عالی­‌ترین زمان برای تغییر مدل آشپزخانه شما

عالی­‌ترین زمان برای تغییر مدل آشپزخانه شما

عالی­‌ترین زمان برای تغییر مدل آشپزخانه شما ؛ آشپزخانه‌­ شما یکی از پرکاربردترین فضاهای خانه است که شما باید از زندگی هر روزه در آن لذت ببرید. شاید به‌روز نگه‌داشتن و دوست‌داشتنی‌کردن آن به نظر کار بیهوده‌­ای برسد ولی در زندگی روزمره ما کدام فضا می­‌تواند از آن مهم­‌تر باشد؟ ما تمایل داریم که برای استراحت و سلامتی خود برای تخت راحت خوب پول خرج کنیم. آیا نباید بر روی آشپزخانه که به ما کمک می­‌کند تا سلامت­‌تر و راحت­‌تر زندگی کنیم، سرمایه­‌گذاری کنیم؟

زمانی که آشپزخانهخود را به‌روز می­کنید، کارآمدی، شیک بودن و ارزش همه­‌ خانه شما به همراه کیفیت زندگی شما ارتقا می­‌یابد. بنابرابن ما فکر می­کنیم هم اکنون زمان تغیر مدل آشپزخانه­‌ شماست.

1

سه دلیل اولیه برای بروز کردن آشپزخانه­‌ شما شامل کارآمدی، زیبایی و سرمایه­‌گذاری باعث می­شود که استفاده‌­ شما و خانواده از آشپزخانه ساده‌­تر شود. آشپزخانه به سبک صنعتی زیر با آشپزخانه رنگ روشن بالا در تضاد است ولی هر دوی آن­‌ها زیبا هستند و محل جمع شدن افراد را در قلب خانه پدید آورده‌­اند.

 

2

 

تصور کنید آشپزخانه و هال شما با نکات زیر چه شکلی می­‌شود و می­بینید که چرا الآن زمان تغییر مدل آشپزخانه است.

بالابردن کارآمدی

در کنار همه‌­ زیبایی­‌ها، کاربردی­‌ترین تغییر مدل آشپزخانه برای کارآمد کردن­‌تر آن است. شاید این شیوه­‌ی نظردهی بعد از تغییر آشپزخانه خیلی جالب نباشد ولی تا هنگامی که در آن خانه زندگی می‌­کنید نتایج بدست آمده را تحسین خواهید کرد.

شاید در طراحی آشپزخانه‌­های قدیمی، قانون مثلث طلایی را شنیده باشید به این صورت که سه تا از پرکاربردترین وسیله‌­ها مانند یخچال، گاز و سیک ظرفشویی باید از منظر چشم­‌های یک پرنده تشکیل یک مثلث را بدهند.

این یک ایده‌­ی امتحان شده و صحیح است ولی یک اندازه­‌ی مشخص برای همه موقعیت‌­ها وجود ندارد. مثلا اگر شما به صورت شخصی از دو وسیله بیش­تر استفاده می‌کنید آیا درست است که فاصله‌­ی آن­ها کمتر باشد و مورد سوم با فاصله بیش­تری قرار بگیرد؟

براساس استفاده­‌ی خود و خانواده مسیر کارآمدی را در آشپزخانه طراحی کنید و زندگی خود را فرای تصور ساده کنید. این نکات ریز خیلی تأثیر زیادی دارند. شما وقتی در حال آماده کردن غذا هستید و به صورت مداوم عقب جلو می­روید، به چیزی برخورد نمی­‌کنید.

آخرین باری که گاز یا سیک ظرفشویی خود را به‌روز کرده بودید کی بود؟ مدل غذا پختن خود را درنظر بگیرید و دو وسیله‌­ای که کار شما را آسان می‌­کند پیدا کنید. برای مثال شاید شما به یک گاز 8 شعله نیازی نداشته باشید ولی اگر دوست دارید غذا را زودتر قبل برای مهمانی­‌ها آماده کنید و یا ذخیره کنید. یک یخچال بزرگ که سینی‌های مهمانی در آن جا بشود و یک فریزر برای غذاهای از قبل پخته شده به شما احساس خیلی خوبی می­‌دهد. در شکل زیر مثلث ما با با دو یخچال به عنوان اجزای اصلی مشاهده می­‌شود.

3حتی اگر آشپزخانه کوچکی دارید محلی را برای ذخیره کردن در نظر بگیرید. اگر تاقچه بلند برای قرار دادن مخلوط‌کن ندارید خب یکی بسازید.

ارتقاء کیفیت زندگی

زیبایی همه چیز نیست ولی از آن غافل نشوید زیرا یک آشپزخانه زیبا منافع ملموسی دارد. طراحی‌­ای که شما دوست داشته باشید بر کیفیت و شیوه­‌ی زندگی شما تأثیر دارد. بیش­تر مردم بخش زیاذی از زمان خود را در آشپزخانه به سر می­‌برند حتی اگر آشپزی نکنند. عکس بالا یک نمونه­‌ی عالی از آشپزخانه‌­ای است که در زمان آماده‌شدن غذا دور هم جمع می­‌شوند.

در نظر داشته باشید که اگر آشپزخانه­‌ی شما یک جای دنج از خانه است اضافه کردن و یا درست کردن محلی برای نشستن در آنجا بر روی روابط شما و افرادی که دوستشان دارید تأثیر می‌­گذارد. یک آشپزخانه اپن و یا دارای محلی برای غذاخوردن، آن­جا را به قلب خانه تبدیل می­کند. آشپزخانه در شکل زیر ترکیبی از محل غذاخوردن و غدادرست‌کردن است.

درمورد رنگ­ها و طرح­‌ها، آشپزخانه‌­ی خود را به آن شکلی درآورید که دوست دارید. اگز آشپزخانه­‌ی خود را دوست داشته باشید. حتی اگر آشپز نباشید، بیش از قبل دوست دارید که در آشپزخانه زمان سپری کنید.

4

نتایج خوب آن­ را ببینید

تغییراتی که تغییر مدل آشپزخانه در شیوه­‌ی زندگی شما پدید می‌­آورد را ببینید، این تغییرات فقط برای خانه­‌ی شما نیست. شکل زیر یک مدل آشپزخانه را نشان می­دهد که بصورت حرفه‌­ای و با جزئیات می­توان سلیقه­‌ی صاحب­خانه را در آن دید.

مهمان‌­ها و خانواده دوست دارند در آشپزخانه­‌ای جمع شوند که یا سلیقه شخصی و برای راحتی طراحی شده است. اگر طراحی خوب و ساده­‌ای داشته باشید که آن را دوست دارید شاید بیش­تر از قبل آشپزی کنید. و هیچ چیز بعد از یک غذای خانگی بعد از یک روز ظولانی نیست.

اگر قصد داشته باشید خانه‌­ی خود را در آینده بفروشید، سرمایه­‌گذاری بر روی آشپزخانه برای افزایش قیمت بهترین راه حل است. و سرمایه اولیه شما را چندبرابر برمی‌گرداند. این یک سرمایه واقعی است نه اینکه برای خریداران احتمالی نکته­‌هایی را بگوییم تا برای خرید متقاعد شوند.

کاربرد، الهام و ارزش فروشی که آشپزخانه به خانه می­‌دهد بیش­تر از بقیه اتاق­های خانه است. اگر می­خواهید خانه­‌ی خود را تغییر دهید به جای تغییر چند اتاق فقط آشپزخانه را تغییر دهید.

5

منبع: freshome

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو | نزاکتی