آماده کردن خانه برای فروش با 8 روش بازسازی آشپزخانه

آماده کردن خانه برای فروش با 8 روش بازسازی آشپزخانه

آماده کردن خانه برای فروش : برخی از بازسازی های کوچک در آشپزخانه شما باعث زودتر به فروش رفتن خانه شما می‌شود. در این مقاله به تفصیل در مورد زیبا کردن آشپزخانه برای آماده کردن منزل برای فروش صحبت می‌کنیم. ممکن است بازار فروش باشد اما این نباید باعث شود که شما از اصلاح و تعمیر خانه خود قبل از آگهی دادن فروش منزل تان دست بکشید.

همانطور که می‌دانید، آشپزخانه ها در فروش خانه نقش بسیار مهمی بازی م‌ کنند.

با این حال، چیزی که ممکن است ندانید این است که چطور باید فضای تان را ترتیب دهید تا معامله خوبی کنید. اگر روی ظاهر آشپزخانه خود دستی بکشید و مراحل آماده سازی برای فروش را به خوبی به پایان برسانید منزل تان به مدت طولانی در بازار املاک نمی‌ماند.

در این جا 8 روش برای آماده سازی آشپزخانه برای فروش منزل آورده شده است.

1- به ظاهر چوبی آشپزخانه خود دقت کنید

اگر نیاز به تعویض کفپوش دارید سعی کنید از کفپوش چوبی هاردوود استفاده کنید که موقع فروش تاثیر بسیار زیادی دارد. این نوع کفپوشی است که خریداران هنگام خرید منزل به دنبال آن هستند و بی‌درنگ ارزش فروش منزل شما را بالا می برد.

آیا این بدان معناست که حتما برای فروش خانه باید کفپوش هاردوود نصب کنید؟ نه به هیچ وجه.

کفپوش هاردوود قیمت بالایی دارد به طوری که قیمت آن در بازار جهانی حداقل 4 دلار در ازای فوت مربع است. شما می‌توانید راه میانبر را انتخاب کنید و کفپوش ارزان تر با نمای چوبی نظیر کاشی‌های پروسلین و وینیل انتخاب کنید که قیمت‌هایی به مراتب پایین تر دارند. به علاوه نصب کردن کاشی‌های وینیل را خودتان می‌توانید انجام دهید که این هزینه‌های جانبی را نیز کاهش می‌دهد.

2- رنگ کردن کابینت ها

کابینت ها یکی از اولین چیزهایی است که خریداران منزل هنگام بازدید از آشپزخانه به آن توجه می‌کنند. اگر کابینت‌های شما شکل و ظاهر عالی ندارد، یک رنگ جدید می‌تواند بهترین و اقتصادی ترین راه برای دادن ظاهری نو و تمیز به آن‌ها باشد چرا که کابینت‌های نو معمولا قیمتی بیشتر از 1 میلیون تومن دارند، اگر خودتان کار رنگ کردن را انجام دهید شاید بتوانید با 1 پنجم این قیمت نیز کار را تمام کنید.

رنگ سفید انتخابی محبوب و کلاسیک است که برای خریداران جذابیت زیادی دارد. به علاوه سفید فضا را پرنور و دلبازتر نشان می‌دهد. از تن های رنگارنگ یا تیره خودداری کنید و صرفا خود را به پالت‌های خنثی محدود کنید.

3- ابزار و یراق کابینت و شیرآلات آشپزخانه خود را تعویض کنید

این ها نوسازی‌های جزئی هستند که علیرغم هزینه نسبتا پایین روی جذابیت و ظاهر آشپزخانه شما تاثیر چشمگیری می‌گذارند. نوع روکشی که برای این ابزارها انتخاب می‌کنید در نهایت تعیین کننده سبک طراحی آشپزخانه شما خواهد بود. از طریق برنز نفتی می‌توان این کار را انجام داد اگرچه فلز کروم و استیل انتخاب‌های محبوب تری هستند.

اگر در حال حاضر کابینت آشپزخانه شما دارای ابزار و یراق کابینت نیست سعی کنید روی طرحی سرمایه گذاری کنید که مناسب آشپزخانه شماست.

این کار به کابینت‌های شما جلوه و نمایی نو می‌دهد. عضو کردن ابزار و یراق کابینت جزو هزینه‌های اضافی است اما مقرون به صرفه تر از تعویض کامل کابینت هاست.

4- از گرانیت یا سطوح سخت استفاده کنید

دلیلش به خاطر این است که خریداران برای سطح کار آشپزخانه انتظار متریالی سخت و مقاوم نظیر گرانیت را دارند. گرانیت در حال حاضر به اندازه استیل متداول شده است. اگر سطح اپن اشپزخانه یا ایسلند شما از لمینیتی است که پوسته پوسته شده پس زمان نوسازی آن رسیده است.

انتخاب‌های بسیار زیادی پیش روی شما برای متریال کانترتاپ آشپزخانه وجود دارد. گرانیت و کوارتز دو نمونه پرطرفدار است. کانترتاپ های کوارتزی در حال حاضر متریال بسیار پرتقاضایی است و قطعا به فروش خانه شما کمک خواهد کرد. برخی ها حتی گفته اند که کوارتز استاندارد جدیدی به جای گرانیت است.

هزینه ها چقدر است؟ ارزان قیمت ترین گرانیت‌ها در بازار جهانی قیمت 45 تا 55 دلار به ازای هر فوت مربع نصب شده دارند. کوارتز معمولا 65 تا 85 دلار به ازای هر فوت مربع نصب شده دارد. این مابه تفاوت زیادی نیست و در واقع هزینه اندکی است که برای فروش زودتر خانه شما پرداخت می‌شود.

5- نصب دیوارهای پشت کابینتی شیک

اگر دیوار بین کابینتی خود را بیش از 10 سال است که عوض نکرده‌اید، پس احتمالا ظاهری رنگ و رفته دارد. یک موزاییک شیشه‌ای درخشان یا ترکیب خلاقانه‌ای از شیشه و کاشی می‌تواند تاثیر زیادی روی نظر خریداران بگذارد. در این موارد سنگ‌های باکیفیتی چون مرمر و نیز تراورتن را فراموش نکنید. موزاییک‌های شیشه‌ای معمولا در بازار جهانی هزینه 10 تا 60 دلار در ازای هر فوت مربع دارند. کمترین قیمت ها را انتخاب کنید تا بازگشت سرمایه خود را به حداکثر برسانید.

6- آماده کردن خانه برای فروش با نقاشی کردن دیوارها

رنگ کردن معمولا یکی از اولین کارها و هزینه‌هایی است که صاحبخانه‌ها آن را هنگام فروش منزل خود در لیست کارهای خود قرار می‌دهند و دلیلش این است که دیوارهای آشپزخانه شما باید تمیز و شسته رفته به نظر برسند. قسمت‌هایی که نیاز به مرمت دارند را رنگ کنید یا این که کل آشپزخانه را با رنگی کاملا جدید رنگ آمیزی کنید.

هنگام تصمیم گیری برای انتخاب رنگ باید بدانید که رنگ‌های روشن تر بهتر هستند. به یاد داشته باشید که شما آشپزخانه ای نیاز دارید که تا جای ممکن دلباز و گرانقیمت به نظر برسد.

رنگ‌های توسی خاکستری پرطرفدار هستند اما رنگ‌های سفید کمرنگ، کرمی، بژ و قهوه‌ای ملایم نیز همچنان جذابیت دارند.

رنگی ملایم تر را انتخاب کنید تا ظاهر تیره کابینت و لوازم برقی موجود در آشپزخانه  خنثی شود.

7- آماده کردن خانه برای فروش با ارتقا و نوسازی سیستم روشنایی

روشنایی نکته مهمی در ایجاد فضایی باز و دعوت کننده است که خریداران به دنبال آن هستند. تمام لامپ‌های تار یا نیمه سوخته خود را با مدل‌های جدید تعویض کنید.

اگر در آشپزخانه خود لوستر یا چراغ آویز دارید مطمئن شوید که مدل آن هنوز پرطرفدار است و قدیمی نشده است. اگر نبود، روی لوازم روشنایی مدرنی که در بازار لوازم خانگی امروز پرطرفدار هستند هزینه کنید.

نصب روشنایی زیرکابینتی ترفند دیگری برای ارتقا و نوسازی سیستم روشنایی آشپزخانه شماست. این ترفند بسیار ارزان قیمت است و فضای کانتر آشپزخانه شما را روشن می‌کند.

8- آماده سازی خوب

شما می‌توانید هر قطعه از آشپزخانه خود را نوسازی کنید اما این کار فایده ای نخواهد داشت اگر خریداران بالقوه نتوانند فضای شما را به عنوان آشپزخانه رویایی خود تصور کنند.

به علاوه مهم است که آشپزخانه خود را موقع بازدید تا جای ممکن تمیز و مرتب حفظ کنید. در این جا چند نکته برای آماده کردن آشپزخانه قبل از بازدید خانه وجود دارد:

آماده کردن خانه برای فروش با تمیز و خلوت کردن

تمیز کردن کانتر یا اپن آشپزخانه یک کار الزامی است اما نباید همین جا متوقف شوید. از شر اشیائی که دیگر استفاده نمی‌کنید نیز خلاص شوید. قفسه ها و کابینت‌های خود را سامان دهی و تمیز کنید، چرا که خریداران ممکن است زیرچشمی نگاهی به آن ها بیندازند. قسمت‌هایی که سالهاست چشم تان به آن نخورده است را نیز تمیز کنید.

راه تردد آسان در آشپزخانه باز کنید

میزها، صندلی ها و دکور آشپزخانه باید طوری باشد که رفت و آمد در آن راحت باشد نه این که حس محبوس بودن را القا کند. اگر برای تغییر طرح آشپزخانه خود برای راحت شدن مسیر تردد آن کمک نیاز دارید از یک مشاور دکوراسیون یا طراح داخلی کمک بگیرید.

از میوه ها و گل‌های تازه در دکوراسیون خود استفاده کنید. این ها لوازم ارزان قیمتی هستند که به آشپزخانه شما رنگ اضافه می‌کنند. به علاوه، آن ها به فضای شما روح و طراوت می دهند.

 

 

 

 

آماده کردن خانه برای فروش

تحریریه پویانو: سجادی