آشپزخانه های سفید و زیباتر کردن آنها با 13 روش

آشپزخانه های سفید و زیباتر کردن آنها با 13 روش

آشپزخانه های سفید و زیباتر کردن آنها : حتما دلیلی وجود دارد که آشپزخانه‌های تماما سفید همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده اند. در زیر 13 ایده برای درخشان و زیبا کردن آشپزخانه های سفید آورده شده است. آشپزخانه‌های تماما سفید سال هاست که به عنوان نمای کلاسیک شناخته می‌شوند. دلیل این که این روند همچنان ادامه دارد چیست؟ برای بسیاری از افراد، رنگ سفید مظهر پاکیزگی است و باعث می‌شود فضا بزرگتر و آشپزخانه‌های تاریک درخشان تر به نظر برسند.

اگرچه بسیاری از آشپزخانه های تماما سفید جلوه بسیار زیبایی دارند اما برخی از آن ها ظاهری کمی سرد و یا خیره کننده دارند.

برای کمک کردن به مشتریان در گرم و صمیمی تر کردن فضای آشپزخانه‌های سفید شان، من چندین راهکار از قبیل ترکیب فلزات، اضافه کردن رنگ‌های متضاد، چوب و پارچه را توصیه می‌کنم.

این مقاله را برای ایده گرفتن بخوانید تا بتوانید برای آشپزخانه خود جلوه ای خاص ایجاد کنید طوری که نگاه نظاره گران را به خود جلب کند.

1- تزئینات فلزی با رنگ های گرم

مس، برنز، برنج و نیکل صیقلی تنها چند تا از فلزهایی هستند که می‌توانند فضای آشپزخانه تماما سفید را گرم و صمیمی نشان دهند. چراغ‌های دیوارکوب طلایی بالای پنجره و چراغ های آویز سفید با ظرافت طلایی شان به این آشپزخانه تماما سفید گرما و زیبایی می‌بخشند.

2- رنگ و فلز

فراتر از استفاده فلزات به تنهایی حرکت کنید، یک رنگ واحد و متمایز زمانی که با فلزات ترکیب شود می‌تواند در آشپزخانه سفید جلوه خیره کننده ای ایجاد کند. در این آشپزخانه مدرن سفید، جلوه کانترتاپ و چراغ آویز مشکی با صندلی طلایی درآمیخته است. این ترکیب باعث می‌شود ظاهر امروزی و صاف و براق آشپزخانه بیشتر به چشم بیاید.

3- کاغذ دیواری برای آشپزخانه های سفید و زیباتر کردن آنها

من استفاده از کاغذ دیواری را مخصوصا در آشپزخانه‌ها دوست دارم. کاغذ دیواری می‌تواند یک رنگ، وزن و یا بعد به آشپزخانه‌ای سفید اضافه کند. زمانی که کاغذ دیواری روی یک دیوار تک نصب شود همانند این تصویر می‌تواند نقطه کانونی پویا و جذابی ایجاد کند. کابینت‌های سفید روشن و دیوار سفید خالص با طیف‌هایی از رنگ آبی ماهی‌های در حال شنای کاغذ دیواری به تعادل می‌رسد.

موتیف تصویر زیر دریای روی دیوار این آشپزخانه با کاشی‌های آبی رنگ روی دیوار پشت سینک و چراغ آویز مدل خارپشت دریایی هماهنگ شده و بیشتر به چشم می‌آید.

برخلاف عکس قبلی که در آن کاغذ دیواری مرکز توجه است، در این جا یک کاغذ دیواری خاکستری و سفید با تصاویر بته جغه، پس زمینه مات و خاموشی ایجاد کرده که روی ظرافت آرامش بخش این آشپزخانه را بیشتر تاکید کرده است.

4- جزیره آشپزخانه با رنگ شاد و متمایز

جزیره آشپزخانه‌های چوبی به خاطر غنای رنگی و کنتراستی که دارند در آشپزخانه های سفید بیشتر به چشم می‌آیند. در این آشپزخانه روش جایگزین خلاقانه‌ای به کار رفته است، یک جزیره آشپزخانه سبز مات با شید رومی در همین رنگ هماهنگ شده است. این دو در کنار هم جلوه ای خاص و جالبی ایجاد کرده اند. برای این که بتوانید ظاهر آشپزخانه خود را اندکی خاص تر کنید می‌توانید به رنگ کردن جزیره آشپزخانه خود در رنگ مورد علاقه تان فکر کنید.

این آشپزخانه با جزیره قرمز درخشان که با کانترتاپ مشکی و کاشی‌های سیاه رنگ کفپوش در تضاد است نمونه بارزی از یک آشپزخانه سفید با جلوه متمایز است.

5- سنگ فرش

پهن کردن یک فرش در آشپزخانه روش خوبی برای اضافه کردن رنگ و بافت به یک آشپزخانه تماما سفید است اما برخی از مشتریان در مورد این که فرش ها می‌توانند منبع دیگری برای کثیفی باشند و نیز خطر سکندری خوردن و افتادن را افزایش می‌دهند نگران هستند. در این آشپزخانه هردو معضل با نصب سنگ فرش به جای پهن کردن فرش واقعی برطرف شده است.

6- دیوار پشت سینک

با یک دیوار کاشی شده پشت سینک می‌توان به آشپزخانه سفید طرح و رنگ اضافه کرد. اما چه کسی گفته که دیوار پشت سینک حتما باید با کاشی پوشیده شده باشد؟ این آشپزخانه به جای دیوار پشت سینک کاشی شده، یک پنجره هم تراز با کانتر دارد. این پنجره مشرف به یک باغچه ساکولنتی پرطراوت است؛ بنابراین منظره سبزی ایجاد می‌شود که در صورت نبود آن ظاهر آشپزخانه سرد و یکنواخت می‌بود.

7- سقف نقاشی شده برای آشپزخانه های سفید و زیباتر کردن آنها

یک سقف نقاشی شده می‌تواند به طور غیر منتظرانه ای به یک آشپزخانه تماما سفید رنگ اضافه کند، چون سقف ها اغلب بدون توجه به رنگ باقی دیوارها با طیف‌های سفید رنگ آمیزی می‌شوند. در عوض، به سقف ها می‌توانید به عنوان دیوار پنجم و بوم آماده برای رنگ آمیزی بنگرید؛ برای الهام بیشتر خود را به عنوان نقاش معروف میکل آنژ تصور کنید که دارید سقف کلیسای Sistine  را نقاشی می‌کنید.

آشپزخانه موجود در این عکس دارای سقف رنگ آمیزی شده با رنگ زرد است که در مقابل فرش باریک راه راه در مرکز

آشپزخانه آورده شده است. این دو عنصر جلوه جذابی برای این آشپزخانه تماما سفید ایجاد کرده اند و کانترتاپ مشکی رنگ جلوه اشپزخانه را دراماتیک تر کرده است.

برخلاف سقف زرد پرزرق و برق در عکس قبلی، این سقف آبی کمرنگ حس آرام و راحتی را برای این آشپزخانه فراهم کرده است.

8- هود هایی با ظاهر متمایز

همانند این تصویر گاهی اوقات یک هود بزرگ با دیوار پشت کابینتی خیره کننده تمام چیزی است که ظاهر طراحی شما در یک آشپزخانه سفید نیاز دارد.

9- دیوار هنری در آشپزخانه های سفید و زیباتر کردن آنها

گرایش به کابینت دیواری کمتر برای ایجاد فضای دل بازتر در این آشپزخانه به خوبی مشخص است. در این آشپزخانه با نصب دیوار کاشی شده هنری خیره کننده در پشت هود از مزیت نبودن کابینت‌های ردیف بالایی استفاده شده است.

10- چوب

چوب های طبیعی عناصر ارگانیکی هستند که فضای آشپزخانه های سفید را گرم و صمیمی می‌کنند. جزیره‌های آشپزخانه، شلف های ایستاده و کانترتاپ ها بهترین بخش هایی هستند که می‌توانند چوبی باشند. در این عکس یک میز با رویه چوبی با لبه های خام و اصلاح نشده را مشاهده می‌کنید که طبیعی تر بودن آن را بیشتر نشان می‌دهد.

11-جایگزین سنگ مرمر برای آشپزخانه های سفید و زیباتر کردن آنها

آشپزخانه های سفید سنتی اغلب برای داشتن جلوه ای کلاسیک با کانترتاپ های مرمری و کاشی‌های سفید سنتی شان شناخته می‌شوند.

این آشپزخانه هم ظاهری کلاسیک دارد اما به شیوه ای جدید و این به خاطر وجود کانترتاپ مرمری آبی و دیوار پشت سینک کاشی شده با موزاییک‌های آبی و سفید سنتی است.

12-فراتر از لوازم آشپزخانه به رنگ استیل

همانند این تصویر روش دیگر برای آوردن رنگ به یک آشپزخانه لوازم آشپزخانه رنگی است. لوازم آشپزخانه فیروزه ای و دیوار بین کابینتی با کاشی‌های کمرنگ آبی، فضای این آشپزخانه را روشن کرده است.

13-منسوجات و پارچه های رنگی

به پوشش پنجره ها و کوسن های موجود در آشپزخانه فکر کنید. منسوجات رنگی و طرح دار همانند این تصویر به یک آشپزخانه سفید جذابیت می‌بخشند.

 

 

 

 

 

آشپزخانه های سفید و زیباتر کردن آنها

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz