30 نمونه بی‌نظیر از اتاق‌های پذیرایی سیاه و سفید

30 نمونه بی‌نظیر از اتاق‌های پذیرایی سیاه و سفید

اتاق‌های پذیرایی سیاه و سفید ؛ دکوراسیون سیاه و سفید فضا را شیک، رسمی و مدرن نشان می‌دهد. استفاده از ترکیب سیاه و سفید در دکوراسیون منزل در واقع استفاده از الگوی رنگی آکروماتیک است. الگوی رنگی آکروماتیک یا تک‌رنگی به معنی استفاده از رنگ های خنثی گرم یا سرد در دکوراسیون داخلی منزل است. هرچند از معایب این الگوی رنگی به خسته‌کننده و تکراری شدن آن اشاره می‌کنند، اما اگر از رنگ‌ها و چیدمان درستی استفاده کنید، یک دکوراسیون سیاه و سفید زیبا و خیره‌کننده خواهید داشت. در ادامه به بررسی نمونه‌های بی‌نقصی از ترکیب دو رنگ سیاه و سفید در فضای نشیمن می‌پردازیم.

 

این اتاق نشیمن یک نمونه عالی از ترکیب صحیح سیاه و سفید است. دیوارهای سفید ساده با مبلمانی تمام مشکی یک ترکیب جذاب و دیدنی را به وجود آورده است. استفاده از طرح‌های هندسی ساده سیاه و سفید برای قالیچه و کوسن‌ها، کمی از سادگی فضا کاسته و تعادل بصری را در فضای نشیمن ایجاد کرده است. وجود یک آشپزخانه تماما مشکی و در بالای آن کتابخانه‌ای مشکی در طبقه دوم، چشم هر بیننده‌ای را به سقف جلب می‌کند و این باعث می‌شود فضای خانه بزرگ‌تر به نظر برسد.

 

هرچند ترکیب سیاه و سفید از شاخصه‌های سبک مدرن است، اما علاقه‌مندان به سبک‌های کلاسیک هم می‌توانند از آن بهره ببرند. استفاده از گچ‌بری‌ها و تزیینات خاص سبک‌های کلاسیک در دیوارها و سقف این اتاق نشیمن، در ترکیب با یک لوستر بزرگ و لوکس، فضایی کلاسیک را تداعی می‌کند. حال آنکه رنگ یکپارچه سفید این تریینات و لوستر در ترکیب با مبلمان کاملا مدرن، یک فضای ترکیبی را به وجود آورده است. ترکیبی که اصالت سبک کلاسیک و سادگی سبک مدرن را با خود به همراه دارد.

 

هرچند این آپارتمان برای داشتن دیوارهای تیره، کوچک به نظر می‌رسد، اما طراح این خانه با انتخاب دیوار مناسب برای رنگ سیاه، این مشکل را حل کرده است. رنگ کردن دیواری که در پرنورترین قسمت خانه قرار دارد به رنگ مشکی، در ترکیب با  یک تابلوی مناسب سیاه و سفید، نه تنها فضا را کوچک‌تر نشان نمی‌دهد، بلکه یک نشیمن دنج و آرام را برای استراحت و گپ و گفت عصرانه ایجاد کرده است. وجود یک گلخانه کوچک در این فضا، طراوات طبیعت را به این خانه آورده است.

 

طراح این خانه، برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای نشیمن در عین ساده و مینیمال بودن فضا راهکار جالبی را اتخاذ کرده است. استفاده از یک دیوار کاذب چند منظوره، که نقش میز، کتابخانه و پارتیشن را همزمان بر عهده دارد، با خطوط افقی سفید، فضای اتاق نشیمن را بزرگ‌تر نشان داده است. استفاده از یک کاناپه مشکی و چند وسیله دکوری مشکی فضا را کمی متعادل کرده است. با حضور یک فرش ساده و مدرن خاکستری رنگ، کنتراست سفید و مشکی فضا تلطیف شده و اتاق نشیمنی را با تعادل بصری و هماهنگی کامل می‌بینیم.

