اتاق خواب به سبک روستیک

اتاق خواب به سبک روستیک : طراحی دکوراسیون اتاق خواب از جمله مواردی است که دقیقا و مستقیما به سلیقه و نظر شما بستگی دارد. هر کسی مایل است فضای اتاقش به همان شکلی باشد که خودش دوست دارد و به همین خاطر می توان گفت که در چیدمان اتاق، شما تصمیم گیرنده خواهید بود. افرادی که به چیدمان های ساده و در عین حال زیبا علاقه دارند، معمولا با سبک روستیک ارتباط خوبی برقرار می کنند.

سبک روستیک را می توان سبکی برگرفته از نحوه چیدمان خانه های روستایی دانست. در این سبک، همه لوازم به کار رفته در چیدمان از سادگی خاصی برخوردارند و ظاهر آن ها به گونه ای است که می توان گفت کم ترین میزان تغییر و تزیین در طراحی شان صورت گرفته است. این سبک می تواند فضای اتاق خواب را بسیار آرامش بخش کند و گذشته از این، اجرای آن معمولا هزینه بسیار کمی دارد؛ چرا که بیشتر وسایل با استفاده از تجهیزات و ابزارهای ساده قابل ساخت هستند.

اگر به دنبال یک ظاهر ساده و آرامش بخش برای اتاق خواب خود هستید، می توانید ایده های سبک روستیک را امتحان کنید. در این مطلب تعدادی از ایده های جالب برای چیدمان اتاق خواب به این سبک را به شما معرفی خواهیم کرد که می توانند الهام بخش یک دکوراسیون زیبا باشند.

تخت خواب

اگر می خواهید در طراحی داخلی و چیدمان اتاق تان پیروی سبک روستیک باشید، شاید بد نباشد پیش از هر چیز یک تخت جدید بگیرید. تخت هایی که به سبک روستیک ساخته می شوند، شاید زیاد در ویترین فروشگاه ها به چشم نخورند و احتمالا برای پیدا کردن آن ها به وقت و حوصله بیشتری احتیاج داشته باشید، اما مسلما این تخت ها می توانند تاثیر بیشتری در چیدمان اتاق شما اعمال کنند. تخت های روستیک معمولا ظاهر ساده و بی آلایشی دارند و تزیینات خاصی در آن ها دیده نمی شود. اگر تخته چوب های رنگ نخورده با ظاهر طبیعی پیدا کنید، می توانید یکی از این تخت ها را سفارش بدهید.

آویز عکس

گزینه بعدی برای تغییر شکل دکور اتاق خواب به روستیک، آویز عکس است. استفاده از آویز عکس برای ایجاد یک محل مشخص جهت قرار دادن عکس های خاطره انگیزتان می تواند ایده جالبی باشد. این آویزها مثل مدلی که در تصویر می بینید از چند تخته چوبی تشکیل شده اند که می توانند از هم مجزا و یا به یکدیگر متصل باشند. برای وصل کردن عکس ها به این تخته ها از یک سیم یا طناب استفاده می شود که از سویی تا سوی دیگر تخته کشیده شده است و نهایتا عکس ها به کمک گیره به این سیم یا طناب وصل خواهند شد. شما می توانید با تخته های یک پالت یا جعبه چوبی به راحتی چنین آویزی بسازید.

جاشمعی دست ساز

داشتن یک جاشمعی ساده و زیبا در گوشه ای از اتاق هم خالی از لطف نیست. این جاشمعی را شاید به این سادگی ها در فروشگاه پیدا نکنید. بنابراین بهتر است در صورت تمایل، خودتان آن را بسازید. این جاشمعی تقریبا به شکل یک چهارپایه است که سطح بالایی آن به قسمت پایین انتقال پیدا کرده و محل قرار دادن شمع ها و دیگر وسایل شما را تشکیل می دهد. ساخت این جاشمعی با کمک قطعات باریک چوب امکان پذیر است. کافی است این قطعات را به یکدیگر اتصال داده و یک چهارپایه درست کنید.

ساعت دیواری

یکی دیگر از ایده های دکوری برای ایجاد یک فضای روستیک در اتاق، نصب یک ساعت دیواری چوبی است. خوشبختانه انواع مختلفی از این ساعت ها را می توان در فروشگاه هایی که لوازم دکوری عرضه می کنند، پیدا کرد و بنابراین شما برای یافتن یک مدل زیبا و مناسب سردرگم نخواهید شد. اگر دوست دارید این ساعت را خودتان درست کنید، می توانید چند تخته چوبی تهیه کرده و مجموعه آن ها را طوری برش دهید که در کنار هم فرم یک دایره را تشکیل دهند. رنگ زدن آن نیز اختیاری است و آن قدرها سخت نخواهد بود. در نهایت این عقربه ها و موتور هستند که باید برای راه اندازی ساعت اضافه کنید که می توانید در این رابطه از یک ساعت ساز کمک بگیرید.

