آشپزخانه های کوچک با ایده های دکوراتیو

آشپزخانه کوچک با ایده های دکوراتیو

آشپزخانه های کوچک با ایده های دکوراتیو

اگر شما هم برای دکوراسیون کردن آشپزخانه های کوچک خود دچار مشکل هستید، نمی دانید چگونه لوازم خود را در آن جاسازی کنید و یا می خواهید آشپزخانه را از آن چه که هست بزرگ تر و دلباز تر نشان دهید، با پویانو همراه باشید تا با ایده های دکوراتیو از هر سانتی متر آشپزخانه به درستی استفاده کنید:

  1. از اشیاء کوچک تر و کارآمد استفاده کنید.

از ماکروفر و گاز گرفته تا جای حبوبات و ادویه را در اندازه های کوچک و کارآمد انتخاب کنید. این گونه هم فضای کافی برای جا دادن سایر اشیاء پیدا کرده و هم آشپزخانه از آن چه که هست بزرگ تر دیده خواهد شد.

از اشیاء کوچک تر و کارآمد استفاده کنید.

  1. از نقطه مرکزی آشپزخانه استفاده کنید.

با استفاده از میز غذا خوری و یا یک میز دکوری از قسمت مرکزی آشپزخانه استفاده کنید. زمانی که می خواهید این کار را انجام دهید، برای این که آشپزخانه ظاهری تنگ و ناهماهنگ پیدا نکند، دکوراسیون و مقدار فضای خالی را در نظر داشته باشید.

از نقطه مرکزی آشپزخانه استفاده کنید.

  1. با استفاده از نور احساس فضایی دلباز تر را ایجاد کنید.

استفاده از نور و روشنایی در نقاط درست باعث می شود تا فضا از آن چه که هست بزرگ تر و دلباز تر دیده شود. با نصب چراغ های کوچک در فضای زیر کابینت ها و یا روی دیوار میانی کابینت ها احساس فضایی بزرگ تر را ایجاد کنید.

از نقطه مرکزی آشپزخانه استفاده کنید.

  1. رنگ های روشن را انتخاب کنید.

استفاده از رنگ های روشن و آرام برای کابینت ها و اشیاء موجود در آشپزخانه، فضایی دلباز ایجاد کرده و باعث می شود تا آشپزخانه از آن چه که هست بزرگ تر دیده شود.

از نقطه مرکزی آشپزخانه استفاده کنید.

  1. از شلوغی و بهم ریختگی دوری کنید.

یکی از اصلی ترین راه ها برای بزرگ تر و دلباز تر نشان دادن آشپزخانه های کوچک دوری از بهم ریختگی و حفظ نظم آشپزخانه است. استفاده از اشیاء‌ ساده، دوری از لوازمی با ظاهر پر زرق و برق و دور انداختن لوازم اضافه باعث می شود تا آشپزخانه به مکانی کارآمد تر تبدیل شود.

از شلوغی و بهم ریختگی دوری کنید.

  1. گاهی کم بهتر است زیاد است.

اگر در آشپزخانه فضای کمی دارید بهتر است که دکوراسیونی ساده برای آن انتخاب کنید. سعی کنید تا فقط از لوازم ضروری استفاده کنید. از لیوان ها، سرویس غذا خوری، سرویس قاشق و چنگال و لوازمی که در کابینت ها جا می شوند و لوازم برقی مورد نیاز استفاده کرده و از لوازم اضافه دوری کنید.

گاهی کم بهتر است زیاد است.

  1. از طبقات دیواری بهره ببرید.

باید از تمام فضای موجود در آشپزخانه های کوچک به صورت ماهرانه استفاده کرد. برای این که دیوار های خالی موجود در آشپزخانه را هم از نظر زیبایی و هم از نظر کارآمدی به شکلی مناسب تغییر دهید، از طبقات بر روی دیوار استفاده کنید. می توانید از این طبقات برای قرار دادن لیوان ها، ادویه جات و یا سایر لوازم کوچک بهره ببرید.

از طبقات دیواری بهره ببرید.