های مختلف رنگ سفید و رنگ های خنثی و روشن در کنار رنگ سفید استفاده کنید. بهتر است که از استفاده رنگ های تیره بر روی تمام دیوار ها دوری کنید. اما این به بدین معنا نیست که اصلا نمی توانید از رنگ تیره استفاده کنید. در واقع گاهی رنگ های تیره نیز می توانند به شما کمک کنند.

انتخاب رنگ برای اتاق باریک، استفاده از ظرافت رنگ سفید

  1. برای ایجاد عمق از سایه های تیره بهره ببرید!

اگر می خواهید اتاق خواب های کوچک و باریک شما ظاهری متفاوت و بزرگ تر داشته باشد می توانید از یکی از روش های دکوراسیون مدرن استفاده کنید. به این صورت که دیوار های بلند اتاق که در مقابل هم قرار دارند را به رنگ سفید درخشان رنگ آمیزی کرده و سپس با رنگ کردن دیوار های کوتاه مقابل هم به رنگ های تیره در فضای اتاق عمق ایجاد کنید. البته این سبک فقط برای اتاق های چهار گوش قابل استفاده است. با رنگ کردن دیوار های کوچک تر به رنگ تیره عمق اتاق از آن چه که هست بیشتر به نظر رسیده و این گونه اتاق چهار گوش با ایجاد خطای دید بزرگ تر دیده خواهد شد.

می خواهید اتاق خواب شما ظاهری متفاوت و بزرگ تر داشته باشد

  1. از طرح های عمودی و مورب استفاده کنید!

استفاده از طرح های افقی بر روی دیوار های بلند اتاق باعث می شود تا فضا از آن چه که هست تنگ تر احساس شود. هر چقدر هم که طرح های افقی فضایی را که روی آن قرار دارند را بزرگتر نشان دهند، اما از آن جایی که دید را به سمت خود متمرکز می کنند باعث می شوند تا اتاق باریک تر از آن چه که هست به نظر برسد. اما استفاده از طرح ها عمودی سقف را بلندتر جلوه داده و فضایی دلباز ایجاد می کنند. طرح ها و خطوط مورب نیز باعث می شوند تا دیوار ها از آن چه که هستند بزرگ تر دیده شده و نتیجه بهتری ایجاد شود.

استفاده از طرح های افقی بر روی دیوار های بلند اتاق

  1. تخت با ابعاد کوچک تر در 

قطعا خوابیدن بر روی یک تخت بزرگ راحت تر است، اما خوابیدن بر روی تختی بزرگ در اتاق خواب های کوچک و باریک آن قدر ها که تصور می کنید خوش آیند نخواهد بود، بلکه باعث ایجاد حس خفگی شده و کیفیت خواب شما را کاهش می دهد. در اتاق خواب اولین قانون باید ایجاد فضای دلباز باشد. انتخاب تخت خوابی کوچک تر در حدی که راحتی شما را از بین نبرد باعث می شود تا فضایی دلباز تر ایجاد شود. با انتخاب تخت خوابی در ابعاد 140×190 به جای تخت های معمولی 150×200 می توانید خیلی چیز ها را در اتاق تغییر دهید. حفظ فضای 10 سانتی متری در اطراف تخت نیز از آن چه که تصور می کنید فضای دلباز تری را ایجاد خواهد کرد!

در اتاق خواب اولین قانون باید ایجاد فضای دلباز باشد

  1. تخت خواب را به دیوار بچسبانید

این روش سبکی متداول در دکوراسیون داخلی نیست، اما زمانی که تختی کوچک تر انتخاب کنید با این روش می توانید کا های فوق العاده ای انجام دهید. با نزدیک کردن تخت به دیوار و ایجاد فضایی دکوراتیو در پشت تخت می توانید فضایی مدرن و شیک ایجاد کنید. این روش برای تخت های بزرگ قابل استفاده نیست، اما در تخت های دو نفره کوچک و تخت های تک نفره می توانید قانون قرار گرفتن تخت در وسط اتاق را تغییر دهید.

سبکی متداول در دکوراسیون داخلی

  1. میز ها و کمد های مینیمالیستی در اتاق خواب های کوچک و باریک

اگر می خواهید تخت را در مرکز دیوار قرار بدهید برای این که اتاق تنگ و کوچک به نظر نرسد سایر لوازم به ویژه میز پاتختی را تا جای ممکن ساده و کوچک انتخاب کنید. حتی می توانید از میز های بدون کشو و مینیمال که کف زمین از زیر آن ها دیده می شود را انتخاب کنید. زیرا این میز ها از نظر ظاهری باعث می شوند تا فضا دلباز تر دیده شود.

میز ها و کمد های مینیمالیستی

  1. کمد لباس به جای تاج تخت در اتاق خواب های کوچک و باریک

در سال های اخیر با پیشرفت مدل های متنوع کمد لباس، مدلی که با تاج تخت خواب ترکیب شده و در فضا صرفه جویی می کند از محبوبیت بالایی برخوردار است. یکی از مشکلات در طراحی اتاق های باریک ایجاد فضای کافی برای قرار دادن کمد لباس ها است. به همین دلیل این مدل های جدید ترکیب شده با تخت راه حلی مناسبی برا مکان های کوچک هستند.

 

  1. بر روی دیوار ها تنوع ایجاد کنید

در اتاق خواب های کوچک و باریک یکی از بهترین دکوراسیون ها این است که مکانی ساده و بدون تزئینات ایجاد کنید. ایجاد سبک مینیمال و دوری از هرگونه وسیله اضافه و استفاده از مبلمان مورد نیاز بهترین سبک برای اتاق های کوچک است. اگر تصور می کنید که وجود اشیاء محدود در اتاق باعث ایجاد فضایی خسته کننده می شود در اشتباه هستید، زیرا دیوار ها فضای کافی برای ایجاد تنوع در اختیار شما قرار می دهند و با تزئین دیوار ها می توانید دکوراسیونی صاحب سبک ایجاد کنید.

استفاده از مبلمان مورد نیاز بهترین سبک برای اتاق های کوچک است

  1. پنجره های بزرگ در اتاق خواب های کوچک و باریک

نه تنها در اتاق خواب، بلکه در تمام نقاط خانه وجود پنجره های بزرگ تاثیر به سزایی در دلبازی مکان دارند. پنجره های بلند، سقف اتاق را بلند تر و پنجره های عریض مکان را بزرگ تر جلوه می دهند. این پنجره ها باعث می شوند تا از نور طبیعی نیز به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. هر چه پنجره اتاق بزرگ تر باشد، کوچکی و تنگی اتاق خواب کمتر خواهد شد. تغییر اندازه پنچره ها شاید کاری دشوار و هزینه بردار باشد، اما اگر بودجه کافی در اختیار دارید مطمئن باشید تغییر اندازه پنجره ارزش سختی این کار را دارد.

هر چه پنجره اتاق بزرگ تر باشد، کوچکی و تنگی اتاق خواب کمتر