شلف جعبه ای

اگر می خواهید کم هزینه ترین و در عین حال دوست داشتنی ترین شلف های دنیا را داشته باشید، با انتخاب سبک روستیک تقریبا بهترین گزینه را پیش رو خواهید داشت. شلف ها در سبک روستیک معمولا مجموعه ای از جعبه های چوبی هستند که مشابه آن ها را در میوه فروشی ها دیده اید. این جعبه های میوه با قرار گرفتن در کنار هم و در فرم های مختلف می توانند یک شلف زیبا و ساده به شما هدیه دهند. شما می توانید جعبه ها را روی سطح زمین قرار دهید و یا آن ها را به دیوار بزنید. جعبه ها را رنگ نزنید، چرا که به همین شکل ساده و طبیعی به سبک روستیک نزدیک ترند.

فانوس فلزی

اگر خانه های روستایی و دکوراسیون آن ها را دیده باشید، حتما فانوس های فلزی را به خاطر می آورید که در گوشه به گوشه فضاهای مختلف قرار گرفته اند. این فانوس ها می توانند نور ملایمی به فضای اتاق بدهند که بسیار مطلوب است. شما می توانید از انواعی استفاده کنید که به صورت جاشمعی طراحی شده اند. فانوس ها را می توانید به واسطه یک تخته چوبی به سطح دیوار آویزان کنید و یا در صورت تمایل روی زمین بگذارید. این فانوس ها می توانند نقش چراغ خواب شما را ایفا کنند.

قالیچه کنفی

از دیگر چیزهایی که یک دکوراسیون روستیک می طلبد، قالیچه ای است که دقیقا مطابق سبک چیدمان خانه های روستایی باشد. یکی از بهترین نمونه ها در این زمینه، قالیچه کنفی است. این قالیچه ها ظاهر ساده و گرمی دارند و به خوبی با وسایل چوبی و سایر اجزای دکور روستیک شما همخوانی پیدا می کنند. پهن کردن یک قالیچه به این شکل می تواند دکور اتاق تان را حسابی سر و سامان داده و به آن چیزی که دنبالش هستید، نزدیک تر کند.

قفسه سبز

پالت های چوبی و همچنین قفسه هایی که با چوب طبیعی ساخته شده اند، می توانند محل خوبی برای قرار دادن گلدان های اتاق تان باشند. این قفسه ها خصوصا برای گیاهانی مناسبند که معمولا از محدوده گلدان تجاوز کرده و به صورت آویزان در می آیند. قفسه های چوبی مناسب برای ایجاد این فضای سبز کوچک را می توانید از مراکز فروش لوازم دکوری تهیه کنید. در غیر این صورت می توانید با استفاده از جعبه های چوبی که پیش تر گفته شد، چنین قفسه هایی را ایجاد کنید که بسیار کم هزینه تر خواهد بود.

گالری چوبی

داشتن یک گالری زیبا و منحصر به فرد در اتاق می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد. اگر احساس می کنید سطح یکی از دیوارهای اتاق خالی به نظر می رسد و از طرف دیگر قاب ها، تابلوها و لوازم دکوری زیادی دارید که به دنبال جای خوبی برای آویزان کردن شان هستید، این گالری کوچک می تواند گزینه خوبی برای اجرا باشد. اگر می خواهید حال و هوای گالری کوچک تان به سبک روستیک شبیه باشد، از قاب های چوبی و پالت های تزیینی استفاده کنید و لوازم دکوری خود را از میان انواعی انتخاب کنید که از چوب با ظاهر طبیعی ساخته شده اند.

دکوراسیون اتاق خواب به سبک روستیکمیز کار

داشتن یک میز کار به سبک روستیک می تواند بسیار کم هزینه تر از گزینه های دیگر باشد. برای این که یک میز روستیک داشته باشید، باید خودتان دست به کار شوید؛ چرا که نمونه ی چنین میزی را کم تر در فروشگاه ها پیدا خواهید کرد. خبر خوش این که ساخت چنین میزی چندان دردسر ندارد. تعدادی جعبه چوبی به همراه یک تخته بزرگ تهیه کنید و چیدمان آن ها را مطابق تصویر زیر انجام دهید. لازم نیست حتما لبه ها را به هم اتصال دهید. با این کار هر زمان که مایل باشید، می توانید چیدمان جعبه ها را عوض کرده و فرم جدیدی به میز کار خود بدهید.

 

 

 

اتاق خواب به سبک روستیک

تحریریه پویانو