آثار برجسته معماری شهر نیویورک در یک ست شطرنج جدید به نمایش گذاشته شده اند / طراحی Skyline Chess

آثار برجسته معماری شهر نیویورک در یک ست شطرنج جدید به نمایش گذاشته شده اند / طراحی Skyline Chess

آثار برجسته معماری شهر نیویورک ؛ ست شطرنجی که توسط شرکت انگلیسی Start-up Skyline Chess زراحی شده است، تمی از معماری شهر نیویورک دارد و چشم اندازی تماشایی برای معمارانی که طرفدار بازی های استراتژیکی طولانی مدت هستند، فراهم کرده است. به جای شکل های سنتی که برای مهره های شاه، ملکه، شوالیه ها، پیل ها، رخ ها و سربازها در نظر گرفته شده است، طراحان Ian Flood و Chris Prosser از شکل هایی شبیه به ساختمان های مشهوری استفاده کرده اند که تصویری افقی از شهر نیویورک را روی صفحه خلق می کنند.

طراحان مقیاس و تناسبات ساختمان های مشهور نیویورک را با اندازه مهره های اصلی شطرنج مقایسه کردند، به این منظور که برای هر قطعه، ساختمانی را انتخاب کنند که بیشترین شباهت را به آن دارد و می تواند آن را به خوبی مجسم کند. ساختمان های انتخاب شده توسط نقاشی هایی دستی با مهره های شطرنج تطبیق داده شده و سپس این طرح ها با نرم افزار اتوکد نهایی سازی شدند. در آخر، قطعات توسط قالب های تزریقی ساخته شدند اما داخل آن ها توخالی باقی ماند تا با فلز پر شود و هسته مهره سنگین شده و تعادل آن را تضمین کند.

ساختمان هایی که به عنوان مهره های این ست شطرنج به کار رفته اند عبارتند از: مرکز تجارت جهانی به عنوان مهره شاه (World Trade Center)، ساختمان دولت امپراطوری به عنوان مهره ملکه (Empire State)، ساختمان کرایسلر به عنوان مهره پیل (Chrysler)، ساختمان فلترون به عنوان مهره شوالیه (Flatiron)، موزه سلیمان گوگنهایم (Solomon R. Guggenheim) به عنوان مهره رخ و خانه های Brownstone به عنوان مهره های سرباز.

ست شطرنج با تم شهر نیویورک اولین شطرنج با تم شهری توسط Start-up نیست؛ آن ها تا کنون یک ست با تم شهر لندن را نیز طراحی کرده اند؛ در این ست از ساختمان اداری Shard، برج Gherkin، چرخ و فلک London Eye و ساعت Big Ben استفاده شده است.

آثار برجسته معماری شهر نیویورک

 

 

 

 

آثار برجسته معماری شهر نیویورک

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: arch2o