 

اگر به سبک معاصر و هنری در دکوراسیون منزل علاقه‌مندید این اتاق نشیمن ایده‌آل شماست. فضای نشیمنی با دیوارهای سفید ساده که در ترکیب با مبلمان و المان‌های مدرن مشکی و خاکستری نمونه بارز سبک معاصر در دکوراسیون داخلی است.

 

طرح‌های هندسی و آثار هنری مدرن، ویژگی‌های اصلی این نشیمن باشکوه‌اند. مبلمان سفید و مدرن در ترکیب با میزهایی با فرم‌های هندسی زیبا، فضای چشمگیری را به وجود آورده اند. وجود یک فرش پشمی نرم، کمی لطافت به فضا اضافه کرده است و حضور چند گلدان گل، طراوت را به این فضای کاملا مدرن آورده است.

 

این اتاق نشیمن به سبک اسکاندیناوی، مجموعه‌ای از تضادهاست. کنار هم قرار دادن المان‌های صنعتی و لوکس در کنار تضاد رنگی سیاه و سفید فضایی سرشار از کنتراست رنگ و متریال و سبک را به همراه آورده است. با این وجود، همه این المان‌های متضاد به زیبایی در کنار هم چیده شده اند و فضای دلنشین و زیبایی را به ارمغان آورده اند.

 

در این اتاق نشمین به جز رنگ‌های سیاه و سفید از رنگ خاکستری نیز استفاده شده است. استفاده از رنگ خاکستری در ترکیب با سیاه و سفید برای فضاهای کوچک‌تر مناسب است و فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. سنگ مرمر سیاه و سفیدی که روی دیوار کار شده است، فضای منحصر به فردی را ایجاد کرده است.

 

طراح این اتاق نشیمن تمرکز خود را روی طراحی یک فضای نشیمن بسیار روشن گذاشته است. دیوارها، پلکان و مبلمان سفید در ترکیب با اندکی رنگ سیاه، فضای نشیمنی سیاه و سفید و در عین حال روشن ایجاد کرده است. وجود کفپوش پارکت با تنالیته خاکستری گرم، فضا را گرم و متعادل ساخته است. شاید اگر کفپوش سیاه یا سفید برای این فضا انتخاب می‌شد، تحمل کردن چنین فضایی غیر قابل تحمل می‌شد.

 

اگر اتاق نشیمن شما به چنین منظره‌ای ختم می‌شود، سعی نکنید با دکوراسیونی پیچیده با زیبایی آن رقابت کنید. آن را بپذیرید و دکوراسیونی را انتخاب کنید که مکمل آن باشد. در اینجا مدل و رنگ مبلمان طوری انتخاب شده است که جلوی دید و زیبایی منظره بیرون را نمی‌گیرد و به دیده شدن و زیبایی بیشتر فضای نشیمن کمک می‌کند. مبلمان و وسایلی ساده و با حداقل جزییات که در کنار زیبایی منظره رو به رو یک اتاق نشیمن رویایی را ساخته است.

 

زیبایی در سادگی است. هیچ چیز بدتر از استفاده بیش از حد از رنگ و متریال و وسایل بی ربط به یکدیگر در دکوراسیون داخلی نیست. طراحی این اتاق نشیمن به شما نشان می‌دهد که می‌توانید یک خانه شیک و زیبا داشته باشید و برای این کار به چیزهای زیادی نیاز ندارید.

 

وجود یک پنجره بزرگ در این اتاق نشیمن این امکان را به طراح داده است که از رنگ سیاه بیشتری در فضا استفاده کند. دیوارهای مشکی و ستون آجری مشکی در کنار مبلمان سیاه و سفید ترکیبی مدرن را ایجاد کرده است. کنده‌های چوب، پلکان چوبی و فرش مدرنی که با رنگ گرم در این فضا قرار گرفته اند، باعث شده اند فضای این اتاق نشیمن گرم و دلنشین باشد.

 

طراحی مینیمال با رنگ سیاه و سفید در آمیخته است. سبک مینیمال برای ایجاد یک دکوراسیون چشمگیر به عناصر زیادی نیاز ندارد. همانطور که در تصویر می‌بینید، با استفاده حداقلی از جزییات و مبلمان، این اتاق نشیمن، حال و هوای فضایی دلپذیر و مدرن به خود گرفته است.

 

اتاق نشیمنی که در تصویر می‌بینید یک اتاق نشیمن کاملا مدرن است. مدل لوستر‌هایی که در سقف نصب شده است در کنار طراحی کاملا مدرن و هندسی میزها، فضایی هنری و مدرن را ایجاد کرده است. تابلوی روی دیوار کمی رنگ به فضای سیاه و سفید نشیمن اضافه کرده است. هرچند کتاب‌های داخل کتابخانه کاملا مدرنی که در این فضا قرار دارند نیز رنگ‌های کمی به این فضای تک رنگ آورده اند.

 

کمتر پیش می‌آید که با انتخاب سادگی نتوانید دکوراسیونی زیبا داشته باشید. یک دیواره ساده مشکی براق که هم نقش دیوار جداکننده فضای نشیمن و پذیرایی است و هم تلویزیون روی آن نصب شده است در کنار دیوارها و مبلمان سفید ساده ترکیبی ساده و در عین حال جذاب را به وجود آورده است. نوع لامپ‌های سقفی و دیواری حال و هوای سبک صنعتی را به این فضای مینیمال و ساده آورده است.

 

طراح این اتاق نشیمن فوق مدرن، با انتخاب یک فرش هندسی و ساده در کنار نورپردازی‌های متفاوت و پرده‌های بسیار ساده و مدرن، فضای متفاوتی را با ترکیب دو رنگ سیاه و سفید خلق کرده است.

 

این اتاق نشیمن نمونه کامل یک دکوراسیون به سبک تضاد دراماتیک است. انتخاب مناسب رنگ سیاه روی دیوارها، نوعی جریان و حرکت را به فضای نشیمن بخشیده است. این حس در کنار انتخاب مبلمان مدرن و راحت، فضای دلنشینی برای استراحت و وقت گذارنی ایجاد کرده است.

 

شیشه، آینه و نور، سه عنصر کلیدی در طراحی این اتاق نشیمن زیبا هستند. با وجود خطوط شکسته و نوع ترکیب بندی رنگی، این اتاق نشیمن بسیار رسمی است. شاید برای یک دورهمی خانوادگی خیلی مناسب نباشد، اما برای جلسات رسمی و مهم یک انتخاب بی‌نظیر است.

 

انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی در این اتاق نشیمن، به این فضا عمق بخشیده است. ترکیب فرم‌های منحنی با طرح کاملا شکسته کاغذ دیواری، باعث متعادل شدن فضا از نظر بصری شده است.

 

وقتی الگوی رنگی آکروماتیک را برای فضایی انتخاب می‌کنید، می‌توانید از یکی دو المان با رنگ دیگری برای ایجاد جذابیت بصری و نقطه کانونی در فضا استفاده کنید. طراح این اتاق نشیمن، با انتخاب رنگ طلایی و استفاده از آن در آینه و کوسن‌ها، فضایی لوکس و در عین حال خیره کننده به وجود آورده است.

 

ترکیب رنگی سیاه و سفید باعث می‌شود فضا جدی و رسمی به نظر برسد. استفاده از گیاهان سبز در هر فضایی حس زندگی را با خود به همراه می‌آورد. بنابراین اگر فکر می‌کنید اتاق نشیمن سیاه و سفید شما بیش از حد جدی و خشک به نظر می‌رسد، چند گلدان گیاه طبیعی را به خانه بیاورید، مطمئن باشید نتیجه کار شما را راضی خواهد کرد.

 

هدف اصلی از طراحی این فضا، ایجاد فضایی دنج و صمیمی در این آپارتمان کوچک است. این آپارتمان که به سبک اسکاندیناوی طراحی شده است، با انتخاب ترکیب رنگی مناسب، فضایی شیک و جذاب و در عین حال دنج و راحت تنها با دو رنگ سیاه و سفید ایجاد شده است.

