آشنایی با سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک اسکاندیناوی : از زمانی که انسان متوجه این موضوع شد که طراحی داخلی منازل چگونه می تواند در افزایش کیفیت زندگی و تجربه یک زندگی شاد تاثیر گذار باشد، به دنبال رسیدن به مناسب ترین طراحی در دکوراسیون داخلی است. در طراحی و دکوراسیون داخلی منازل سبک ها و طراحی های بسیاری پیش روی ما قرار دارد. در میان این سبک ها زمانی که صحبت از سادگی و کارآمدی می شود، سبک اسکاندیناوی با ایجاد فضایی روشن و گرم در الویت قرار می گیرد. برای آشنایی با سبک اسکاندیناوی همراه پویانو باشید:

در فرهنگ اسکاندیناوی سادگی در الویت قرار دارد، در واقع در صنایع دستی این کشور نیز سادگی و کارآمدی ویژگی اصلی آن ها به شمار می رود. در طراحی های اسکاندیناوی معمولا اشیاء از نظر عملکرد بسیار کارآمد بوده و دارای فرم های ساده و طبیعی هستند.

سبک اسکاندیناوی رنگ های روشن به ویژه رنگ سفید

در سبک اسکاندیناوی رنگ های روشن به ویژه رنگ سفید بسیار غالب هستند. در کشور های اسکاندیناوی بیشتر زمان سال زمستان است و بخش زیادی از این زمستان در هوای تاریک و گرگ و میش سپری می شود. به همین دلیل استفاده از نور طبیعی به بهترین شکل، در الویت قرار دارد. به همین دلیل است که از رنگ سفید در مکان، به ویژه بر روی دیوار ها به عنوان رنگ غالب استفاده می شود. در کنار رنگ سفید، معمولا رنگ طوسی روشن و سایر رنگ های روشن نیز به کار برده می شود. دلیل دیگر استفاده از رنگ سفید ایجاد فضای بزرگ و دلباز است. در کنار رنگ سفید رنگ های پاستلی طوسی، زرد، کرم، آبی و سیاه نیز برای از بین بردن فضای یکنواخت کاربرد دارند. هم چنین برای ایجاد گرما و حس طبیعت، از چوب های طبیعی در رنگ های روشن نیز بسیار استفاده می شود. علاوه بر این ها استفاده از فلز در لوازم نیز از جایگاه ویژه ای در این سبک برخوردار است.

سبک اسکاندیناوی بیشتر آشنا شوید با پویانو

همانطور که گفته شد، از آن جایی که بیشترین زمان سال در این کشورها در تاریکی سپری می شود، روشنایی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای استفاده بیشتر از نور طبیعی، در این سبک از پنجره های بسیار بزرگ استفاده شده و برای این که مانعی برای ورود نور وجود نداشته باشد از هیچ وسیله ای در مقابل پنجره استفاده نمی شود. در انتخاب چراغ های روشنایی نیز یک روند ساده و زیبایی شناختی وجود دارد. لوستر ها و آباژور های بزرگ و مجلل در سبک اسکاندیناوی جایگاهی ندارند. در این سبک از شمع بسیار استفاده می شود. هم چنین استفاده از آینه نیز برای افزایش روشنایی و بزرگی فضا کاربرد بسیاری دارد. در مورد پارچه های به کار برده شده در این سبک، معمولا از پارچه های کتان، پنبه و پشمی استفاده می شود و در کنار آن ها فرش ها و گلیم های کرک دار نیز کاربرد دارند. در مورد پرده ها نیز معمولا پارچه های روشن و پارچه های توری شفاف بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

سبک اسکاندیناوی هدف اصلی ایجاد فضایی ساده و بی تکلف

در سبک اسکاندیناوی هدف اصلی ایجاد فضایی ساده و بی تکلف است. به همین دلیل اشیاء و اکسسوار های اضافه در این سبک کاربرد ندارند. فقط برای این که حس یک نواختی مکان از بین رفته و فضایی مونولوگ ایجاد نشود از تعداد بسیار کمی اکسسوار استفاده می شود. این اکسسوار ها معمولا گلدان، گیاه، تابلو، کوسن و لوازم این چنینی هستند. از آن جایی که کشور های اسکاندیناوی دارای فرهنگ جمعی هستند، برای پذیرایی از مهمان های پر تعداد خود از میزهای بزرگ استفاده می کنند.

اگر می خواهید در هوای سرد در مکانی گرم زندگی کنید و اگر می خواهید از تاریکی و شلوغی دوری کنید، سبک اسکاندیناوی کاملا مناسب شما خواهد بود.

استفاده بیشتر از نور طبیعی، در این سبک از پنجره های بسیار بزرگ استفاده شده

 

 

 

آشنایی با سبک اسکاندیناوی

تحریریه پویانو