رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای Taupe : یک پس زمینه زیبا و ظریف برای دکوراسیون امروز

رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای Taupe : یک پس زمینه زیبا و ظریف برای دکوراسیون امروز

رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای Taupe ؛ در این مقاله می‌بینید که چگونه رنگ شیک خاکستری مایل به قهوه ای(Taupe) می‌تواند به دیوارها گرما ببخشد. رنگ Taupe که با نام greige نیز مشهور است رنگ خنثی شیکی برای طراحی داخلی های امروزی محسوب می‌گردد.

رنگ بژ کمرنگ زمانی که با خاکستری ترکیب شود فورا به یک رنگ خاکستری مایل به قهوه ای زیبا و ظریف تبدیل می‌شود. اگرچه انواع متفاوتی از این رنگ وجود دارد اما به طور کلی taupe به عنوان رنگ خاکستری گرم توصیف می‌شود.

چه سبک خانه شما معاصر، مدرن اواسط قرن بیستم یا سنتی باشد این رنگ انعطاف پذیر پس زمینه خوبی برای مبلمان خانه شما محسوب می‌شود. اجازه بدهید نگاهی به موارد زیر بیندازیم.

رنگ گرم taupe روی دیوارها باعث می‌شود تا رنگ‌های آبی، بادمجانی و سبز فسفری موجود در دکوراسیون این اتاق پذیرایی معاصر و رنگارنگ بدرخشند.

به علاوه این رنگ با لوازم پرنقش و نگار نظیر این فرش مصری به خوبی هماهنگ می‌شود.

در این جا این اتاق به عنوان بخشی از پالت رنگی آرام قهوه ای مایل به خاکستری ملایم، آبی متمایل به خاکستری و کرم جلوه آرامش بخش و ظریفی پیدا کرده است.

رنگ taupe متوسط، رنگ پس زمینه خوبی برای این خانه مدرن سبک میانه قرن بیستم است. حاشیه‌های پنجره و ابزارگچی پایین آن‌ها و همینطور دیوارها به یک رنگ نقاشی شده اند. رنگ نارنجی در این جا به یک ویژگی تاکیدی قابل توجه تبدیل شده است.

رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای Taupe
رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای Taupe

در این جا ورودی همان خانه را می‌بینید. سقف سفید و کاشی‌های کفپوش کم رنگ تراورتن این فضاها را روشن کرده اند. آیا تن های چوبی گرم در پس زمینه قهوه ای مایل به خاکستری نمای زیبایی ندارند؟

این رنگ طراح صدفی آموروسوی مربوط به بنجامین مور بژ اسکندریه شماره #HC-77 می‌باشد.

یک تن شدیدتر می‌تواند جلوه ای دراماتیک داشته باشد موقعی که با رنگ خالص سفید در سبک سنتی این خانه جفت شود. این تصویر در سایت Houzz محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

این رنگ آموروسوی مربوط به بنجامین مور، Mesa Verde Tan #AC-33 رنگ لاتکس تخت می‌باشد.

این اتاق ناهارخوری با تن رنگی هماهنگ و سبک تر Taupe رنگ آمیزی شده است. ویژگی های تاکیدی تیره مانند لوستر سیاه رنگ، فرش کنتراست بالای دارای الگوی گورخری و تن های چوبی اسپرسویی در این پالت رنگی برجسته هستند و فضا را دراماتیک تر کرده اند.

این رنگ بنجامین مور، Bleeker Beige #HC-80، لاتکس تخت می باشد.

این تصویر میز ناهارخوری خانه موجود در عکس 1 می‌باشد. دوباره رنگ خاکستری مایل به قهوه ای کمرنگ باعث برجسته تر شدن و درخشیدن دیگر رنگ ها از پرده های آبی-خاکستری تا چهارخانه‌های بادمجانی و سبزفسفری کمرنگ فرش شده است. همانطور که در این جا و مثال های قبل نیز مشاهده کردید، رنگ taupe در کنار سقف‌ها و حاشیه‌های گچی سفید کنتراست زیبایی ایجاد می‌کند.

یک مبل زرد کره ای در جلوی شومینه و یک تابلوی هنری گل در برابر رنگ taupe نمایی خیره‌کننده و جذاب پیدا کرده اند.

در این اتاق پذیرایی یکدست تک رنگ، ویژگی های تاکیدی مرجانی رنگ جلوه پرنشاطی پیدا کرده اند.

اگر طرفدار رنگ آبی-خاکستری و شکلاتی هستید پس رنگ taupe را برای دیوارهای خود انتخاب کنید.

یا این که ممکن است بخواهید رنگ خاکستری مایل به قهوه ای را به عنوان رنگ اصلی دکوراسیون اتاق خود انتخاب کنید؟(این نیز یکی از عکس‌های بسیار محبوب در سایت Houzz) می باشد.

در این جا پالت آرام و ساکت taupe در کنار زرد کره ای و اندکی رنگ آبی-خاکستری را مشاهده می‌کنید. این به زیبایی با میز ناهارخوری قهوه ای تیره هماهنگ می‌گردد.

این سمت دیگر این اتاق می باشد. آیا به این دیوارکوب های کریستالی دقت کرده اید که با لوستر زیبای موجود در عکس قبل هماهنگ هستند؟

رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای Taupe
رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای Taupe

رنگ Taupe در کنار اندکی رنگ زیتونی شما را به نشستن روی این صندلی و جست و جوی اینترنتی یا انجام دادن یک کار کوچک تشویق می کند.

در این خانه شیک سبک وینتیج از رنگ خاکستری مایل به قهوه ای کمرنگی استفاده شده است.

رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای Taupe
رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای Taupe

این رنگ تیره taupe قاب زیبا و فاخری برای منظره تماشایی روبرو و این تابلوی هنری مدرن می باشد.

آیا با این مقاله من شما را در امتحان کردن این رنگ فوق العاده توانستم متقاعد کنم؟

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz