چگونگی استفاده از ترکیب رنگی سیاه و سفید در فضای نشیمن

چگونگی استفاده از ترکیب رنگی سیاه و سفید در فضای نشیمن

8

سیاه و سفید دو رنگ خنثی هستند و استفاده از ترکیب رنگی آن‌ها در تمامی دوره‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد و بر خلاف سایر رنگ‌ها حتی با تغییر مد روز نیز می‌توان آن‌ را بکار گرفت. ترکیب سیاه و سفید همواره محبوب بوده است و فضایی جذاب و منحصربفرد را بوجود خواهد آورد. در زمینه طراحی داخلی راهکارهای بسیار زیادی وجود دارند که بوسیله آن‌ها می‌توان ترکیب بسیار زیبایی از رنگ‌های سیاه و سفید خلق کرد. در این متن به تعدادی از این راهکارها در اتاق نشیمن اشاره شده است.

9

با فرض اینکه اتاق نشیمن محیطی جادار و بزرگ است، میبایست فضای کافی در آن وجود داشته باشد تا بتوانید طراحی دلخواهتان را انجام دهید. به طور معمول، اولین چیزی که باید انجام دهید و در نظر بگیرید این است که در رابطه با رنگی که می‌خواهید برای پوشاندن دیوار ها استفاده کنید، تصمیم گیری کنید. از آنجا که در این مورد تنها دو انتخاب وجود دارد، تصمیم گیری آسان است. به این معنی که دیوارها قطعا به رنگ سفید خواهند بود. با این روش فضای اتاق نشیمن با روح و جادار به نظر خواهید رسید و همراه با سقف سفید رنگ مانند یک بوم نقاشی خالی است و شما می‌توانید دکوراسیون دلخواهتان را در آن طراحی کنید.

10

اگر دیوارهای شما به رنگ سفید هستند، این امکان برای شما بوجود خواهد آمد تا قطعات تاکیدی و برجسته که توجه را جلب می‌کنند به محیط اضافه کنید. در این مورد آن قطعات میبایست به رنگ سیاه باشند. برای مثال اگر مبلمانی مورد علاقه شما در اتاق نشیمن وجود دارد، میبایست بر آن تاکید شود و به چشم آید. اگر بیشتر وسایل دکوراسیون شما سفید است، بنابراین این قطعه از مبلمان شما به رنگ سیاه خواهد بود و یا بالعکس. بوجود آوردن کنتراست رنگی ایده خوبی است اما این ایده بیشتر زمانی مفید خواهد بود که علاوه بر رنگ سیاه و سفید، رنگ متمایز و مشخص دیگری نیز در فضا وجود داشته باشد. زمانی که شما می‌خواهید تنها از دو رنگ سیاه و سفید استفاده کنید، میبایست تلاش کنید تا میان آن‌ها تعادل ایجاد کنید.

8

11

بیتشر بدانید: ایده های کاربرد رنگ مشکی در دیوار اتاق

با این حال اگر می‌خواهید، یک فضای داخلی سیاه و سفید ایجاد کنید، به این معنی نیست که تنها باید بر استفاده از این دو رنگ متمرکز شوید. و مشکل است بتوانید از هر دو رنگ سیاه یا سفید برای پوشاندن کف استفاده کنید. برای پوشاندن کف بهتر است از یک رنگ قهوه‌ای روشن و یا رنگی حد واسط استفاده کنید؛ مانند خاکستری. می‌توانید از این رنگ برای سایر قسمت‌های دکور نیز استفاده کنید. برای مثال کاناپه نیز می‌تواند به رنگ خاکستری باشد و اگر فضای شما دارای پلان باز است و اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری شما در یک محیط قرار دارند، مبلمان غذاخوری می‌تواند به رنگ بژ و یا قهوه‌ای باشد.

2

علاوه بر این، فضای داخلی سیاه و سفید بسیار شیک است اما لزومی ندارد که تنها از این دو رنگ استفاده شود. شما می‌توانید در قسمت‌های مختصری از دکور و لوازم جانبی منزلتان از این دو رنگ استفاده کنید.

1

4

5
3
6
12
می‌توانید تعدادی گیاه سرسبز را به فضای داخلی خود اضافه کنید و از مقدار رنگ قرمز و یا نارنجی نیز بهره ببرید. سعی کنید تا خود را به استفاده صرف از این دو رنگ محدود نکنید، حتی اگر آن‌ها ویژگی اصلی دکور منزل شما باشند.

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو|علمی