آینه های دیواری در دکوراسیون منزل با 25 ایده بی‌نظیر

آینه های دیواری در دکوراسیون منزل با 25 ایده بی‌نظیر

آینه های دیواری ؛ شاید اولین و مهم‌ترین کاربرد آینه رسیدگی به ظاهرمان باشد، اما آینه کاربردها و تاثیرات زیادی در دکوراسیون منزل دارد. آینه ها باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شوند و به همین دلیل برای خانه‌های کوچک و همچنین فضاهای کوچک ( مانند راهروها ) بسیار مناسبند. همچنین آینه‌ها نور را منعکس می‌کنند و باعث روشن‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شوند. پس اگر فضای کم نوری دارید با کمک آینه‌ می‌توانید آن را پر نور کنید. همچنین سبک و فرم و میزان استفاده از آینه در فضا بر حس و حال فضا تاثیر می‌گذارد. پس اگر می‌خواهید از آینه‌ها برای داشتن دکوراسیونی زیبا کمک بگیرید، از این یادداشت کمک بگیرید و از ایده‌های پیشنهادی استفاده کنید.

 

آینه های دیواری

یک آینه بزرگ دیواری جان دوباره‌ای به فضا می‌دهد. نور زیادی را منعکس می‌کند و باعث می‌شود فضا شیک و خیره‌کننده شود. اینکه یک آینه بزرگ بدون قاب را به دیوار نصب کنید یا با انتخاب یک قاب شیک زیبایی آینه را دو چندان کنید بستگی به سبک دکوراسیون منزل شما و سلیقه‌تان دارد. هر دوی این‌ها زیبا و کاربردی خواهند بود. می‌توانید به جای نصب یک آینه بزرگ، چند آینه کوچک‌تر در ابعاد یکسان را کنار هم نصب کنید تا در مجموع یک آینه بزرگ روی دیوار داشته باشید. اینکه از یک فرم ساده مربع یا مستطیل استفاده کنید یا آینه‌های شش ضلعی را کنار هم بچینید، هیچ فرقی در نتیجه کار نخواهد داشت.

ورودی این خانه بسیار ساده و در عین حال شیک است و دلیل آن وجود یک آینه بزرگ قاب دار روی دیوار است که از سقف شروع شده و تا روی زمین ادامه پیدا کرده است. یک میز کنسول ساده که جلوی این آینه قرار گرفته است با تزیینات و چیدمان حداقلی زیبایی این ورودی را تکمیل کرده است.

طراح این فضا با انتخاب قابی از جنس سنگ مرمر برای آینه بزرگ دیواری، بین دیوار و کفپوش هارمونی ایجاد کرده است. هزینه ساخت، حمل و نقل و نصب یک آینه با این ابعاد بسیار گران تمام می‌شده که با نصب چند آینه در ابعاد کوچک‌تر در قاب، این مشکل حل شده است.

این آینه بزرگ با قابی آنتیک به نقطه کانونی این اتاق نشیمن تبدیل شده است. در عین حال که باعث روشن و پر نور شدن فضا شده، به سادگی و رنگ های خنثی این اتاق نشیمن، جان دوباره‌ای بخشیده است.

نصب چهار آینه با ابعاد یکسان و با قابی ساده و طلایی، فضایی شیک و مدرن و کمی لوکس را به وجود آورده است. هماهنگی رنگ طلایی قاب آینه‌ها با نیمکت مدرن ورودی خانه، زیبایی این ورودی مدرن را تکمیل کرده است.

تکه‌هایی از کنده‌های درختان که روی آن با آینه پوشانده شده است یک نمونه خاص و کم نظیر است. چیدمان این آینه در کنار هم فضایی منحصر به فرد ایجاد کرده که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

چیدمان آینه‌های دایره‌ای شکل در کنار هم، ایده‌ای شیک و مدرن است که نه تنها از تاثیرات مثبت آینه در منزل بهره‌مند خواهید شد، بلکه برای شما به مثابه یک اثر هنری خواهد بود که روی دیوار منزل نصب کرده‌اید.

این آینه های دیواری قاب شده که تقریبا تمام دیوار فضای غذا خوری را پوشش داده است، در عین حال که باعث زیبا و چشمگیر شدن فضای غذاخوری شده، این فضا را بزرگ و دلباز نشان می‌دهد. با تکرار رنگ سفیدِ قاب آینه‌ها در جزییات و اکسسوری‌های دکوارتیو، هارمونی و زیبایی فضا دو چندان شده است.

اگر یک آینه دیواری تمام قد را برای ورودی منزل انتخاب کردید، سعی کنید کنسولی را انتخاب کنید که ظریف و ساده باشد و زیاد جلوی آینه را نگیرد. مانند این کنسول باریک و شیک با پایه‌ای دایره‌ای شکل که به زیبایی این آینه دیواری اضافه کرده است.

نصب آینه‌هایی با فرم‌های هندسی در عین تاثیرگذاری، به زیبایی دیوار منزل نیز کمک می‌کند. مانند این آینه‌های شش ضلعی که انگار بخشی از تزیینات دیوار هستند.

یک ورودی کوچک و خودمانی به یک آینه ساده و دیواری و نیمکتی کوچک نیاز دارد تا بزرگ‌تر و دلباز به نظر برسد.

استفاده از آینه در فضای غذا خوری هم باعث بزرگ و دلباز به نظر رسیدن فضا می‌شود و هم حال و هوایی رسمی و شیک و در عین حال دوست داشتنی به فضا می‌دهد.

شاید در نگاه اول این فضا با پنجره‌ای بزرگ و سقفی بلند به آینه نیازی نداشته باشد، اما وجود یک آینه بزرگ باعث شده این فضا بسیار روشن و دلباز به نظر برسد که در نهایت باعث زیباتر شدن این فضا شده است.

آینه بزرگی که بالای کنسولی به رنگ متالیک مشکی قرار گرفته، قابی به رنگی متفاوت اما براق و متالیک دارد و با وجود تفاوت رنگ، چون هر دو رنگ براق هستند با یکدیگر هماهنگند. لوستر بزرگی که در این فضا نصب شده، لوکس و شیک بودن این ورودی را تکمیل کرده است.

تکرار آینه‌های کوچک با قابی به سبک مراکشی روی دیوار، فضایی خیره کننده به وجود آورده است و این دیوار را به اثری هنری تبدیل کرده است.

می‌توانید با ابعاد و قاب آینه‌ها بازی کنید و آینه‌هایی کوچک‌تر با قابی بزرگ‌تر روی دیوار نصب کنید. با این کار فضایی متفاوت در عین سادگی خواهید داشت.

آینه های دیواری مربعی با قاب مشکی که روی دیوار نصب شده اند با صفحه کنسول مدرن و کوچکی که در کنار آن قرار گرفته است همخوانی دارد و پایه کنسول مدرن و هندسی به زیبایی و خاص بودن این دکور افزوده است.

آینه های دیواری

تا اینجا آینه‌هایی را دیدیم که هر چقدر بزرگ بودند و حتی به نظر تمام دیوار را پوشانده بودند، اما مشخص بود که آینه به دیوار نصب شده است. در ادامه نمونه‌هایی را می‌بینید که دیواری با آینه کاملا پوشانده شده است. ایده‌ای جسورانه که کمتر در فضاهای داخلی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما تاثیر بی‌نظیری در دکوراسیون منزل دارد. این ایده در سبک‌های مختلفی زیبا و جالب به نظر می‌رسد، از مینیمال و مدرن گرفته تا سبک‌های لوکس کلاسیک. چه این ایده را برای ورودی منزل اجرا کنید و چه در فضای پذیرایی، تاثیر متفاوت و خیره‌کننده‌ای خواهید دید.

دیوار شاخص این اتاق خواب با فرم‌هایی هندسی آینه کاری شده است و این آینه‌ها در قاب تخت نیز ادامه پیدا کرده است که فضایی شیک و خیره کننده به وجود آورده است.

یک دیوار تمام آینه که با آینه‌هایی مربع و مستطیل چیدمان شده است برای فضای نشیمن و پذیرایی ایده‌ای تاثیرگذار است. در عین حال که فضا را روشن و بزرگ نشان می‌دهد، به یک دیوار شاخص برای فضا تبدیل شده و زیبایی آن را دو چندان می‌کند.

یک دیوار پوشیده از آینه در کنار کفپوشی از سنگ مرمر و جزییات  براق و متالیک، حس و حالی کاملا لوکس به این ورودی داده است.

وجود یک دیوار سرتاسر آینه‌ای به این اتاق خواب مینیمال و ساده جذابیت و زیبایی افزوده است و نشان می‌دهد این ایده فقط مناسب فضاهای لوکس نیست.

یک آینه بزرگ و آنتیک روی دیوار فضای غذاخوری ساده، عمق بخشیده و فضا را بزرگتر و دلبازتر جلوه می‌دهد.

چیدمان آینه های دیواری در فرم‌های نامتقارن برای اتاق نشیمن یک دیوار شاخص خیره کننده را به وجود آورده است که فضا را بزرگ و شیک نشان می‌دهد.

چیدمان هوشمندانه مبلمان در مقابل این دیوار آینه‌ای باعث شده در عین حال که فضا بزرگ و دلباز به نظر می‌رسد، زمانی که روی مبل‌ها سپری می‌شود آینه در دید افراد نباشد که موجود ناراحتی یا آزار آنها نشود. شاید چند ساعت گپ و گفت در حالی که مدام همه چیز را دو تا می‌بینید خیلی دلچسب نباشد.

آینه های دیوارییک دیوار آینه‌ای آنتیک به عنوان دیوار شاخص اتاق خواب، به فضا عمق می‌دهد و در عین حال کمی بافت و طرح به فضا اضافه می‌کند.

اگر از وجود یک دیوار آینه‌ای بزرگ احساس راحتی نمی‌کنید، دیواری با چیدمان آینه‌های کوچک مناسب شماست. این ایده فرم و طرح به فضای شما اضافه می‌کند و در عین حال همه چیز به صورت واضح در آینه‌ها دیده نمی‌شود. پس برای کسانی که با وجود یک آینه بزرگ در منزل احساس راحتی نمی‌کنند مناسب است.

 

 

 

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از: igsdigs