۱۰ ایده استفاده از آینه در طراحی دکوراسیون منزل

۱۰ ایده استفاده از آینه در طراحی دکوراسیون منزل

آینه در طراحی دکوراسیون منزل ؛ آینه یکی از وسایلی است که بدون شک در همه منازل یافت می شود. کاربرد آینه به قدری زیاد است که در بسیاری از فضاها قرار گرفته و معمولا همیشه در دسترس است. آینه به غیر از عملکرد اصلی خود می تواند در طراحی دکوراسیون نیز به کمک شما آمده و با کمی خلاقیت یک فضای زیبا و خارق العاده بسازد. برای به کار بردن آینه در طراحی دکوراسیون منزل، باید بدانید چطور از آن ها استفاده کنید. ایده های مختلفی برای استفاده از آینه و بهره بردن از کاربردهای متفاوت آن وجود دارد که می تواند به فضای منزل شما جلوه دیگری ببخشد.

برای آشنایی با این ایده ها و نحوه اجرای آن ها در طراحی دکوراسیون با پویانو همراه باشید.

۱. آینه ها را از دیوار آویزان کنید

برای این که به ظاهر فضا و نحوه استفاده از آینه کمی تنوع بدهید، آن ها به جای کوبیدن به دیوار یا قرار دادن روی سطح میز از دیوار آویزان کنید. شما می توانید چنین آینه هایی را خودتان نیز به آسانی بسازید. این ایده در عین عملکرد، حالت دکوراتیو نیز دارد. با به کار بردن این ایده قادر خواهید بود در صورت تمایل آینه های دکوراتیو خود را جا به جا کرده و در فضای دیگری نصب نمایید.

آینه در طراحی دکوراسیون منزل
آینه در طراحی دکوراسیون منزل

۲. به جای تابلو از آینه استفاده کنید

ایده جالبی که می توانید از آن در طراحی دکور خود استفاده کنید، به کار بردن آینه در نقش تابلو است. اگر می خواهید یک تابلوی زیبا و متفاوت داشته باشید، یکی از انواع آینه ای آن را انتخاب کنید. طرح های مختلفی هستند که می توانید با سفارش آن ها یک آینه زیبا در نقش تابلو داشته باشید و به کمک آن یک دکوراسیون متمایز و زیبا ایجاد کنید. بهترین مکان ها برای اجرای چنین ایده ای در طراحی دکوراسیون منزل، فضاهایی هستند که می خواهید به گونه ای آن ها را خاص و متمایز از دیگر قسمت ها جلوه دهید.

۳. آینه را در شکل های متمایز به کار ببرید

آینه را می توان به جای استفاده از شکل معمول مستطیلی در انواع شکل های مختلف به کار برد. در این راستا می توانید از اشکال هندسی یا غیر هندسی به دلخواه خود استفاده کنید. می توانید با قرار دادن تعداد کوچکی آینه هم شکل با اندازه های متفاوت طرح جالبی در دکوراسیون خود به اجرا درآورید. استفاده از ایده مذکور می تواند در عین داشتن عملکرد، نقش دکوراتیو نیز داشته باشد. اجرای این ایده بسیار راحت و ساده است و در عین حال تمایز خاصی در فضا به وجود می آورد.

آینه در طراحی دکوراسیون منزل
آینه در طراحی دکوراسیون منزل

۴. به وسیله آینه طرح های خاص اجرا کنید

شما می توانید با استفاده از قطعات آینه هر طرح جالبی که به ذهنتان می رسد را به اجرا درآورید. طرح های مختلفی از آینه های دکوراتیو نیز وجود دارند که به صورت آماده قابل اجرا می باشند. با داشتن آینه های دکوراتیو در طرح های زیبا و دلخواه، می توانید فضای چشم نوازی در دکوراسیون خود خلق کنید. انواع و اقسام طرح ها به کمک تکنولوژی امروز از طریق برش های ساده و سریع قابلیت اجرا دارند. برای اجرای طرح مورد نطر خود، می توانید الگوی طرح را به کارشناسان این حرفه ارائه دهید.

۵. آینه ها را با اختلاف زاویه نصب کنید

از دیگر روش های ایجاد تمایز در استفاده از آینه، ایجاد یک سطح دکوراتیو زیبا با به کار بردن زاویه های متفاوت در هنگام نصب قطعات آینه در کنار هم است. با به کار بردن این ایده، می توان ظاهر جذابی در سطح آینه ایجاد کرد که دکوراسیون شما را از این رو به آن رو کرده و بسیار خیره کننده به نظر خواهد آمد. مسلما چنین شکلی از کاربرد آینه عملکرد اصلی خود را نخواهد داشت و بیشتر در راستای ایجاد طرح های دکوراتیو و ایجاد یک فضای زیبا انجام می شود.