 

طراحی داخلی خانه‌های نقشه‌باز با چالش‌های زیادی همراه است. خانه‌ای که اتاق‌های زیادی ندارد و شما باید یک فضای بزرگ بدون دیوار را با چند کاربری مختلف طراحی و جداسازی کنید. یکی از راهکارها انتخاب الگوی رنگی آکروماتیک است. با انتخاب نقاط کانونی مناسب برای جداسازی فضاها (مثل انتخاب لوسترهای مدرن چشمگیر برای فضای غذاخوری و تابلوهای هنری برای فضای نشیمن) می‌توانید فضاهایی جدا از هم و در عین حال هماهنگ با یکدیگر داشته باشید.

 

انتخاب رنگ مشکی برای کفپوش، فرش، مبلمان و اکسسوری‌های دیگر این خانه انتخاب هوشمندانه‌ای بوده است. چرا که با وجود دیوارهای سفید و چنین پنجره بزرگ و زیبایی، حتی اگر تمام وسایل خانه هم به رنگ مشکی انتخاب شوند فضا دلگیر و کم نور نخواهد شد.

 

مبلمان خاکستری در کنار دیوارهای سفید ساده ترکیب ساده و زیبایی را به وجود آورده است. اما وجود تابلوهایی به رنگ سیاه و سفید با کنتراست زیاد، در عین حال که تضادی در فضای نشیمن به وجود آورده است، به نقطه کانونی فضا تبدیل شده و یکپارچگی را به این اتاق نشیمن آورده است.

 

اتاق‌های پذیرایی سیاه و سفید ؛ دیوارهای آجری و کتابخانه فلزی، باعث شده این آپارتمان نقشه‌باز رنگ و بویی از سبک صنعتی به خود بگیرد. اما لوسترها و سایر وسایلی که با فرم‌های هندسی زیبا طراحی شده اند در کنار تابلوهای هنری روی دیوار، فضا را هنری و صمیمانه کرده است. این عناصر به ظاهر متضاد با انتخاب ترکیب رنگی سیاه و سفید به زیبایی در کنار هم قرار گرفته اند که نتیجه آن آپارتمانی شیک، مدرن و هنرمندانه شده است.

 

ترکیب رنگی و مبلمان این اتاق نشیمن بسیار ساده است، اما وجود یک اثر هنری خاص در اینجا باعث شده فضا وهم‌آلود به نظر برسد و این نقطه عطق این طراحی مینیمالیستی است.

 

تابلوها و آثار هنری این اتاق نشیمن، نکته کلیدی زیبایی این فضا است. ترکیب‌های هنرمندانه سیاه و سفید تابلوها که با مبلمان و دیوارها همخوانی دارند باعث شده فضای این اتاق نشیمن پویا و پرانرژی به نظر برسد. میز تلویزیون چوبی به نقطه کانونی این ترکیب رنگی سیاه و سفید تبدیل شده است. وجود قاب پنجره‌ای که هوشمندانه فضای سبز بیرون را به داخل اتاق می‌آورد، این ترکیب زیبا را تکمیل کرده است.

 

یک صندلی مدرن و راحت برای مطالعه، مبلمانی با طراحی متفاوت، شومینه فوق مدرن و یک پنجره بزرگ سر تا سری، به این اتاق نشیمن سیاه سفید حال و هوایی لوکس و مدرن بخشیده است.

 

اتاق‌های پذیرایی سیاه و سفید

این اتاق نشیمن با طراحی منحصر به فردش، کاملا به رنگ سفید است. این فضای نشیمن سفید در کنار ناهارخوری و قسمت‌های دیگر منزل که به رنگ سیاه انتخاب شده‌اند، زیبایی خود نشان می‌دهد. اگر بخش‌های سیاه دکوراسیون این خانه در کنار این فضای نشیمن نبودند، تحمل کردن یک اتاق کاملا سفید برای هیچکسی امکان پذیر نبود، حتی اگر این فضا بسیار زیبا و با فرم‌های سه بعدی هنرمندانه طراحی شده باشد.

 

 

 

اتاق‌های پذیرایی سیاه و سفید

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از: home-designing