اتاقک های ضد صدا برای دفاتر پلان آزاد / Vank

اتاقک های ضد صدا برای دفاتر پلان آزاد / Vank

برای دفاتر با پلان آزاد، برند مبلمان «وانک» (Vank) مجموعه‌ای از پوسته‌های عایق در برابر صدا را ارائه می‌دهد که می‌توان آنها را تقریبا در هر فضایی نصب کرد. اتاقک های ضد صدا برای میزبانی از ملاقات‌های کوچک یا ویدئو کنفرانس‌ها، تماس‌های تلفنی، یا به سادگی برای در امان ماندن از سروصدای یک محیط کاری شلوغ طراحی شده‌اند. هر اتاقک یا پوسته، با پوشش‌های جاذب صدا و با الگوی لوزی شکل پوشانده شده‌است. این پوشش دیوارها و کف اتاقک را پوشانده و تا 45 دسی‌بل قابلیت عایق بودن خود را حفط می‌کند. درب‌ها از شیشه‌های باکیفیت عایق‌بندی شده ساخته شده‌اند که به ضدصدا بودن این اتاقک‌ها کمک می‌کند.

 

تیم طراحی در ارتباط با سطح مجاز صدا گفت: «سطح صدا در فضاهای کاری که در آن‌ها کار ذهنی انجام می‌گیرد نباید از 55 دسی‌بل بالاتر رود و فضاهایی که وضعیت آکوستیک مناسبی ندارند صدا در آن‌ها می‌تواند به 65 دسی‌بل در فضاهای پلان آزاد برسد. در این سطح شلوغی، خستگی و کمبود بازدهی را شاهد خواهیم‌بود.»

تیم طراحی در ادامه افزود: «اتاقک‌های وانک در چنین فضاهای پرصدایی، عایق‌بندی قوی‌ای را در برابر صدا تامین می‌کنند و به همین دلیل می‌توانند نه تنها موقتا بعنوان فضاهای مناسبی برای فرار از شلوغی مورد استفاده قرار گیرند بلکه بعنوان محل ملاقات‌های کوچک و یا ویدیو کنفرانس‌ها استفاده شوند.»

«فضای داخلی این فضا دوستانه است و پارچه بکار رفته در آن حس غالب راحتی را القا می‌کند.»

 

این اتاقک های ضد صدا در چهار سایز آماده هستند: یک‌نفره، دو تا سه نفره، چهارنفره و شش‌نفره. هریک دارای نورپردازی LED، سیستم تهویه تحت کنترل‌ سنسور حرکت و یک پورت مدیا است که می‌تواند برای نیازهای گوناگون تطبیق یابد.

اتاقک های ضد صدا یک‌نفره دارای قفسه لپتاپ هستند و این ویژگی فضا را تا حد امکان پربازده‌تر می‌سازد. اتاقک‌های بزرگتر به اندازه‌‌ای جا دارند که برخی مبلمان را در خود جای دهند و می‌توان میزهای کنفانس را در آن‌ها جای داد.

 

علاوه بر این، مشتریان می‌توانند اتاقک‌ها را بر حسب تعداد دیوارهای شیشه‌ای که مد نظر دارند و همچنین رنگ پارچه آن‌ها از جمله زرد، نارنجی، سبز، آبی و خاکستری شخصی‌سازی نمایند.

 

شرکت وانک توسط تیمی متشکل از معماران، طراحان و مهندسان ایجاد شد. این شرکت که در اروپا تاسیس شده مجموعه‌ای از مبلمان را برای خانه‌ها، دفاتر و فضاهای تجاری –از رستوران تا هتل – ارائه می‌دهد.

 

 

 

 

اتاقک های ضد صدا

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen