10 راهکار برای داشتن اتاق خواب شیک و دلنشین

طراحی اتاق خواب شیک

10 راهکار برای داشتن اتاق خواب شیک و دلنشین

داشتن اتاق خواب شیک و دلنشین ؛

۱. تعداد مناسب بالش

برای یک تخت دو نفره شما به حداقل ۴ و حداکثر ۶ بالش نیاز دارید. با افزایش تعداد بالش ها نه تنها مرتب نگه داشتن تخت سخت می شود بلکه در هنگام خواب باید تعداد زیادی بالش و کوسن را جا به جا کنید.

011

۲. جنس و نوع پرده یک نکته اساسی است

در هنگام خرید پرده برای اتاق خواب، به جنس و ضخامت پارچه پرده دقت کنید. اگر از پرده هایی ضخیم استفاده کنید می توانید تا هر وقت که بخواهید در تخت بمانید و استراحت کنید. اگر از پرده های نازک و حریر استفاده کنید با نور آفتاب بیدار خواهید شد.

022

۳. یک تکه کوچک براق

استفاده از یک یا چند وسیله کوچک و براق در اتاق خواب ، فضای اتاق را لوکس نشان می دهد و در عین حال تعادل بصری در فضا ایجاد می کند.

033

۴. در انتخاب کالای خواب دقت کنید

انتخاب نوع مدل، جنس و رنگ تشک، روتختی، کوسن و سایر اقلام مرتبط با تخت خواب تاثیر به سزایی در احساس شما در هنگام ورود به اتاق خواب و هنگام استراحت دارد.

044

۵. ترکیب رنگی را انتخاب کنید که دوستش دارید

علارغم تمام مطالبی که در مورد روانشناسی رنگ‌ ها و‌ تاثیر رنگ ها بر دکوراسیون خانه وجود دارد، که بی شک بی تاثیر هم نیستند، مهم ترین نکته در انتخاب رنگ خصوصا برای اتاق خواب نظر و سلیقه شخصی شماست. رنگی را انتخاب کنید که دوستش دارید تا دکوراسیون اتاق خوابتان به شما آرامش و احساس خوبی بدهد.

05

۶. زیاد درگیر طرح و نقش نشوید

“چاد جیمز” طراح داخلی، معتقد است خانه باید ساده و بدون طرح باشد. این آدم ها هستند که به خانه طرح و نقش اضافه می کنند.
این گفته در مورد اتاق خواب هم می تواند صادق باشد. فضای کلی اتاق را ساده و بدون نقش در نظر بگیرید و اجازه دهید همین سادگی باعث آرامش و زیبایی اتاق خوابتان شود.

06

۷. کفپوش موکت را فراموش نکنید

کفپوش اتاق خواب باید از متریالی گرم انتخاب شود. پارکت یکی از گزینه های مناسب و گرم برای کفپوش اتاق خواب است که این روزها استفاده از آن بسیار رواج پیدا کرده است. اما اگر می خواهید فضایی بسیار گرم و دلنشین ایجاد کنید بهترین گزینه استفاده از کفپوش موکت است. موکت هایی ساده یا طرح دار که کل کف اتاق را پوشش دهند و فضای اتاق خواب شما را گرم و دوست داشتنی تر کنند.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب شیک
طراحی دکوراسیون اتاق خواب شیک

۸. پرده سرتاسری را امتحان کنید

استفاده از پرده برای کل دیواری که پنجره در آن قرار گرفته است می تواند ایده جالبی برای اتاق خواب باشد. به جای اینکه پرده را به اندازه ی پنجره نصب کنید، آن را روی کل دیوا نصب کنید. این کار باعث افزایش تعادل بصری فضا می شود.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب شیک
طراحی دکوراسیون اتاق خواب شیک

۹. کاغذ دیواری را فراموش نکنید

استفاده از کاغذ دیواری با طرح  و رنگ مناسب به اتاق خواب شما رنگ و روح اضافه می کند. می توانید یک دیوار را به عنوان دیوار شاخص در نظر بگیرید و برای آن کاغذ دیواری با طرح و رنگ خاص انتخاب کنید و باقی دیوارهای اتاق را با رنگ یا کاغذ دیواری ساده بپوشانید.

09

۱۰. فضایی برای آرامش

این نکته را در نظر داشته باشید که مهم ترین کاربری اتاق خواب، استراحت و رفع خستگی روزانه است. پس با آوردن تلویزیون، لپ تاپ، و موبایل آن را از بین نبرید. در تصویر بالا همه ی وسایل الکترونیکی از جمله لپ تاپ و موبایل در یک سبد کنار تخت قرار گرفته است. البته لازم نیست شما مانند طرح بالا عمل کنید. همین که تلویزیون مجزا داخل اتاق خواب نصب نکنید و موبایل ها و لپ تاپ را داخل کشو یا کمد قرار دهید کافی است.

10

تحریریه پویانو| خانی