راهنمای انتخاب رنگ : چطور از رنگ طلایی در دکوراسیون منزل استفاده کنیم

راهنمای انتخاب رنگ : چطور از رنگ طلایی در دکوراسیون منزل استفاده کنیم

رنگ طلایی در دکوراسیون ؛ این طبیعی است که به دنبال رنگ طلایی باشید چرا که این رنگ پایدار درخشش لوکسی به دیوارها، مبلمان ، دکوراسیون خانه می‌دهد طوری که هر کس به استفاده از آن وسوسه می‌شود. اما هر چیزی که درخشان بود حتما طلا نیست ولی اگر این طور بود چقدر عالی می شد. انسان‌ها برای هزاران سال در جست و جوی طلا بودند. کلئوپاترا لباس‌هایی از جنس طلا می‌پوشید. بنابراین یونانیان یک هزار سال قبل از او در جست و جوی طلا بودند. قبایل آزتک‌ها، مایاها و اینکاها نیز به دنبال آن بودند. اگر در سانفرانسیسکو تلاشی برای یافتن طلا صورت نمی‌گرفت در حد یک روستا باقی می‌ماند.

طلا همیشه سمبل تجمل، ثروت و موفقیت بوده است. کارت های طلایی، مدال‌های طلایی و استاندارد طلایی همگی به معنای بهترین بهترین ها از هر کدام است. اما استفاده از رنگ طلایی در طراحی کمی مهارت می‌طلبد. رنگ طلایی که خوب انتخاب شده باشد می‌تواند درخشش زرد رنگ گرمی را اضافه کند. این رنگ پرزرق و برق است و همیشه طرفدار دارد. اگر رنگ طلایی را به درستی انتخاب نکنید شبیه خانه های سلطنتی قدیمی می‌شود؟

ترفند به کار بردن رنگ طلایی انتخاب تن رنگی مناسب، استفاده در جای مناسب و ترکیب مناسب است. تن رنگ های طلایی از زرد روشن تا رنگ صیقلی ملایم که اندکی تیره است متغیر می‌باشد.

این رنگ را به خوبی می‌توان در کنار بسیاری از رنگ ها استفاده کرد اما بنفش آلویی و فیروزه ای بهترین رنگ برای به کار کردن در کنار رنگ طلایی هستند. در طرح های متاثر از آسیایی اغلب رنگ های قرمز، مشکی و طلایی کنار هم آورده می‌شوند. در طراحی های مدرن نیز اغلب این رنگ با سفید روشن همراه می‌شود.

در عکس های زیر، استفاده از رنگ طلایی با یکدیگر بسیار تفاوت دارد اما در همگی شان یک چیز مشترک وجود دارد و آن این است که درخشش رنگ طلایی شان برای همه ما آشنا و دلپذیر است.

رنگ طلایی روی دیوارها

این راه پله براق به نظر می‌رسد که با ورقه های طلا پوشیده باشد اما در واقع پوشش آن پلاستر(گچ) ونیزی است که با چراغ های LED بسیار پرنور روشن شده است. جلوه آن دراماتیک است اما خطوط و دیگر متریال‌های استفاده شده در آن ظاهر آن را ساده و پرظرافت نگهداشته اند.

این تن طلایی تیره‌تر و سبزتر با یک پلاستر برنزی رنگ ایجاد شده است. سطح آن برای داشتن درخشندگی بالا جلا یافته و تقریبا ظاهری مانند رنگ‌های هایگلاس و لاک الکل دارد.

این دیوار طلایی مرواریدی توسط مایا رومانوف ایجاد شده است که فضای لوکس و شاهواری را پدید آورده است.

این سقف طلایی باعث می‌شود تا این اتاق تماما سفید زیادی سرد به نظر نرسد و درخشش گرم دلچسبی را در محیط منعکس می‌کند.

رنگ طلایی در دکوراسیون

رنگ تخت طلایی روی این دیوارها با استفاده از رنگ طلایی متالیک در میز عسلی ، صندلی ها و پرده ها زیباتر شده است. همه چیز در این جا بسیار لوکس و شاهوار است.

در این جا کاغذ دیواری طلایی رنگی با نقش‌های مدرن و کوچک مشاهده می‌کنید. این زرق و برق خالص سبک هالیوود است اما در رده‌ی طراحی های سبک لاس و گاس طبقه بندی نمی‌شود چرا که این رنگ خاموش و بی‌تکلف است و تنها رنگ طلایی به کار رفته در این اتاق می‌باشد. توجه کنید که رنگ طلایی و آبی پرمرغابی(فیروزه ای) همیشه ترکیب رنگی زیبایی را پدید می‌آورند.

در این جا نیز کاغذ دیواری طلایی مدرن دیگری را مشاهده می‌کنیم. با ساده و سفید نگهداشتن تقریبا تمام سایر چیزها، این طراحی به خاطر صرفا انتخاب میزان درستی از درخشندگی دلباز و پرروح به نظر می‌رسد.

طلایی و سفید

آیا چیزی ظریف تر از رنگ طلایی و سفید در کنار هم می‌شناسید؟ این ترکیب شکوه بی‌تکلف و تعادل مناسبی دارد که با هر نوع سبکی هماهنگ است و در این اتاق سنتی نیز به خوبی عمل می‌کند.