۶. قطعات آینه را جایگزین کاشی نمایید

یکی از راه های دیگر استفاده از آینه در فضای منزل به کار بردن آن در قالب وسایل دیگر است. با یک اقدام خلاقانه، قطعات آینه را جایگزین کاشی های حمام خود کنید. با این کار هم فضای حمام را بزرگتر جلوه می دهید و هم باعث زیبایی محیط ان می شوید. قطعات آینه در قطع کاشی را می توانید به صورت آماده خریداری کرده و یا به سفارش خود تهیه نمایید. به یاد داشته باشید که بهتر است این ایده را تنها در یک یا دو سطح از فضای مورد نظر خود اجرا کنید.

آینه در طراحی دکوراسیون منزل
آینه در طراحی دکوراسیون منزل

۷. ستون ها را به وسیله آینه بپوشانید

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد در منزل خود با آن رو به رو هستند، ستون های مزاحمی اند که در فضای نامناسب و دقیقا در راستای دید قرار گرفته و دکور فضا را به هم می زنند. مسلما شما در مقابل یک عنصر سازه ای به نام ستون هیچ راهکاری نخواهید داشت، جز این که طراحی آن را به نحوی انجام دهید که کمتر به چشم آمده و جزوی از فضای اطراف شود. به این منظور، استفاده از آینه یکی از روش های ایده آل به شمار می رود. شما می توانید با طراحی سطح ستون از آینه، آن را از دید ناظر پوشانده و تا حدی زیادی به استتار آن کمک کنید. با این کار ستون ها با یک نظر قابل تشخیص نخواهند بود و تقریبا در فضا محو می شوند. در عین حال به کارگیری آینه در طراحی ستون از زیبایی نیز برخوردار است و نقش دکوراتیو دارد.

۸. یکی از سطوح را تمام آینه در نظر بگیرید

یکی دیگر از کاربردهای بی شمار آینه در طراحی دکوراسیون، بزرگتر نشان دادن فضایی است که در آن به کار برده می شود. با قرار دادن یک سطح وسیع از آینه در فضا، فرد ناظر به طور ناخودآگاه اندازه محیط را دو برابر احساس می کند. این ایده در منازلی که از فضای کمتری برخوردار هستند کاربرد بسیاری داشته و می تواند در طراحی دکوراسیون نقش مفیدی ایفا کند. همچنین به کار بردن آینه در یکی از سطوح دیوارهای فضای مورد نظر، می تواند زیبایی خاصی به محیط بدهد و روشنی فضا را دوچندان کند.

۹. قسمتی از سقف را آینه کاری کنید

آینه کاری سقف نیز با بیشتر نشان دادن عمق فضا باعث بزرگتر به نظر آمدن محیط می شود. این ایده همچنین در مواقعی به کار خواهد آمد که شما می خواهید یک فضای مخصوص را از دیگر قسمت های منزل جداسازی کنید و برای این کار به کشیدن دیوار یا پارتیشن علاقه ای ندارید. در چنین حالتی استفاده از آینه در قسمتی از سقف که بالای فضای مورد نظر شما قرار گرفته می تواند راهکار مناسبی باشد. استفاده از این روش در عین کاربرد مذکور، کاربرد دکوراتیو نیز داشته و فضا را متجمل نشان می دهد.

آینه در طراحی دکوراسیون منزل
آینه در طراحی دکوراسیون منزل

۱۰. از درهای آینه ای استفاده کنید

یکی دیگر از راه های استفاده از آینه، نصب آن به عنوان در می باشد. شم می توانید در حمام، اتاق یا کمدهای خود را به صورت آینه در انواع کشویی یا لولایی تعریف کنید تا در عین استفاده از عملکرد اصلی در، یک آینه بزرگ نیز در اختیار داشته باشید. داشتن چنین آینه ای در یک فضا می تواند شما را از مشکل یافتن فضای مناسب برای نصب یک آینه الحاقی نیز رها کند. این ایده در مواقعی که به هر دلیل نمی خواهید ظاهر یک در به چشم بیاید نیز راهکار مناسبی به نظر می رسد.

آینه در طراحی دکوراسیون منزل
آینه در طراحی دکوراسیون منزل

با ایده های مذکور، می توان یک دکوراسیون متفاوت با عملکردهای جالب و خاص در فضای منزل به وجود آورد که در عین زیبایی، محیط زندگی شما را متمایز می سازند. نکته ای که باید در به کار بردن آینه در طراحی دکوراسیون فضاهای مختلف به خاطر داشته باشید، این است که در کجا، با چه اندازه و به چه شکل از آینه استفاده کنید. به کارگیری اصول تناسب در طراحی فضا در رابطه با طراحی آینه ها نیز صدق می کند. این اصول به شما کمک خواهند کرد تا تعادل فضا را در حین استفاده از آینه حفظ کرده و یک دکور ایده آل داشته باشید.

آینه در طراحی دکوراسیون منزل
آینه در طراحی دکوراسیون منزل

 

 

 

تحریریه پویانو