راهنمای خرید لوازم منزل

بهترین مبلمان

راهنمای خرید لوازم منزل

راهنمای خرید لوازم منزل

چگونه بهترین مبلمان را برای خانه ی خود خریداری کنیم؟

بعد از تصمیم گیری راجع به رنگ دکوراسیون و میزان بودجه ای که صرف طراحی داخلی خواهید کرد , نوبت به خرید لوازم و مبلمان منزل میرسد. شما ممکن است تعداد زیادی از اسباب و اثاثیه در منزلتان داشته باشید. باید آن ها را نگه دارید و یا دور بریزید؟ از کجا باید شروع کنید؟ چگونه خرید کنید و از کجا بخرید. اینها سوالاتی است که در این مطلب به آن ها میپردازیم.

در ابتدا به اسباب و مبلمانی که در حاضر دارید توجه کنید. اگر ارزان قیمت و به درد نخور هستند از شر آنها خلاص شوید. اگر قدیمی و کهنه هستند هم آنها را کنار بگذارید مگر اینکه دارای ارزش معنوی برای شما باشند که در این صورت آنها را نو و تمیز کنید.

اگر هنوز هم در نگه داری یا دور ریختن وسایلتان تردید دارید از یک مشاور طراحی داخلی کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کند. یک دکوراتور اسباب و وسایلتان را زیر ذره بین میگذارد و از زوایای مختلف بررسی خواهد کرد.

بهترین مبلمان

بعد از اینکه اسباب فعلی منزلتان را تایید کردید , یک گام دیگر قبل از رفتن به خرید وسایل را طی کردید. “هیچ چیزی از قبیل فرش , مبلمان , پرده ی پنجره و وسایل روشنایی نمیخرید مگر اینکه از قبل جای آن را در منزلتان تعبیه کرده باشید.” شما لازم نیست که وسایل را به طور دقیق بررسی کنید , تنها کافی است پی ببرید که میخواهید هر قطعه چه شکل و شمایلی داشته باشد. میتوانید یک بورد از لوازمی که دوست دارید داشته باشید تهیه کنید.

بسیاری از مردم به اشتباه وسیله ای را میخرند و بعد برای دکوراسیون فضای اطراف آن یک قطعه , به مشکل برمیخورند.

بهترین مبلمان

اما چگونه پی ببرید که آنچه که شما میخواهید در دسترس هست یا نه؟ به فروشگاه های نزدیک محل زندگیتان سری بزنید و آنچه که شما میخواهید و آنچه که در دسترس است را مقایسه کنید. در فروشگاه های اینترنتی و سایت ها و مجلات نیز چرخی بزنید.

بهترین مبلمان

برخی از طراحان عقیده دارند که وسایل بزرگ مثل مبلمان را باید در ابتدا خریداری کرد. چه آن ها را در ابتدا و چه در آخر خریداری کنید , ایده ی خوبی است اگر پارچه ی مبلمانتان ساده و خنثی باشد و سپس رنگ را در دیوار ها و رو بالشی ها بیاورید.

راحتی و آسایش امری حیاتی است. پس نسبت به اینکه هزینه ی نسبتا زیادی را بابت خرید مبلمان راحتی پرداخت کنید بی میل نباشید.

بهترین مبلمانی را که از عهده ی شما برمیاید, خریداری کنید. قبل از خرید مبلمان روی آن بنشینید و راحتی آن را امتحان کنید.

بهترین مبلمان

مبلمان و میز غذا خوری قسمت مهمی از دکوراسیون متناسب با سبک زندگی و سلیقه ی شما هستند. به عنوان یک قانون کلی , بهتر است تا مبلمان را ساده انتخاب کنید. نگران هماهنگ شدن وسایلتان با همدیگر نباشید ! نکته این است که اگر شما آنها را دوست داشته باشید آنها خیلی خوب باهم چفت خواهند شد!

بهترین مبلمان

از کجا باید خرید کنیم؟

بستگی به سبک دکوراسیون منزل, بودجه و میزان انتظارات شما و همچنین زمانی که به این کار اختصاص میدهید دارد.

اگر میخواهید کم ترین هزینه را کنید میتوانید به مغازه های مبلمان دست دوم یا سایت های فروش لوازم دست دوم مراجعه کنید و با قیمتی بسیار کمتر خرید خود را انجام دهید.

اگر زمان کافی ندارید به مغازه های چوب فروشی مراجعه کنید. برخی از طراحان برای خرید با مجتمع های چند طبقه ی فروش مبلمان موافق نیستند زیرا ممکن است تفاوت و گستردگی سبک ها و کیفیت لوازم شما را سردرگم کند.

همچنین از خرید کردن در هنگام شب خودداری کنید. و به علاوه از جایی خرید کنید که اگر مشکلی در وسیله وجود داشت آن ها مسئولیت محصول خود را تقبل کنند.

بهترین مبلمان
انتخاب بهترین مبلمان

چگونه یک وسیله ی خوب را از بد تشخیص بدهیم؟

نکاتی وجود دارد که در هنگام خرید میتوانید کیفیت وسیله ی مورد نظر را تشخیص دهید. مثلا برای خرید کابینت , کشوهای آن را باز کنید و به اتصالات آن در گوشه ها دقت کنید. یا برای خرید تشک به تعداد فنرها توجه کنید. هر چقدر تعداد آنها بیشتر باشد بهتر است. با جستجو در سایت ها و مجلات راجع به وسیله ای که میخواهید خریداری کنید , به این نکات دست پیدا میکنید.

بهترین مبلمان

بیشترین اشتباهی که مردم هنگام خرید مبلمان منزل انجام میدهند این است که ابعاد و اندازه ی آن را در اتباط با اتاق و دیگر وسایل موجود در آن , نمیتوانند تشخیص بدهند. وسیله ای که در نمایشگاه فروش با 20 فوت سقف عالی به نظر میرسد ممکن است در خانه با 8 فوت سقف خوب نباشد. قبل از خرید قطعا به ابعاد وسیله ی مورد نظر توجه کنید. به نکات حمل و نقل و اندازه ی درب ورودی منزلتان یا درب آسانسور نیز توجه کنید تا به مشکل برنخورید.

بهترین مبلمان

 

منبع: houzz


[share title=” اشتراک گذاری” socials=”facebook, twitter, google, pinterest, linkedin” class=”” icon_type=”fade” ]