این ترکیب در این اتاق معاصر نیز به خوبی کار می‌کند. تاکیدی های طلایی کوچک غنا و گرما را به  فضای تماما سفید آن وارد می‌کنند.

این رنگ در اتاق های مدرن نیز به کار می رود. این آویز دیواری تزئیناتی مربوط به اواسط قرن بیستم در کنار شومینه آجری و فرش سبز خانه پدرمادربزرگ های شما ممکن بود جلوه زیبایی نداشته باشد اما آن به این فضای ساده و بی پیرایه درخشش و زیبایی می‌دهد. این اتاقی است که ماهیتی زیاد جدی ندارد.

این دو نیمکت طلایی کوچک زرق و برق سبک طراحی میامی را به این خانه می‌افزایند که در صورت نبود آن این خانه ظاهری ساده و یکدست می‌داشت.

رنگ طلایی در دکوراسیون

رنگ طلایی در حمام

این کاشی های موج دار دارای درخشش زرد تیره‌ای می‌باشند. این حمام شکوه و غنایی دارد که پرزرق و برق است اما همچنان جلوه‌ای مردانه دارد.

لوازم روشنایی طلایی رنگ معمولا در خانه های سلطنتی و سنتی استفاده می‌شوند اما در صورت نبود آن ها این حمام مدرن بسیار ساده و بی‌روح به نظر می رسید . آن ها جلوه جذاب، ظریف و خیره کننده دارند. من تمام چیزهای مربوط به این حمام را دوست دارم.

یک فضای کوچک مکانی عالی برای استفاده از کاغذدیواری طلایی رنگ می‌باشد. نقوش بزرگ طلایی رنگ به این حمام گرما، بافت و جذابیت اضافه کرده است.

تزئینات و دکوراسیون با رنگ طلایی

رنگ های طلایی متالیک به خوبی با تن‌های طلایی یکدست هماهنگ می‌شوند. این اتاق اندکی از هر دو را دارد. رنگ گرمی-سفید پس زمینه گرم و زیبایی ایجاد کرده و اتاق را روشن نگه می‌دارد.

رنگ طلایی در دکوراسیون

ترکیب بیشتری از رنگ طلایی متالیک و مسطح را در این جا می‌بینید. این به اتاق جلوه فاخر و شاهانه می‌بخشد. هیچ چیز به اندازه مخمل طلایی رنگ کاملا فاخر و لوکس نیست.

این بار استفاده از مخمل طلایی تر را در چیدمان این اتاق مدرن مشاهده می‌کنید. ببینید که این رنگ چقدر در کنار رنگ فیروزه ای نمای زیبایی پیدا می‌کند.

این ورق های طلایی با درخشش ملایم شان روشی ساده برای جذابیت بخشیدن به این اتاق پاستلی می‌باشند.

چند لوازم دکوری با رنگ متالیک ملایم این اتاق پذیرایی با شکوه و مجلل کرده است . بدون این ها این صرفا یک اتاق پذیرایی کرم رنگ دیگر می‌بود.

قاب های ورق طلایی و نقاشی های طبیعت ترکیبی کلاسیک هستند و آن ها را می‌توان در هر خانه ای از رسمی و سنتی گرفته تا مدرن و التقاطی به کار برد.

رنگ طلایی در دکوراسیون

طراحی التقاطی در ترکیبی از رنگ ها، سبک ها و دوره ها تکامل پیدا می‌کند. حاشیه طلایی تزئینی روی این نیمکت مرمت یافته هم کلاسیک است و هم مدرن.

با وارد کردن چند تکه کوچک طلایی رنگ می‌توانید از مزیت این رنگ بهره مند گردید. دو گلدان طلایی درخشان روی شومینه در این اتاق مدرن التقاطی زیبا به نظر می‌رسد.

فیروزه ای، صورتی و طلایی ترکیب رنگ دلچسبی فراهم می کنند.

رنگ طلایی در دکوراسیون
رنگ طلایی در دکوراسیون

این دکوراسیون مدرن، ساده و زیباست. رنگ طلایی در کنار رنگ سفید و مشکی جلوه کلاسیکی دارد که در فضاهای مدرن نیز به خوبی عمل می‌کند.

برای داشتن درخشش لوکس واقعی رنگ طلایی متالیک از کاشی های رنگ طلایی روشن استفاده کنید.

طلایی و فیروزه ای همیشه جلوه زیبایی پدید می آورند.

در این جا یک کاغذ دیواری طرح پیکانی را مشاهده می‌کنید.

کاشی های دیوار صدفی مایا روماندوف به خاطر درخشش و بافت زیادشان یک معامله واقعی ارزشمند هستند.

رنگ طلایی و کاغذ دیواری دریایی، تیره و پرزرق و برق.

بارقه های کاغذ دیواری با دست نقاشی شده دارای بافت گوش ماهی. چه ظاهر زیبایی!

تن های طلایی غیر متالیک از قهوه ای مایل به زرد تا کاهی و زرد متفاوت می‌باشد و همگی ته رنگی از قهوه ای را در خود دارند.

رنگ طلایی روشن اما تیره

این رنگ هنوز هم مایل به قهوه ای است اما درجه روشنایی بیشتری دارد

این نیز تن طلایی رنگ کاهی بسیار کم رنگ دارد.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz