ایده‌هایی زیبا برای طراحی یک آشپزخانه خاکستری

ایده‌هایی زیبا برای طراحی یک آشپزخانه خاکستری

7

رنگ خاکستری روشن، رنگی محبوب برای آشپزخانه است، بویژه زمانی که از مرمر سفید در کنار لوازم جانبی فلزی به سبک رستوران‌های کوچک، استفاده شود. در این متن بر نحوه بکارگیری رنگ خاکستری مایل به دودی تاکید شده است. در حقیقت، رنگ خاکستری در دنیای طراحی داخلی امروزه نمی‌تونست بیشتر از این متداول باشد، بویژه از زمانی که با تم‌های فلزی ترکیب می‌شود بیش از پیش مورد استفاده قرار می‌گیرد. برنج، مس و دیگر فلزاتی که دارای تم‌های گرم هستند، به شکل فوق‌العاده‌ای در یک زمینه‌ی خاکستری غنی، خواهند درخشید. برخی این شیوه را ترکیب مواد یا ترکیب فلزات می‌نامند. ما آن را به کمال رسیدن طراحی می‌نامیم!

ترکیب فلزات

این بخش را با جذاب‌ترین ترکیب خاکستری رنگ شروع خواهیم کرد: ترکیب فلزات در مقابل یک زمینه خاکستری. در حالی که ترکیب رنگ نقره‌ای و طلایی زمانی مضحکه به نظر می‌رسید، امروزه میدانیم که این یک روش فوق‌العاده برای ایجاد دیدی متنوع در آشپزخانه است. از رنگ خاکستری برای آشپزخانه خود استفاده کنید تا نمادی از فلز نقره باشد، در حالی که لوازم جانبی مانند ظروف و اثاثیه ثابت و نصب کردنی در آشپزخانه شما نمادی از رنگ طلایی هستند. در تصویر زیر سبد نان تدائی‌گر رنگی گلگون در فضای آشپزخانه است. وسایلی که در کنار این سبد قرار دارند و از جنس برنج ساخته شده‌اند، به ایجاد این حس کمک خواند کرد. پس زمینه خاکستری همه این رنگ‌ها را در ترکیب مناسبی با یکدیگر قرار می‌دهد، و همچنین کنتراست زیبایی با رنگ گرم فلزاتی که استفاده شده است ایجاد می‌کند.

 

آشپزخانه خاکستری
آشپزخانه خاکستری

 

در تصویر زیر گروهی سه تایی از قوطی‌هایی با روکش‌های بزنجی، نقره‌ای و طلایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها جادویی از ترکیب فلزات در آشپزخانه خاکستری شما پدید خواهد آمد. این قوطی‌های کپسول شکل صفحات ساخته شده از چوب انبه را به شکل برجسته نشان خواهند داد.

 

آشپزخانه خاکستری
آشپزخانه خاکستری

استفاده از ابزارآلاتی که مانند شکل زیر دارای ترکیبی از پوشش‌های نهایی نقره‌ای و طلایی هستند، می‌تواند یکی از آسان ترین راهکارهای ترکیب فلزات در آشپزخانه شما باشد.

 

آشپزخانه خاکستری
آشپزخانه خاکستری

 

حتی کوچک‌ترین وسایل نیز می‌توانند نقش مهمی داشته باشند. قاشقی که در تصویر زیر نشان داده شده است، وسیله‌ای کاربردی است که میتواند تاثیر مناسبی بر آشپزخانه‌ای با رنگ خاکستری و سرد داشته باشد و نمادی از رنگ‌های گرم و گلگون در آشپزخانه شما باشد.

آشپزخانه خاکستری
آشپزخانه خاکستری

استفاده از گلدان‌هایی مانند تصویر زیر نیز می‌تواند راه حل مناسبی برای ترکیب رنگ فلزات باشد.

آشپزخانه خاکستری
آشپزخانه خاکستری

فراموش نکنید که می‎‌توانید با استفاده از کاغذ دیواری نیز برای ترکیب رنگ فلزات بهره ببرید. کاغذ دیواری که در تصویر زیر مورد استفاده قرار گرفته است، ترکیبی فوق‌العاده غنی از رنگ خاکستری و طلایی براق ایجاد کرده است.

 

استفاده از چوب با رنگی گرم

وسایل و کفپوش‌های چوبی زمانی که در یک زمینه خاکستری رنگ قرار می‌گیرند، غنای فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنند. صندلی‌های چوبی که در دکور تصویر زیر نشان داده شده‌اند، به رنگ‌های گرم و سرد موجود در دکوراسیون منزل کیفیت بهتری بخشیده‌اند و کنتراست زیبایی را خلق کرده‌اند.

 

7

در تصویر بعدی قفسه‌های چوبی طیف وسیعی از اقلام شیشه و سرامیک و … را به نمایش گذاشته‌اند و ترکیبی زیبا را بوجود آورده‌اند.

8

تصویر زیر نشان می‌دهد که چگونه خاکستری تیره و رنگ گرم چوب با هم به خوبی ترکیب شده‌اند.رنگ سفید براق که با استفاده از یک ظرف به این فضا افزوده شده است، به خوبی جبران کننده رنگ خاکستری تیره در پس‌زمینه است.
9

قوطی شیشه‌ای و پایه چوبی که در این تصویر در مقابل زمینه‌ای از پانل‌های چوبی قرار دارند و کانتر خاکستری که این وسایل روی آن قرار گرفته‌اند، سبکی ساده و مدرن و تاثیرگذار را بوجود آورده‌اند.

10

منبع: decoist

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو|علمی