چطور آینه‌ دکوری مناسب انتخاب کنیم؟

چطور آینه‌ دکوری مناسب انتخاب کنیم؟

آینه‌ دکوری مناسب ؛ چیزهای کمی هستند که به اندازه‌ی آینه‌های دکوری جزء اصلی طراحی به شمار می‌روند. آینه‌ها فضا را بزرگ‌تر می‌کنند، گرما می‌بخشند، نور را منعکس می‌کنند و باعث زیبایی فضا میشوند. چه راه حل چند منظوره ای برای حل بسیاری از چالش های طراحی! اما انتخاب درست اندازه، شکل و مدل آینه‌های دکوری برای فضای شما ممکن است فرآیند خسته کننده‌ای باشد. برای آسان کردن این پروسه، گام های زیر را دنبال کنید.

11-بهترین اندازه برای فضای خود را پیدا کنید. هنگام انتخاب دکوری‌‎های دیواری مقیاس و اندازه اهمیت پیدا می‌کنند، بنابراین از خود این سوالات را موقع جست و جوی آینه‌ای که جلوه‌ی فضای شما را تکمیل کند بپرسید:

آن را می‌خواهم کجا آویزان کنم؟

فضای دیوار چه اندازه است؟

2

اگر می‌خواهید آینه را در بالای مبلمان خود نصب کنید(فرض می‌گیریم که قصد ندارید آینه‌ی خود را با هیچ دکوری دیواری دیگری جفت و هماهنگ کنید)، می‌توانید آن را هم اندازه‌ی طول مبل خود انتخاب کنید تا جلوه‌ی برجسته و متمایزی ایجاد شود.

یا این که آینه را به اندازه‌ی سه چهارم طول مبل خود انتخاب کنید تا به اندازه‌ی مناسب روی حضور آن تاکید شود بدون این که به کانون توجه مبدل گردد.

3

همان راهکار در قرار دادن گروهی از آینه‌ها نیز کاربردی است. چینش آینه‌های خود را طوری انجام دهید که طول آن به اندازه‌ی مبلمان شود یا این که کلکسیون آینه‌های تان تنها طولی به اندازه ی سه چهارم طول مبلمان‌تان داشته باشد.

هر دو گزینه کاربردی‌اند، ولی نتایج مختلفی دارند. هر چه آینه‌ها طول بیشتری داشته باشند تاثیری که روی فضا میگذارند بیشتر میشود.

خوب است بدانید: هیچ چیز مطلقی در طراحی وجود ندارد، اما یک قاعده‌ی سرانگشتی مناسب این است که 1 فوت بالا و پایین فضای آینه‌ی خود را رها کنید.

4

هنگامی که می‌خواهید آینه ای با سایز مناسب در بالای یک شومینه پیدا کنید، به دنبال گزینه‌ای بگردید که به اندازه‌ی کافی فضای بین بالای طاقچه بالای شومینه و سقف را پر کند. شما می‌توانید آینه را بالای شومینه قرار دهید تا انتهای آن روی لبه‌ی شومینه باشد و هم می‌توانید آن را در مرکز دیوار بالای شومینه نصب کنید.

به طور کلی، مدل و سبک آینه به تعیین بهترین رویکرد کمک می‌کند. آینه‌ی دایره ای یا کاملا مستطیلی معمولا برای نصب در مرکز دیوار جلوه‌ی بهتری دارند.

52-بازی با اشکال. با شمار به ظاهر نامحدود انتخاب‌های موجود، پیدا کردن بهترین شکل برای آینه می‌تواند خسته‌کننده باشد. برای ایجاد حسی تازه و به روز در اتاق خود، پا را فراتر از گزینه‌های سنتی نصب آینه در مکان‌هایی چون ورودی منزل، اتاق ناهارخوری یا اتاق نشیمن بگذارید. به جای آن یک آینه‌ی دکوری بسیار بزرگ را روی دیواری کوچک نصب کنید تا به طور کامل ظاهر و احساس فضای خود را تغییر دهید.

6

دیوارهای بدون جزئیات معماری بهترین پس زمینه برای هر آینه‌ای هستند، اما برای اضافه کردن عمق و جذابیت آینه‌ای کلاسیک و کاملا مستطیلی انتخاب کنید. به دنبال سایزی باشید که هم اندازه و یا تقریبا برابر با قطعه‌ای باشد که قرار است روی آن آینه را نصب کنید.

7

یک پنل دیواری آینه کاری شده جلوه‌ی قدرتمندی است که بدون برخی از تعاریف ممکن است قدیمی و منسوخ به نظر برسد. چیزی که در بازتاب‌های نور محو نشود بهترین انتخاب شماست. با انتخاب یک شکل غیرمعمول مانند بیضی یا ستاره‌ای کانون توجهی که بتواند در برابر پس زمینه‌ی انعکاسی تاب بیاورد ایجاد کنید.

خوب است بدانید: نصب یک آینه روی سطحی آینه‌ای نیاز به مته کمی خاص و لوازم آویزان کردن مناسب دارد تا اطمینان خاطر پیدا کنید که شیشه‌ی آن هنگام نصب خرد نمی‌شود. موقع انجام چنین کار ظریفی یک نصاب ماهر بهترین راه حل است.

آینه کاری
آینه کاری

اگر مبلمان شما خطوط مستقیم و جزئیات مینیمال بسیاری دارد، این زوایای تند را با استفاده از آینه‌ای انحنادار خنثی، نرم و متعادل کنید. آینه‌ای را در نظر بگیرید که به خوبی جلوه‌ی خود را حفظ کرده و مانند یک دکور هنری دیواری عمل می‌کند.

9

گاهی اوقات یک آینه ی کاملا مربعی با قابی ضخیم می تواند انتخاب مناسبی است. قاب آینه می تواند روش تعامل آن با اتاق را ایجاد و یا بشکند. قاب می تواند به عنوان دکوری هم عمل کند و قاب باریک نقره ای روی یک آینه ی مربعی بزرگ همیشه طرحی ماندگار و ظریف است اما جلوه ای را که یک قاب روستایی ضخیم در این اتاق انتقالی پالوده دارد فراهم نمی کند.

آینه‌ دکوری مناسب
آینه‌ دکوری مناسب

3- سبک طراحی خود را در نظر بگیرید. دکوری‌های دیواری به اندازه‌ی آینه ها می‌توانند بسته به سبک انتخابی شما با محیط اطراف خود ترکیب شوند یا جلوه‌ی خود را به آن اضافه کنند.

در یک فضای براق، مدرن یا مینیمالیست، توجه کنید که آینه‌ای مستطیلی دراز با قابی نازک از نظر بصری فضای اتاق را به صورتی قوی اما لطیف گسترش می‌دهد. هر چه آینه تزئینات کمتری داشته باشد راحت تر با محیط اطراف خود بدون این که جلب کننده‌ی توجه باشد ترکیب می‌شود.

آینه‌ دکوری مناسب
آینه‌ دکوری مناسب

اگر به دنبال چیزی با لبه‌ها و حالت های بیشتر می‌گردید، روی آینه‌ای که می توانید فضایی در اطراف آن بسازید ریسک کنید. این چرخش‌های سیاه تیره روی یک شکل کاملا غیر سنتی، این آینه را به بهترین انتخاب برای انتقال حس سبک التقاطی بودن این اتاق تبدیل می‌کند.

آینه‌ دکوری مناسب
آینه‌ دکوری مناسب

افراد دارای طراحی به سبک معاصر باید به دنبال آینه‌های مجسمه‌ای یا سه بعدی بگردند. صرف نظر از شکل، این قطعات همانند هنرهای دیواری عمل می کنند و محیط اطراف خود را در عین این که غیرمنتظره نگه می‌دارند تکمیل می‌کنند.

خوب است بدانید: برای بیشترین تاثیر آینه‌ها، پایه و پس زمینه خوبی برای آن بسازید. دیوار را به رنگ تیره و مودی رنگ کنید یا این که آن را با          کاغذ دیواری که نقش با شکوهی دارد بپوشانید تا آینه را روی آن آویزان کنید.

آینه‌ دکوری مناسب
آینه‌ دکوری مناسب

شما ممکن است به جلوه‌های سنتی گرایش داشته باشید یا محیطی آرامش بخش را دوست داشته باشید. شاید دکوری‌ها یا گالری‌های دیواری مورد علاقه‌ی شما نباشند. در این صورت می‌توانید با اضافه کردن آینه‌ای هنری کمی سبک و استایل به محیط خود اضافه کنید. شاخه‌های فرفوژه، برگ‌های طلاکاری شده، یک تخته چوب، همه گزینه‌هایی هستند که نیاز به ضمیمه‌ی دیگر ندارند و می‌توانند به تنهایی به کار روند.

این همیشه ایده‌ی خوبی است که از مکانی که می‌خواهید در آن آینه نصب کنید عکسی بگیرید. از این عکس به عنوان مرجع و راهنما هنگام خرید آینه استفاده کنید تا بتوانید تاثیر هر شکل، سبک و اندازه‌ی آینه را در آن محیط تجسم کنید.

منبع: houzz

تحریریه پویانو| سجادی