آشپزخانه و کابینت تماما سفید و 13 روش برای بانشاط آنها

آشپزخانه و کابینت تماما سفید و 13 روش برای بانشاط آنها

آشپزخانه و کابینت تماما سفید ؛ کابینت های سفید سالهاست که یک انتخاب کلاسیک برای آشپزخانه هستند. علت تداوم این مد چیست؟ تمیزی ذاتی سفید، بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک، و روشن‌تر نشان دادن اتاق‌هایی که به طور طبیعی تاریک هستند از فواید اولیه رنگ سفید است.

اگرچه بسیاری از کابینت‌های تمام سفید دوست‌داشتنی هستند، برخی ممکن است سرد و خشک به نظر برسند. برای کمک به مشتریانی که می‌خواهند به این رنگ گرما ببخشند استراتژی‌های متنوعی پیشنهاد می‌شود، از جمله ترکیب فلزات و اضافه کردن رنگ‌هایی متضاد، پارچه یا چوب. در ادامه با ما باشید تا برای متمایز و شخصی کردن کابینت‌های سفیدتان الهام بگیرید.

1- استفاده از فلزات گرم. مس، برنز

برنج و نیکل صیقل خورده تنها معدودی از فلزاتی هستند که می‌توانند به آشپزخانه‌ای تماما سفید گرما ببخشند. دیوارکوب‌های طلایی بالای پنجره و چراغ‌های آویز سفیدرنگ، با این استفاده ملایم از طلایی، مقداری گرما و لوکس بودن را به این آشپزخانه تماما سفید می‌بخشد.

2- رنگ و فلز

جدای از فلزات به تنهایی، یک رنگ منفرد متضاد هنگامی که با فلزات ترکیب شود می‌تواند یک بازی دیدنی در یک آشپزخانه سفیدرنگ به راه بیندازد. در این تصویر، یک آشپرخانه مدرن سفید آویزهای مشکی رنگ را با صندلی‌های طلایی ترکیب می‌کند. این ترکیب در ظاهر براق امروزی اتاق نقش ایفا می‌کند.

3- کاغذدیواری

کاغذ دیواری در آشپزخانه فوق‌العاده است. کاغذ دیواری می‌تواند به آشپزخانه سفید رنگ، حرکت و بُعد ببخشد. هنگامی که کاغذ دیواری روی یک دیوار تنها اجرا شود، همانطور که در این تصویر مشاهده می‌شود می‌تواند یک نقطه تاکید پویا ایجاد کند. کابینت‌های سفید و دیوارهای خشک سفیدرنگ با سایه‌های آبی موجود در کاغذدیواری شنای ماهی در دیوار جانبی، تلطیف شده‌اند. این طرح زیر دریا در آشپزخانه با کاشی‌های آبی دیوار پشتی و چراغ‌های آویز با فرم خارپوست دریایی تقویت شده‌است.

برخلاف تصویر قبلی که در آن کاغذ دیواری مرکزیت پیدا می‌کند، یک کاغذ دیواری سفید-خاکستری پشمی پس‌زمینه‌ای مات را برای این آشپزخانه سفید فراهم می‌کند که زیبایی ظریف آن را بالا می‌برد.

 

4- جزیره رنگارنگ

جزیره‌های چوبی رنگ شده اغلب بخاطر تضاد و غنایی که ایجاد می‌کنند در آشپزخانه‌های سفید دیده می‌شوند. در این آشپزخانه یک جزیره به رنگ سبز چمنی به همراه پرده‌ای رومن با همان رنگ مشاهده می‌شود. این دو جزء در کنار هم یک حس خیال‌انگیز را به آشپزخانه می‌بخشند. برای این که اثری شخصی در آشپزخانه سفیدتان برجای بگذارید، رنگ کردن جزیره آن را با رنگ دلخواهتان مد نظر قرار دهید.

این آشپزخانه با جزیره قرمز روشنی که دارد و با تضادی که با رو کابینت مشکی و کفپوش گرافیکی‌اش دارد، مثالی بارز از انواع آشپزخانه‌های سفید است.

 

5- کاشی با طرح فرش

پهن کردن فرش در فضا راهی عالی برای افزودن رنگ و بافت به آشپزخانه‌ای تماما سفید است، اما برخی مشتریان نگران آن هستند که فرش منبع آلودگی شود و یا آن که باعث زمین خوردن شود. این آشپزخانه که هوشمندانه طراحی شده، هردوی این مسائل را با کاشی‌هایی به طرح فرش به جای یک فرش پارچه‌ای حل کرده است.

 

6- پشت ظرفشویی

استفاده از کاشی در این قسمت می‌تواند رنگ و بافت را به آشپزخانه سفید شما وارد کند. اما هیچ اجباری وجود ندارد که این ناحیه همواره تنها با کاشی پوشانده شود. در این آشپزخانه در پشت ظرفشویی یک پنجره در ارتفاع پیشخوان قرار دارد. این پنجره در مقابل یک باغچه قرار دارد، و به این ترتیب یک چشم‌انداز سبز برای آشپزخانه‌ای سفید و تک رنگ فراهم می‌کند.

 

7- سقف رنگ‌آمیزی شده

یک سقف رنگ‌آمیزی شده می‌تواند به طرزی غیرمنتظره رنگ وارد آشپزخانه سفید شما بکند. سقف‌ها معمولا بدون توجه به رنگ دیوارهای آن با سایه‌هایی از رنگ سفید رنگ‌آمیزی می‌شوند. در عوض، می‌تواند آن‌ها را دیوار پنجم و بومی آماده پذیرش رنگ تلقی کرد. برای الهام گرفتن، خودتان را میکل آنژی تصور کنید که سقف کلیسای سیستین را رنگ‌آمیزی می‌کند! در این تصویر آشپزخانه دارای سقفی به رنگ زرد در کنار قالی راه‌راه سفید و آبی در مرکز آشپزخانه می‌باشد. این دو عنصر احساسی سرزندگی را در این آشپزخانه سفیدرنگ ایجاد می‌کنند. سنگ مشکی روی کابینت‌ها این سرزندگی را تقویت می‌کند.

 

برخلاف سقف زرد و پرانرژی در تصویر قبلی، این سقف با رنگ آبی ملایم به فضای آشپزخانه آرامش می‌بخشد.

 

8- هود

گاهی اوقات یک هود بزرگ به همراه پشت ظرفشویی‌ای دارای نقش یا رنگ، می‌تواند تمام چیزی باشد که شما در طراحی یک آشپزخانه سفید نیاز دارید.

 

9- دیوار هنری

استفاده کمتر از کابینت‌های دیواری برای ایجاد گشودگی‌های بیشتر در آشپزخانه روشی است که در این تصویر به کار رفته‌است. این آشپزخانه از کم بودن کابینت‌های بالا استفاده می‌کند و یک نقطه تمرکز هنرمندانه در پشت هود با استفاده از کاشی ایجاد می‌کند.

10 -چوب

چوب واقعی می‌تواند یک عنصر گرمابخش ارگانیک در آشپزخانه سفید شما باشد. جزیره‌ها، قفسه‌های معلق و رویه پیشخوان‌ها پتانسیل بالایی برای بکارگیری چوب دارند.

 

آشپزخانه و کابینت تماما سفید11- به جای مرمر

در آشپزخانه‌های سنتی سفیدرنگ معمولا از رویه مرمری پیشخوان‌ها و کاشی‌های سفید برای رسیدن به ظاهری کلاسیک استفاده می‌شود. اما در این آشپزخانه از رویه مرمری با رنگی متفاوت و کاشی‌های آبی رنگ در پشت ظرفشویی استفاده شده‌است.

12- راه دیگر برای آوردن رنگ به آشپزخانه سفید، استفاده از لوازم رنگی است.

همانطور که در این تصویر می‌بینید استفاده از لوازم فیروزه‌ای رنگ و استفاده از این رنگ در دیوار پشت ظرفشویی، این فضا را درخشان کرده‌است.

13- پارچه رنگی

کوسن و پرده‌های رنگی را برای آشپزخانه‌تان در نظر بگیرید. همانطور که در تصویر می‌بینید پارچه‌های بافت‌دار و رنگی جذبیت بصری به آشپزخانه‌های سفید می‌بخشند.

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: houzz