اتاق خواب بنفش ؛ 8 اتاق خواب زیبا با انواع طیف رنگ بنفش

اتاق خواب بنفش ؛ 8 اتاق خواب زیبا با انواع طیف رنگ بنفش

اتاق خواب بنفش ؛ روی گل‌های بنفش لوندر دراز بکشید یا صبح خود را با اتاق خواب بنفش رنگ آغاز کنید که هم آرامش بخش و هم پرنشاط است. از آن جایی که بنفش به عنوان رنگی آرامش بخش در نظر گرفته می‌شود انتخابی عالی برای اتاق خواب هست. توجه داشته باشید که رنگ‌های بنفش تیره‌تر و سردتر در یک فضا کمی سنگین احساس می‌شوند و برای جبران آن باید به مقدار کافی از نور طبیعی یا مصنوعی استفاده شود.

شما می‌توانید رنگ‌های بنفش سردتر را با مقدار متعادلی از تن های چوبی کم رنگ تا متوسط گرم کنید. رنگ های بنفش گرم تر نظیر تمشکی به خوبی با رنگ های سرد خنثی نظیر خاکستری و تزئینات متالیک مانند استیل ضد زنگ یا نیکل صیقلی هماهنگ می‌شوند.

ما در این جا هشت اتاق بنفش چشم نواز را گردآوری کرده ایم که می‌توانید در اتاق خواب خود امتحان کنید.

راهنمای دقیق انتخاب این رنگ‌ها را به ترتیب در زیر مشاهده می‌کنید.

1-رنگ ارغوانی شماره Haze KM3065-1 از Kelly-Moore

2-رنگ بنفش Fragrant Lilac 4001-5B از Valspar

3-رنگ بنفش Lavender Lining 006-4 از Mythic Paint

4-رنگ بنفش Violet Petal 1382 از بنجامین مور

5-رنگ بنفش Painted Sunset 29-9 از Pratt & Lambert

6-رنگ ارغوانی Purple Rhapsody 244-6 از Pittsburgh Paints

7-رنگ تمشکی Blueberry Popover 610D-5 از Behr

8-رنگ Vesper Violet SW6542 از شروین ویلیامز

این رنگ بنفش مورد علاقه من است؛ بنفش تیره‌ای که در آن مقداری خاکستری و آبی سرد نیز وجود دارد. زمانی که چنین فضای فوق العاده و سرشار از نور طبیعی با تن‌های چوبی گرم دارید به راحتی می‌توانید از تن های تیره رنگ بنفش استفاده کنید.

اگر اتاق خواب شما فاقد پنجره‌های بزرگ است، هنوز هم می‌توانید از رنگ بنفش مشابهی استفاده کنید با این تفاوت که باید آن را به یک دیوار شاخص یا بخشی از یک دیوار محدود کنید تا ظاهر اتاق شما همچون غار تاریک به نظر نرسد.

این یکی مثال دیگری از رنگ بنفش تیره است که به خاطر ته رنگ قرمزی که دارد بیشتر به سمت طیف‌های گرم متمایل است. این رنگ زمانی که با تن های چوبی تیره و روشن و رنگ های خنثی گرم ترکیب شود جلوه ای فوق العاده پیدا می‌کند.

بدیهی است که اکثر ما پنجره‌های بزرگ از از کف تا سقف در اتاق خواب های خود نداریم تا نور کافی وارد شود تا مقادیر زیاد از رنگ‌های خیره کننده و تیره دیوار را جبران کند. در این جا مثالی آورده شده در مورد این که چطور می‌توانید از رنگ های بنفش ظریف تر استفاده کنید. این روشی عالی برای وارد کردن یک رنگ دلپذیر به اتاق خواب است حتی اگر فضای تان فاقد روشنایی کافی باشد.

راهکار دیگر این است که رنگ های تیره و شاد بنفش را از طریق بافت‌ها و الیاف به اتاق خواب خود وارد کنید و سپس تن بنفش کمرنگ تری را برای دیوارها انتخاب کنید. با این کار شما رنگ اشاره‌ای ظریفی در اتاق خواب خود دارید که با رنگ‌های تیره تر لوازم اتاق خواب تان مرتبط است.

در این اتاق خواب با ترکیب رنگ‌های بنفش و لوازم و سطوح انعکاسی، زرق و برق خاصی به نمایش درآمده است. بخش عمده ای از پالت رنگی این اتاق خواب کاملا کم رنگ و خنثی است اما با ترکیب رنگ‌ها و بافت ها در آن، کل فضا خیره کننده و چشم نواز است درحالی که همچنان حس آرامش بخشی آن نیز حفظ شده است.

اگر دوست دارید مقادیر زیادی از رنگ های بنفش سرد را وارد اتاق خواب خود کنید، برای ایجاد کنتراست رنگی سعی کنید آن را در کنار رنگ‌های ملایم، گرم و خنثی بیاورید. این به تفکیک رنگ ها برای تعادل بصری کمک می‌کند.

آن هایی که اتاق خواب ‌های بزرگ و دلباز دارند دست شان در انتخاب رنگ باز است. اما آن هایی که اتاق خواب های کوچکی دارند در وارد کردن رنگ های تیره و خیره کننده کمی با مشکل مواجه می‌شوند و این رنگ به سادگی می‌تواند اتاق را شلوغ و محقر نشان دهد. به جای انتخاب رنگ های تیره بنفش بر روی تمام دیوارها، چند رنگ بنفش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و روتختی و دیگر لوازم دکوری اتاق خواب خود را در آن رنگ ها انتخاب کنید. با این روش دید  سطحی در مورد رنگ های سرتاسر اتاق پیدا می‌کنید بدون این که در مورد جای شروع و متوقف کردن رنگ های تیره و خیره کننده بر روی دیوارها استرس و نگرانی داشته باشید.

در این جا نیز همانند بالا کل فضا روشن و خنثی نگهداشته شده است و به جای آن رنگ بنفش از طریق مبلمان و اثاثیه وارد شده است. با این کار فرضا اگر زمانی از رنگ بنفش خسته شدید به راحتی می‌توانید با تعویض لوازم دکوری و پارچه ها بدون هزینه زیاد دکور خود را تغییر دهید.

اتاق خواب بنفش

 

 

 

اتاق خواب بنفش

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz