ست کردن پرده با مبل و فرش : این ترکیب های فریبنده را امتحان کنید

ست کردن پرده با مبل و فرش : این ترکیب های فریبنده را امتحان کنید

ست کردن پرده با مبل و فرش : حتما شما هم حداقل یک بار با دغدغه های ست کردن مبلمان منزل خود مواجه شده اید. این دغدغه در این روزها که رنگ ها و طرح ها بسیار متنوع تر شده اند، بیش تر نیز شده است. خوب است بدانید که انتخاب بهترین گزینه ها برای ایجاد یک ست زیبا و متناسب به قانون خاصی محدود نمی شود. شما می توانید هزاران ایده و ترکیب برای داشتن یک ست زیبا در نظر بگیرید که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند.

اگر احساس می کنید در میان ترندها و رنگ ها گم شده اید و نمی توانید آن طور که باید تصمیم بگیرید، شاید بد نباشد با اصول شکل گیری یک ست مناسب در دکوراسیون آشنا شوید. همان طور که پیش تر نیز گفته شد، این اصول هرگز به شما نخواهند گفت که باید دقیقا چگونه این کار را انجام دهید. دست شما برای انتخاب و ترکیب باز است، اما این نمونه های پیشنهادی می توانند الهام بخش یک ایده خاص باشند.

برای آشنایی با این ترکیب های الهام بخش با پویانو همراه باشید.

اگر به دنبال یک ترکیب رنگ ساده و یکدست هستید و زیاد از طرح های شلوغ و رنگ های متعدد استقبال نمی کنید، احتمالا نمونه زیر برای شما مناسب است. در ترکیب زیر، همان طور که می بینید، رنگ انتخابی برای پرده، مبل و فرش، دقیقا یکسان است. این ساده ترین روش ست کردن پرده با مبل و فرش می باشد که در آن همه چیز به یک رنگ انتخاب می شوند. چنین ترکیب هایی برای دکوراسیون مدرن و مینیمال مناسب تر هستند و بسیار ساده و شیک به نظر می رسند.

برای این که یک ترکیب چشمگیر و هوشمندانه بین مبل و پرده ایجاد کنید، لازم نیست حتما همه قسمت ها هم رنگ باشند. به تصویر زیر نگاه کنید. مبل به رنگ قهوه ای انتخاب شده؛ در حالی که رنگ غالب پرده نارنجی است، اما می توان نوار باریکی را در قسمت بالا و پایین دید که هم رنگ مبل است. همین نکته است که توانسته مبل و پرده را با یکدیگر انطباق داده و ترکیب مناسبی از در کنار هم قرار گرفتن آن ها ایجاد کند. اگر به رنگ فرش نیز دقت کنید، می بینید که با مبل و نوارهای پرده هم رنگ بوده و خطوط سفید به کار رفته در آن با طرح سفید و قهوه ای کوسن همخوانی دارد که ترکیب زیبایی است.

ترکیب رنگ بعدی که مشاهده می کنید، یک ترکیب ساده و شیک از دو رنگ شیری و یاسی است که در پرده، مبل و فرش دیده می شود. مبل های استیل در دو رنگ شیری و یاسی دیده می شوند. انتخاب رنگ پرده نیز با توجه به همین نکته به گونه ای صورت گرفته که شامل هر دو رنگ شیری و یاسی باشد؛ به این شکل که رنگ غالب، شیری بوده و خطوط به کار رفته در طرح آن یاسی هستند. همین رنگ یاسی را می توانید در فرش نیز مشاهده کنید که کم رنگ تر بوده، اما به خوبی این ترکیب را تثبیت می کند.

گاهی اوقات تعداد رنگ های به کار رفته در مبلمان زیادتر است. در چنین مواقعی می توان یک یا دو رنگ به خصوص را مد نظر قرار داد و در ترکیب و تشابه استفاده کرد. همان طور که در تصویر زیر نیز قابل مشاهده هست، سه رنگ نارنجی، سبز و آبی که در مبل ها دیده می شود، در پرده نیز به کار رفته است و با وجود این که پرده و مبل از طرح مشابهی برخوردار نیستند، توانسته ترکیب مناسبی از آن ها ایجاد کند. رنگ های به کار رفته در فرش نیز از لحاظ کلی با این چند رنگ در تناسب می باشند.

ترکیب رنگ بعدی با استفاده از دو رنگ قرمز و کرمی ایجاد شده است. پرده ها ساده و قرمز رنگ بوده و برای ایجاد تناسب، برخی از مبل ها نیز به رنگ قرمز هستند. رنگ دیگری که از آن نام برده شد، رنگ کرمی است که در بقیه مبل ها دیده می شود. این رنگ در طرح فرش نیز به چشم می خورد که این تناسب را به کمال رسانده و زیباتر می کند. پس می توان گفت که لازم نیست مبل، پرده و فرش، هر کدام به صورت مجزا با دیگری در تشابه رنگ باشند، بلکه می توان این تناسب را در مجموعه کلی هر سه ایجاد کرد.

ست کردن پرده با مبل و فرشمورد بعدی ست کردن پرده با مبل و فرش ، ترکیب رنگی سرمه ای و سفید را نشان می دهد. اگر به پرده آویخته شده توجه کنید، می توانید هر دو رنگ مذکور را ببینید که در طرح آن همنشینی دارند. کاناپه ای که در فضا قرار داده شده، تماما به رنگ سفید است و هیچ طرحی ندارد. رنگ این کاناپه به خودی خود با خطوط سفید موجود در طرح پرده تناسب دارد، اما برای تاکید بیش تر بر این تناسب از یک کوسن استفاده شده که شامل دو رنگ سرمه ای و سفید است. پس نتیجه می گیریم که یک کوسن هم می تواند در تناسب رنگ به کمک ما بیاید. فرش نیز دارای طرحی با دو رنگ سرمه ای و سفید است که در تناسب با دیگر موارد قرار دارد.

 

 

 

ست کردن پرده با مبل و فرش

تحریریه پویانو