آمادگی خانه در فصل بهار ؛ ۶ راهکار برای پیشواز فصل نو

آمادگی خانه در فصل بهار ؛ ۶ راهکار برای پیشواز فصل نو

آمادگی خانه در فصل بهار ؛ فصل بهار و نو شدن سال نزدیک است. در این مطلب با راهکارهای کوچک میخواهیم به استقبال فصل تازه برویم. گیاهان را به داخل خانه دعوت کنید دستی به سر و روی اتاق خوابتان بکشید و پاها را زمان راه رفتن روی زمین بکشید و از رسیدن فصل بهار شاد باشید!

فصل بهار به طور رسمی تا اول فروردین ماه آغاز نمیشود اما این بدین معنی نیست که شما نمیتوانید فعالیت‌های بهاری خود را شروع کنید. خانه تکانی اط رسوم ما ایرانی‌ها در زمان رسیدن سال نو است که این روزها بسیاری به این سنت دیرینه مشغول هستند. در این میان ما نیز پیشنهادهایی داریم که میتواند در لیست کارهایتان مفید و کاربردی باشد.

فهرستی از پروژه های خانه را که می خواهید در فصل بهار آن را به انجام برسانید، تهیه کنید. این که میخواهید برای استقبال سال جاری یک تمیزکاری عمیق و حسابی کنید یا تمرکزتان را بر روی یک پروژه بزرگتر قرار دهید – مانند بازسازی مثلا آشپزخانه – این زمان خوبی برای شروع برنامه ریزی است. تمام ایده های خود را بر روی کاغذ بیاورید و ارزیابی کنید که کدام پروژه ها برایتان اولیت بیشتری دارد که به انجام برسانید.

 

تعدادی گلدان کوچک گیاهان خانگی انتخاب کنید و به خانه بیاورید. دیدن گیاهان سبز و رویش آن ها در فصل بهار روحیه و انرژی شما را بهبود میبخشد به علاوه به تلطیف کردن فضا کمک میکند. حتی اگر به گلدان جدیدی در خانه نیاز نداشته باشید بازدید از نمایشگاه گل های طبیعی تفریح خوب و لذت بخشی برای این روزهای آخر زمستان خواهد بود و البته شاید بخواهید برای گل و گیاهانی که دارید کود و یا گلدان تازه بخرید.

 

به اتاق خوابتان حال و هوای تازه ای بدهید. یک اتاق خواب تمیز و راحت باعث می شود خواب راحت و آرامی داشته باشید. زمانی را برای جمع  کردن ریخت و پاش‌ها از اطراف تخت خود بگذارید، تخت را با ملحفه تازه نونوار کنید و یک گرد گیری و جاروکشی حسابی  در کل اتاق برای خلاص شدن از گرد و غبار کهنه انجام دهید. (زیر تخت و کمدها را فراموش نکنید!)

 

دستگاه و لوازمات منزل خود را بشناسید. ممکن است لوازم جدیدی خریده باشید یا دستگاه هوشمندی در منزل شما باشد که شما هنوز نمیدانید که چگونه کار میکند یا تمام ویژگی های دستگاه خود را نمیشناسید. این آخر هفته های منتهی به سال نو فرصت خوبی است تا با گذاشتن وقت کافی با آنها کار کنید. از دفترچه راهنما استفاده کنید و یا از متخصص یا فردی که کار با آن وسیله را خوب بلد است کمک بخواهید تا در یک ملاقات کوتاه آن ها را سریع به شما آموزش دهد.

 

کتاب بخوانید. کتابی را که از قبل در قفسه شماست را بخوانید. به جای افزودن یک کتاب دیگر، قفسه های خود را مرور کنید و یکی از کتابهایی را که نخوانده اید انتخاب کنید تا به بعدی برسید. یک فنجان چای برای خود بریزید  در کاناپه مورد علاقه خود غرق شوید و برای مدتی از دغدغه های دیگر فرار کنید!

 

پیاده روی زمستانی را دریابید. بسته به جایی که شما زندگی می کنید، جهان خارج از پنجره شما ممکن است مثل یک سرزمین عجایب برفی و یا بهاری باشد. در هر صورت، بیرون رفتن در زمستان شاید مقدمات و آماده شدن بیشتری لازم داشته باشد اما معمولا ارزشش را دارد. بسته به ذائقه خود میتوانید در پایان به خود جایزه بدهید. مثلا یک فنجان شکلات گرم خودتان را مهمان کنید.

به ما بگویید: آیا شما هم منتظر این آخر هفته هستید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

 

 

آمادگی خانه در فصل بهار

تحریریه پویانو | نبیلو

منبع: houzz